خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / آجیلی مقوی و مفید برای پوست

آجیلی مقوی و مفید برای پوست

21423_369

آجیل یکی از خوردنی هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد ولی در این میان بعضی از اقسام آجیل در سلامتی انسان نقش مهمی را ایفا میکنند که درمتن زیر با این اجیل ها آشنا می شوید.

. پاکسازی سموم بدن

بادام حاوی آنتی اکسیدان‌های مفیدی است که بطور موثری سموم و رادیکال‌های آزاد را در بدن شما پاکسازی خواهد کرد. اگر می‌خواهید ناپاکی‌های پوستتان را تمیز کنید، می‌توانید بطور مداوم از این آجیل بخورید. مطمئنا موثر خواهد بود، چرا که محتویات بادام بطور موثری ناپاکی‌های بدن را تمیز کرده و پوست شما را از درون نرم و درخشان می‌کند.

۲. منبع بزرگ ویتامین E

آلفا توکوفرول ماده‌ایست که به وفور در بادام یافت می‌شود. این ماده یکی از مهم‌ترین منابع ویتامین E است. ویتامینی که یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های پوست شماست!

ویتامین E معمولا بنام غذای پوست شناخته می‌شود، چرا که واقعا پوست شما را تغذیه کرده و آنرا سالم می‌کند. این ویتامین به وفور در بادام یافت می‌شود.

۳. کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت

بدلیل آنتی اکسیدان‌های گوناگون و خواص ضد پیری، می‌توانید از بادام برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورتتان نیز استفاده نمایید. بدین منظور می‌توانید صورتتان را بطور منظم با روغن بادام ماساژ دهید.

هنگامی که منظما با این روغن پوستتان را ماساژ دهید، به اندازه‌ی قابل توجهی پوستتان درخشنده خواهد شد، بدین ترتیب جوان‌تر از سن و سالی که دارید به نظر خواهید رسید.

بادام همچنین فواید دیگری همچون کاهش تیرگی اطراف چشم و جوانسازی پوست هم دارد که باعث پیشگیری از پیری خواهد شد.

۴. کمک به درمان آکنه، جوش‌های سر سفید و جوش‌های سر سیاه

یکی از فواید بادام برای پوست، بهبود وضعیت آکنه است، چرا که بادام می‌تواند ظاهر آکنه و انواع جوش‌ها را کمرنگ کند. هنگامی که مرتبا از روغن بادام استفاده نمایید، آکنه‌های شما به تدریج محو خواهند شد. اگر خیلی جوش داشته باشید، در حدی که رفع کردنشان سخت باشد، مطمئن باشید که بادام، بالاخره کاری برایتان خواهد کرد!

۵. درمان یبوست و روان کردن فرایند هضم

ما اینرا می‌دانیم که روانی کارکرد دستگاه گوارش در سلامت پوست تاثیر دارد. چرا دستگاه گوارش روان، بلافاصله سموم را از بدن دفع می‌کند. اما زمانی که یبوست داشته باشیم، فرایند گوارش ما با مشکل مواجه خواهد شد.

بادام به درمان یبوست و روان ساختن دستگاه گوارش کمک کرده و باعث خواهد شد تا پوستتان درخششی سالم و طبیعی‌تر از همیشه بدست بیاورد.

بسیار خب، حالا شما با برخی از مهم ترین فواید بادام برای پوست آشنا شدید. پس این آجیل خوش طعم و بو را به تنقلات هر روزتان اضافه نمایید و از فواید آن سود ببرید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *