خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / ترفندهایی برای ماندگاری آرایش روی پوست چرب

ترفندهایی برای ماندگاری آرایش روی پوست چرب

635462251346931294_635462251346931294_s

افراد دارای پوست های متفاوتی هستند ولی ماندگاری ارایش روی پوست چرب بسیار سخت میباشد ولی ما درادامه مطلب زیر برای شما راههای ماندگاری آرایش روی پوست را برای شما عزیزان بازگو میکنیم

پوست چرب:

افرادی که این نوع پوست را دارند، غدد چربی‌شان بیش از حد فعال است. البته داشتن پوست چرب به دلایلی خوب هم هست، چرا که باعث حفظ رطوبت پوست و صاف‌تر به نظر رسیدن آن می ‌شود، ولی یک مشکل خیلی بد هم دارد: جوش.

حداکثر ترشح چربی پوست، در سنین ۱۶ تا ۵۰ سالگی است. منافذ پوست در این نوع اغلب بزرگ است. پوست براق است و زیاد جوش می ‌زند. (چون گرد و غبار و آْلودگی راحت‌تر از طریق این منافذ بزرگ به پوست نفوذ می‌ کند.)

 

در اینجا ۸ نکته با ارزش را برای شما ذکر می‌کنیم که می‌تواند برای شما مفید باشد:

 

۱٫ ابتدا پوست خود را آماده کنید.
اگر پوست شما چرب است، بهتر است که از یک کرم قبل از آرایش استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که آرایش مدت زمان بیشتری بر روی پوست شما بماند. شما باید بر روی نواحی چرب تر مانند ناحیه T، پیشانی، بینی و چانه از کرم قبل از آرایش فاقد چربی استفاده کنید. این کار را بعد از شستشوی پوست خود و قبل از استفاده از کرم پودر و یا هر آرایش دیگری انجام دهید.

۲- چشمان خود را آماده کنید.

از مالیدن کانسیلر به دور چشم خود پرهیز کنید. به جای آن از کرم‌های قبل از آرایشی استفاده کنیدد که برای پلک طراحی شده اند.

۳- از استفاده بیش از حد از پودر خودداری کنید.
از پودر فقط در نواحی از صورت خود استفاده کنید که درخشنده هستند. اگر از پودر زیاد بر روی صورت خود استفاده کرده اید، اسفنج آرایش را مرطوب کنید و بر روی نواحی که از صورت که دارای پودر زیادی است قرار دهید.
۴- از ورق‌های چربی زدا استفاده کنید.
می‌توانید همیشه ورق‌ها و کاغذ‌های چربی زدا را با خود همراه داشته باشید این کاغذها چربی را از روی پوست شما بر می‌دارند.

۵- از مواد آرایشی فاقد چربی استفاده کنید.
هنگامیکه پوست شما به اندازه کافی چرب است بهتر است که از مواد آرایشی فاقد چربی استفاده کنید و این کار باعث می‌شود که منافذ پوست شما نیز باز نشوند.

۶- از کرم‌های قبل از آرایش با دوام استفاده کنید.
آب و روغن هر دو باعث از بین رفتن آرایش می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد از محصولاتی استفاده می‌کنند که ضد آب هستند.
بهتر است که از کرم‌های قبل از آرایش مخصوص چشم استفاده کنید.

۷- به پوستی نرم و هموار فکر کنید.
 

قبل از آرایش، از یک مرطوب کننده سبک که چرب نباشد برای آب رسانی به پوست خود استفاده کنید.استفاده از کرم ضد آفتاب فاقد چربی را فراموش نکنید.

۸- چربی اضافی را کاهش دهید.

هفته ای یک الی دو بار، از ماسک درمانی استفاده کنید. ماسک‌هایی که از کائولین یا بنتونیت ساخته شده اند برای پوست‌های چرب بسیار مناسب هستند و ناخالصی‌ها و چربی را جذب می‌کنند.

کمی‌از کرم‌های درمانی را با انگشت بر روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید که ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *