خانه / آرایشی و زیبایی / پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

 

  • پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده نیز مفید است. کمی آب پیاز را با چند قطره روغن اسطوخدوس و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به کف سر بمالید. این ماسک مو(hair mask)، بدون بو است و تارهای مو را ضخیم و محکم می‌کند. سه بار در هفته و هر بار به مدت یک شب این ماسک را به موها بمالید.

پیاز یک گیاه بسیار پرکاربرد و ارزشمند در آشپزی تمام نقاط دنیاست و البته در همه جا هم در دسترس است. این گیاه منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، فلاونوئیدها، آنتی‌اکسیدان‌ها، الیاف رژیمی و… است که غیر از طعم و مزه، حتما باید خواص آن برای زیبایی را هم بدانید.

۱. خاصیت ضدپیری

پیاز سرشار از آنتی‌اسیدان، ویتامین و ترکیبات مفید است که برای مبارزه با رادیکال‌های آزد و عوامل آسیب‌رسان به پوست مفید هستند.

۲. ضد آکنه و جوش

برای درمان آکنه از خواص پاک‌کنندگی و ضدباکتریایی پیاز کمک بگیرید. کمی آب پیاز را با روغن زیتون مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه روی پوستتان بمالید.

۳. روشن کردن پوست

پیاز دارای ویتامین C و ترکیبات فیتوشیمیایی و… است که برای روشن شدن پوست مفید می‌باشند. هم با خوردن پیاز خام و هم با استفاده از مخلوط پیاز و شیر، پوستتان را سفید و روشن کنید.

۴. زیبایی طبیعی پوست

با خواص گفته شده برای پیاز، باید گفت که این گیاه در ساختن پوستی نرم، روشن، شفاف و بدون لک عالی است و بافت طبیعی پوست را زیبا و جذاب می‌کند.

۵. لب‌های نرم

برای درمان خشکی شدید لب‌ها، مقداری روغن ویتامین E را با آب پیاز مخلوط کنید و به لب‌ها بمالید تا کاملا نرم و صاف شوند.

خواص پیاز برای زیبایی موها

۱. درمان ریزش مو

پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده نیز مفید است. کمی آب پیاز را با چند قطره روغن اسطوخدوس و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به کف سر بمالید. این ماسک مو(hair mask)، بدون بو است و تارهای مو را ضخیم و محکم می‌کند. سه بار در هفته و هر بار به مدت یک شب این ماسک را به موها بمالید.

۲. درمان شوره سر

آب پیاز را با پودر پوست لیمو و یک قاشق ماست مخلوط کنید و به موها بمالید.

۳. افزایش رشد موها

مقداری پیاز را رنده کنید و برای اینکه بویش از بین برود، کمی گلاب به آن اضافه نمایید. این خمیر را ۳۰ دقیقه به موها و کف سر بگذارید.

۴. درمان آسیب پوست سر

گاهی اوقات پوست سر در اثر رنگ کردن و… دچار آسیب می‌شود که می‌توانید آن را با مخلوط آب پیاز و روغن نارگیل به سرعت درمان کنید.

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

روغن بادام شیرین چه تاثیری روی زیبایی دارد

    یکی از همه کاره ترین روغنها برای پوست، بدن و موی شما که ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *