خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / چطور فشار خون بالا را درمان کنیم

چطور فشار خون بالا را درمان کنیم

13092_498

 

  • تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که بالاترین سطح خونی ویتامین c را مصرف می‌کردند دارای کمترین میزان فشارخون بودند. محققان معتقدند ویتامین C به گشاد شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند شما می‌توانید میزان توصیه شده ویتامین C یعنی ۶۰ میلی‌گرم در روز را با خوردن انواع میوه‌ها و سبزیجات به خصوص کلم بروکلی، انواع فلفل‌ها و مرکبات تامین کنید.

 

بسیاری از افراد تا زمانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی و حملات قلبی و سکته می‌شوند از وجود این بیماری مرموز در خود بی اطلاعند. پس همین حالا مراقب فشار خون خود باشید و با رعایت چند نکته ساده از بروز بسیاری از حوادث پس از آن جلوگیری کنید:

 

 

۱- از غذاهای حاوی پتاسیم استفاده کنید.
موادی مثل طالبی و ماست و کشمش دارای پتاسیم بالایی هستند. پتاسیم به کنترل فشارخون کمک می‌کند. مطالعه‌ای روی ۲۶۰۰ مورد‌ آزمایشی نشان داد که خوردن ۲۰۰۰ میلی‌گرم پتاسیم در روز باعث کاهش فشارخون تا ۴ میلی‌متر جیوه در مدت ۵ هفته می‌شود، شما می‌توانید این مقدار را از طریق خوردن یک سیب‌زمینی پخته شده، یک موز بزرگ و ۲۳۰ میلی‌گرم شیر به دست آورید.

 

 

۲- پرتقال بخورید.
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که بالاترین سطح خونی ویتامین c را مصرف می‌کردند دارای کمترین میزان فشارخون بودند. محققان معتقدند ویتامین C به گشاد شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند شما می‌توانید میزان توصیه شده ویتامین C یعنی ۶۰ میلی‌گرم در روز را با خوردن انواع میوه‌ها و سبزیجات به خصوص کلم بروکلی، انواع فلفل‌ها و مرکبات تامین کنید.

 

۳- استرس خود را کنترل کنید.
از ملاقات با افرادی که شما را دچار استرس می‌کند دوری کنید. شیوه های کنترل استرس را بیاموزید و برای کاهش استرس حتما روزانه ورزش کنید. پیاده روی یکی از بهترین روش ها برای کنترل استرس است. آخر هفته را طوری برنامه‌ریزی کنید که با اعضای خانواده به کوه و پارک بروید.

 

 

 

۴- سیر را در رژیم غذایی تان بگنجانید.
خوردن یک یا دو حبه سیر در روز یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای پایین آوردن فشارخون است. استفاده از سیر بسیار سریع خود را نشان می‌دهد و کاهش فشارخون اغلب بین ۱ تا ۳ ماه اتفاق می‌افتد.

 
۵- غذاهایی مصرف کنید که چربی های اشباع آن کم باشد.

 

۶- از مصرف زیاد نمک در پخت و پز و غذا خودداری کنید.پرهیز از غذاهای شور.

 

۷- از نوشیدن الکل حتما اجتناب کنید

 

۸- از روغن های امگا سه به جای روغن های جامد استفاده کنید ماهی بهترین منبع امگا سه است اسیدهای چرب امگا سه در ماهی، رگ‌های خونی را قابل ارتجاع نگه می‌دارند. طی تحقیقات مشخص شد افرادی که زیاد ماهی می‌خوردند و در کنار آن /کیلوگرم هم وزن کم کردند.

 

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره نوشیدن آب در دوران بارداری

نوشیدن آب به میزان کافی، برخی مسائل مشکل ساز در دوران بارداری را همچون خطر ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *