خانه / آرایشی و زیبایی / ماسک خاک رس ویژه چاق نشان دادن صورت

ماسک خاک رس ویژه چاق نشان دادن صورت

download

 

می خواهیم یک ماسک جدید دیگری را به شما معرفی کنیم تا با آن علاوه بر پاکسازی پوست به پر نشان دادن صورت تان نیز کمک می کند همراه ما باشید با ماسک خاک رس ویژه چاق نشان دادن صورت .

خاک رس باعث تحریک گردش خون، پاک کردن سموم پوستی و تصفیه کردن بافت‌های پوست می‌شود. خاک رس به از بین بردن لکه‌‌های پوستی نیز کمک می‌کند. نوع خاک رس باید با نوع پوست شما مطابقت داشته باشد؛ چرا که هر نوع از خاک رسی دارای خواص مختلفی است که سبب ایجاد واکنش‌های متفاوتی در پوست می‌شود.

پوست‌های معمولی

پوست معمولی با ماسک خاک رس می‌تواند به صورت عمقی پاک‌سازی شود. خاک رس سفید به عنوان خاک چینی و خاک رس رز نیز شناخته می‌شود (خاک چینی صورتی رنگ است و به طور طبیعی دارای اکسید آهن است). خاک رس سفید گزینه بسیار خوبی برای تهیه ماسک مناسب برای پوست‌های معمولی است. این خاک سرشار از کلسیم، منیزیم، سیلیکا و روی است. خاک رس، کثیفی و روغن اضافی را از پوست را جذب می‌کند و سیستم لنفاوی را تحریک می‌کند.

یکی دیگر از انواع خاک رس که برای پوست‌های معمولی مفید است، خاک رس فولر است؛ این خاک برای تصفیه آب و پاک کردن پارچه نیز استفاده می‌شود. خاک فولر برای از بین بردن ناخالصی‌های روی پوست بسیار مفید است.

پوست‌های حساس

کسانی که پوست حساس دارند می‌توانند از ماسک خاک رس قرمز استفاده کنند، خاک رس قرمز ملایم‌تر است و برای این پوست‌ها مناسب‌تر است؛ چرا که از سوزش پوست جلوگیری می‌کند. در مقایسه با انواع خاک رس، خاک رس قرمز دارای مواد معدنی بالا‌تر بوده و پر از سیلیکا، آهن، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است.ماسک خاک رس قرمز با پاکسازی و از بین بردن سموم و سلول‌های مرده پوست، پوست شما را تازه می‌کند. این خاک، انتخاب خوبی برای پوست‌‌های حساس است.

خاک رس یک ماده بسیار شگفت انگیز برای زیبایی پوست است که سرشار از املاح معدنی بسیار مفید می‌باشد .کسانی که از ماسک خاک رس استفاده می‌کنند دارای پوستی نرم بوده و منافذ پوست را به طور تخصصی پاکسازی می‌کند. اصولا کسانی که دارای پوست چرب هستند و مخصوصا بعد از بند اندازی و اصلاح صورت دچار جوش می‌شوند استفاده از ماسک خاک رس توصیه می‌شود .خاک رس را می‌توان بر روی انواع پوست چرب ، حساس و مختلط استفاده کرد. می‌توان گفت کسانی که دچار التهاب و قرمزی پوست هستند می‌توانند برای درمان از ماسک خاک رس استفاده کنند.

 

 چاقی و زیبایی صورت با یک نسخه

۱- ماسک گل‌رس یکی از قدیمی‌ترین ماسک‌های طبیعی است که مردم سرزمین‌های مختلف در هند، مصر و چین از آن برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست‌شان استفاده می‌کردند. در متون طب سنتی ایران نیز نسخه‌های مختلفی برای گل رس وجود دارد که از آن برای حفظ شادابی و نشاط پوست و مو استفاده می‌کنند؛ نسخه‌هایی که بسیاری از آنها جنبه درمانی نیز دارد.

 

ماسک گل رس از ترکیب خاک الک شده و نرم شده و گلاب خالص و طبیعی به دست می‌آید. ماسک‌کردن این ترکیب  روی پوست حتی در مواردی که پوست فرد حساس و نازک است موجب تقویت عضلات و از بین رفتن افتادگی‌ها و شل‌شدگی‌های پوست و ماهیچه‌های صورت می‌شود و به این ترتیب به پرتر به نظر رسیدن صورت کمک می‌کند.

 

برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری گل رس نرم شده را با یک قاشق مربا خوری گلاب ترکیب کنید و آن را به صورت خمیر درآورید. برای آنکه گل کاملا به صورت خمیری نرم درآید می‌تواند ذره ذره میزان گلاب را افزایش دهید تا بتوانید از این ترکیب به عنوان ماسک استفاده کنید. سپس کل صورت را با آن خوب پوشش دهید و اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. بعد از اتمام کار نیز حتما پوست‌تان را با آب خنک بشویید و هرگز در طول روز از آب گرم برای شستن پوست صورت استفاده نکنید.

 

۲- باید با خواص معجزه بخش سیب زمینی بیشتر آشنا شوید زیرا سیب زمینی پخته شده و یا آپ پز شده در چاقی صورت بسیار تاثیر دارد در حالیکه در چاق شدن اندام تاثیرش نسبت به مواد غذایی دیگری که حاوی نشاسته می‌باشند بسیار کم تر می‌باشد.

۳- همچنین در طول روز حتما مایعات زیادی بنوشید از جمله نوشیدن زیاد آب و سایر آب میوه که شاید بهترین و کم هزینه ترین راه هم برای لطافت بخشیدن به پوست و چاقی صورت می‌باشد.

 

۴- ۴ قلم خوراکی که نباید از خوردن آن‌ها غافل شوید شامل: گوجه فرنگی، کلم، کاهو، خیار.

 

 

 

بنتونیت خاک رس ماده باور نکردنی برای ماسک زیبایی است که پر از ماده معدنی مفیدی است.پوست را بطور طبیعی سم زدایی کرده و ناخالصی‌ها را از پوست بیرون می‌کشد. این ماده منافذ عمیق پوست را تمیز میکند، پوست  را نرم نگه می‌دارد.با توجه به کیفیت  آن، خاک رس روغن اضافی  پوست را می‌گیرد. بنابراین، بنتونیت که نوعی خاک رس است  ماسک  زیبایی  بسیار عالی برای پوست چرب  مستعد آکنه است. در این بخش ۲ ماسک را آموزش میدهیم که مختص صورتهایی است که آکنه دارند:

ماسک خاک رس و بلغور
ماسک خاک رس و چای سبزماسک خاک رس و بلغور جو دوسر که روغن درخت چای هم اضافه می‌شود  با باکتری‌های آکنه زا مبارزه میکند. بلغور جو دوسر هم خواص تسکین دهنده و ضد التهاب پوست دارد شامل ساپونین است که  سلولهای مرده پوست را از بین می‌برد.بنتونیت خاک رس و ماسک چای سبز  نیز برای درمان آکنه استفاده می‌شود.  شامل چای سبز و ژل آلوئه ورا است. چای سبز حاوی تانن دارای آنتی اکسیدان قوی برای  درخشان و جوان سازی پوست استژل آلوئه ورا یک عنصر موثر برای تسکین پوست  و کاهش التهاب است. آکنه ،  لکه‌های پوست را از بین برده و رنگ پوست را روشن میکند
دستور  درست کردن ماسک خاک رس و بلغور جو دوسر

مو اد لازم:
بنتونیت خاک رس
بلغور جو دوسر
اب
اسانس درخت چای
یک قاشق غیر فلزی و یا کفگیر
قاشق اندازه گیری غیر فلزی
کاسه مخلوط کردن غیر فلزی

طرز تهیه:
۱٫ ۱ قاشق  بنتونیت خاک رس را در یک کاسه قرار دهید
۲٫  ۱ قاشق غذا خوری از بلغور جو دوسر را اضافه کنید

۳٫  چند قاشق چای خوری آب بریزید.
۴٫  ۲ تا ۴ قطره از اسانس درخت چای را بریزید.۵٫ مخلوط کرده و آب بریزید ، تا خمیر صاف و یکدستی شود

شما هم اکنون می‌توانید با این ماسک خانگی از شر آکنه خلاص شوید

 

 مواد لازم:بنتونیت خاک رس
چای سبز
ژل آلوئه ورا
یک قاشق غیر فلزی و یا کفگیر
قاشق اندازه گیری غیر فلزی
کاسه مخلوط کردن غیر فلزی

۱٫ ۲ قاشق غذا خوری از بنتونیت خاک رس را در یک کاسه قرار دهید.۲٫  چند قاشق غذاخوری چای سبز تازه دم اضافه کنید.
۳٫ ½ قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا اضافه کنید.
۴٫ خمیر باید صاف باشد اگر خمیر خیلی سفت بود کمی‌روغن درخت چای بیفزایید
چگونه  از ماسک بنتونیت خاک رس استفاده کنیم؟صورت خود را بشویید.
ماسک  را بر روی صورت و گردن بزنید.
۲۰ دقیقه یا تا زمانی که  کامل خشک شود بماند سپس با آب ولرم بشوئید.یکی دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید

راهنمایی

استفاده از بنتونیت خاک رس همانطوریکه  در تصاویر بالا  می‌بینیدبه دلیل محتوای آهن بالای آن قهوه ای است.
از ظروف غیر فلزی استفاده کنید چون ظروف فلزی تاثیرش را کم میکند. مثلا لز ظروفی مثل پلاستیک، شیشه، چوب و سرامیک.
بلغور جو دوسر  را در یک مخلوط کن، یا آسیاب پودر کنید
چای سبز را در یک فنجان آب گرم به مدت ۵ دقیقه بماند
یکی دیگر از شیوه درست کردن ماسک خاک رس بنتونیت  مخلوط کردن آب کافی با ۱ قاشق غذا خوری از بنتونیت خاک رس  و کمی‌گلاب است

 

زیبایی را به پوست خود هدیه دهید با ماسک های طبیعی پوست .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *