خانه / آرایشی و زیبایی / خواص ماسک گوجه فرنگی برای پوست

خواص ماسک گوجه فرنگی برای پوست

Tomatoesگوچه فرنگی میوه ای ضد سرطان است که برای پوست نیز مزایای زیادی دارد که در ادامه مطلب زیر به ان پی میبرید.

ماسک گوجه فرنگی و خواص گوجه برای پوست

دوستانى که به خوردن گوجه فرنگى حساسیت دارن خب تکلیف مشخصه اصلا استفاده نکنن،عزیزانى هم که نمیدونن پوستشون حساسیت داره به گوجه یا نه بهتره یک تیکه از گوجه رو روى پشت دستشون ماساژ بدن و پنج دقیقه صبر کنن اگر واکنشى نشون نداد اوکى هست اما اگر خارش یا قرمزى و تورم داشت استفاده نکنند.

خب حالا که امتحان کردین و متوجه شدین که حساسیت ندارید یک تیکه از قسمت گوشتى گوجه رو روى صورتتون ماساژ بدین و بعد از پنج الى هفت دقیقه با آب خنک بشورید.این کار براى منافذ پوست،جوش و تنظیم چربى پوست مناسب هست.

 

خواص گوجه فرنگی برای پوست :

ترمیم منافذ پوست؛ آب گوجه فرنگی منافذ بزرگ پوستی را جمع می‌کند. قبل از خواب آب گوجه فرنگی را به تمامی‌صورت بمالید و روز بعد شست وشو دهید.

 

درمان آفتاب سوختگی؛ از آن جا که آب گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است، علایم آفتاب سوختگی را درمان می‌کند. برای کسب نتیجه بهتر، آب آن را با دوغ مخلوط کنید و به تمامی‌صورت بمالید و پس از نیم ساعت صورت خود را بشویید.

 

کاهش دهنده چربی پوست؛ پالپ و آب گوجه فرنگی با چربی اضافه ای که غده چربی پوست تولید می‌کند، مقابله می‌کند. گوجه را نصف کنید و قسمت گوشتی آن را به صورت بمالید و بگذارید آب آن به مدت ۱۵دقیقه روی صورت بماند تا به پوست نفوذ کند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. برای بهبود پوست، این کار را روزی ۲بار انجام دهید.

 

تمیز کردن پوست؛ گوجه فرنگی را نصف کنید و یک قسمت آن را به شکر بزنید و به صورت چرخشی روی صورت بمالید تا کثیفی و سلول‌های مرده جدا شود. بگذارید آب آن کمی‌روی صورت بماند.

 

کاهش بروز آکنه؛ اگر چه نتیجه دادن درمان آکنه با گوجه فرنگی زمان بر است اما استفاده از آن بهتر از داروهای شیمیایی است. آب گوجه را به صورت بمالید و پس از یک ساعت آن را بشویید.

 

نرمی‌پوست صورت؛ کمبود کلاژن یا تولید کم کلاژن که نوعی پروتئین فیبری است، علت اصلی ایجاد چین و چروک است. محققان دریافته اند ، گوجه فرنگی انعطاف پوست را حفظ می‌کند. بنابراین افرادی که به طور منظم گوجه فرنگی مصرف می‌کنند دارای پوست نرم، صاف و بدون چین و چروک اند.

 

برای خشکی پوست؛از ماسک ماست و گوجه فرنگی استفاده کنید. ماست باعث نرمی‌پوست می‌شود؛ گوجه فرنگی نیز پوست را خنک می‌کند. گوجه فرنگی را نصف کنید، قسمت برش خرده آن را به ماست بزنید و سپس به صورت بمالید.بگذارید این ماده به مدت ۲۰دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

 

ناراحتی پوستی را تسکین می‌دهد؛ آب گوجه فرنگی خارش، قرمزی غیرعادی، پوسته پوسته شدن و ناراحتی پوست را از بین می‌برد. اسید خفیف موجود در آن میزان PH پوست را تنظیم و ناراحتی پوست را برطرف می‌کند. خوب است به آب گوجه فرنگی ماست نیز اضافه کنید و روی صورت بمالید و پس از ۲۰دقیقه صورت خود را بشویید.

 

شادابی پوست؛ مخلوطی از عسل و آب گوجه فرنگی را به صورت و گردن بمالید و پس از ۱۵دقیقه بشویید.

 

از بین بردن جوش‌های سرسیاه: روی جوش‌ها آب گوجه فرنگی بمالید.

 

گردآوری توسط تک رژ

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *