خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / آشنایی با خواص روغن ماهی

آشنایی با خواص روغن ماهی

27146411714516842234220143114623921789

تحقیقات نشان داده است که مرگ و میر در میان بیمارانی که از روغن ماهی استفاده می کنند ۳۰ درصد کمتر از کسانی است که آنرا مصرف نمی کنند.درادامه مطلب زیر با دیگر خواص روغن ماهی آشنا شوید.

راساس تحقیقات ، مصرف روزانه ۲۸ گرم ماهی ، ۴۰ درصد بیماریهای عروق کرونر راکه به قلب خونرسانی می کنند و ۵۰ درصد سکته های قلبی را کاهش می دهد . از اینرو توصیه می شود برای پیشگیری از وقوع سکته های مجدد پس از یک سکته یا جلوگیری از عوارض عروقی در بیماران دیابتی ، به طور مرتب ماهی یا روغن ماهی مصرف شود.

 

رقیق کردن خون : این ویژگی روغن ماهی در درمان لختگی خون به کار می آید . به همین دلیل درمیان اسکیموها که غذای اصلی آنها ماهی است ، بیماری قلب و عروق کمتر دیده می شود.
سبب تقویت قلب می شود و کسانی که این روغن و قرص ماهی را مصرف می کنند قلب سالم تری دارند .
باعث تقویت حافظه است
ماهیچه ها و عضلات را تقویت می کند .
به فکر کردن کمک می کند و مانع بروز بیماری های سرطانی می گردد .

 

مقابله با آسم؛ روغن ماهي در بهبود مشكلات تنفسي نظير آسم، بسيار تاثيرگذار است. اين مكمل سودمند به كاهش حملات آسمي و تنفسي آسانتر كمك مي‌كند.

برای حفظ و سلامت استخوان ها بسیار مفید است .
 چه نوع ماهی ای مصرف کنیم؟
ماهی های پرچربی مثل قباد، آزاد ، کولی ، سفید ، ساردین ، تون ، کپور و شاه ماهی برای مصرف بهتر است . ماهی ،  در صورتیکه ۲ تا ۳ بار در هفته مصرف شود اثرات بسیار مفیدی را در پی دارد.
پس ورزش کنید و تغذیه سالم داشته باشید تا تنی سالم و روانی شاد سبب لذت از زندگی در شما گردد

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

60-660x300

چه غذاهایی ارگانیک هستند ؟

در طول دورۀ تبدیل یا گذار، اصول استاندارد ارگانیک باید در مزارع یا واحدهای زراعی ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *