خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / رژیم رنگین کمانی چیست ؟

رژیم رنگین کمانی چیست ؟

2016101194521196860a-660x330

  • مواد غذایی قرمز رنگ احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهند که البته این دسته از مواد در صورتی که به صورت کنسروی مصرف شوند، جذب لیکوپن آنها افزایش پیدا می کند که این دسته از مواد سبب افزایش اشتها نیز خواهند شد.

 

این روزها جامعه ی ما بیشتر از همیشه به رژیم غذایی سالم نیاز دارد، چرا که آمار چاقی و استفاده از غذاهای بی ارزش و مضر بالا میرود و سرانه مصرف سبزیجات کم میشود. از آنجاییکه انتخاب غذا با کمک حواس بویایی و چشایی صورت میگیرید؛ رنگ غذاها نقش بسزایی در رژیم غذایی افراد دارد. استفاده از غذاهای رنگی علاوه بر اینکه از اهمیت رژیمی بالایی برخوردار است، میتواند کودکان را ترغیب به خوردن انواع سبزیجات کند. در ادامه فواید هر رنگ از میوه و سبزیجات را برایتان میگوییم، با ما همراه باشید.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وقتی موضوع سلامت و تغذیه به میان می آید، توجه به این نکته ضروری است که در رژیم غذایی خود، تنها بر روی یک رژیم غذایی خاص تمرکز نکنیم، بلکه با یک رژیم غذایی متعادل و متنوع با استفاده از محصولات تازه و رنگی، به حفظ سلامت خود کمک کنیم.
غذاهای رنگی، علاوه براینکه سبب جذاب تر شدن و اشتها برانگیز شدن مواد غذایی می شوند، سرشار از املاح و مواد معدنی مفید برای بدن هستند.

این ویتامین ها و مواد معدنی در هر طیف رنگی، جایگاه خاصی دارند که این رنگ ها علاوه بر آثار جسمی، تاثیرات روحی فراوانی، از جمله در زمان صرف وعده های غذایی بر انسان، می گذارند.

مواد غذایی سبز رنگ

مواد غذایی نارنجی و زرد رنگ

مواد غذایی آبی، بنفش و ارغوانی

وی درباره مواد غذایی با رنگ بنفش عنوان کرد: این مواد غذایی، میوه هایی مانند آلو، انجیر، کشمش و ذغال اخته و سبزیجاتی مانند بادمجان و کلم قرمز هستند که آنتوسیانین وجود در این مواد غذایی سبب ایجاد رنگ ارغوانی در آنها می شود.
انوشه تصریح کرد: خاصیت ضدسرطانی و ضدپیری با آنتی اکسیدان موجود در این مواد غذایی به وجود می آید که به تقویت حافظه، جلوگیری از پیری زودرس و سلامت دستگاه ادراری کمک می کند.

مواد غذایی قرمز رنگ

وی با اشاره به خواص مواد غذایی قرمز رنگ، تصریح کرد: میوه هایی نظیر انگور قرمز، گیلاس، انار، هندوانه و سبزیجاتی مانند پیاز قرمز، چغندر، گوجه فرنگی و ریواس که سرشار از لیکوپن ها هستند مانند مواد غذایی با رنگ بنفش، سبب افزایش سلامت قلب، بینایی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.
این متخصص تغذیه افزود: مواد غذایی قرمز رنگ احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهند که البته این دسته از مواد در صورتی که به صورت کنسروی مصرف شوند، جذب لیکوپن آنها افزایش پیدا می کند که این دسته از مواد سبب افزایش اشتها نیز خواهند شد.
مواد غذایی با رنگ سفید و قهوه ای
انوشه در خصوص این دسته از مواد غذایی، گفت: مواد غذایی بارنگ قهوه ای مانند موز، خرما و سبزیجاتی نظیر شلغم، قارچ و سیر، حاوی آلیسین هستند که سبب کاهش چشمگیر ابتلا به سرطان می شوند و خواص آنتی باکتریال و ضد عفونی دارند.
باید توجه داشت که رژیم غذایی سالم و متعادل، رژیمی است که شامل تمامی میوه ها و سبزیجات از تمامی رنگ ها و مواد مغذی مختلف بوده و سلامت جسمی و روانی شما را تضمین کنند؛ بنابراین سعی کنید در سفره ی خود رنگین کمانی از مواد غذایی را جای دهید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره نوشیدن آب در دوران بارداری

نوشیدن آب به میزان کافی، برخی مسائل مشکل ساز در دوران بارداری را همچون خطر ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *