خانه / آرایشی و زیبایی / روش هایی خانگی برای نرم کردن پوست دست – قسمت دوم

روش هایی خانگی برای نرم کردن پوست دست – قسمت دوم

Hands1-620x330

در قسمت اول در مورد رفع خشکی دست و نرم کننده های پوست دست پرداختیم در ادامه هم نیز به معرفی میوه ها و دیگر مواد نرم کننده پوست دست می پردازیم بخوانید در این جا روش هایی خانگی برای نرم کردن پوست دست – قسمت دوم با ما باشید .

۵. عسل     

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی می باشد. عسل با حفظ رطوبت دست به خوبی به نرم و صاف شدن دست ها کمک می کند. بعلاوه عسل دارای خاصیت ضد پیری برای پوست شما می باشد.

نحوه استفاده:

  • مقدار کمی عسل را بر روی دست تان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه با آب ولرم آن را بشویید. این کار را روزی ۱ تا ۲ بار انجام دهید و از نرمی دستان تان لذت ببرید.
  • همچنین می توانید مقدار مساوی عسل و گلیسیرین را ترکیب نمایید. سپس آن را بر روی دست تان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.
  • گزینه دیگر اینست که چند قطره آبلیمو و روغن زیتون را با ۲ قاشق چایخوری عسل ترکیب نمایید. این ترکیب را به دست تان بمالید و اجازه دهید که کاملا رطوبت اش را از دست داده و بر روی پوست تان خشک شود. سپس آن را با آب گرم بشویید. این درمان را چند بار در هفته انجام دهید.

۶. آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خاصیت مرطوب کنندگی طبیعی می باشد که به حفظ رطوبت پوست های خشک و زبر کمک می کند. بعلاوه آلوئه ورا یک لایه محافظ را بر روی پوست تشکیل داده و نرمی، لطافت و ظاهر پوست را تغییر می دهد. انواع کرم مرطوب کننده با آلوئه ورا

نحوه استفاده:

  • یک برگ تازه آلوئه ورا را برش داده و ماده زل مانند آن را خارج نمایید.
  • سپس آن را روی دست تان مالیده و به مدت چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید.
  • پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب ولرم آن را شست و شو دهید.
  • این کار را روزی ۱ تا ۲ بار انجام دهید.

۷. آبلیمو

آبلیمو یک پاک کننده مناسب پوست می باشد که به صافی و نرمی دست شما کمک می کند. در عین حین آبلیمو رنگ پوست را روشن تر می کند و لکه های روی پوست شما را از بین می برد.

نحوه استفاده:

  • مقدار مساوی آبلیمو، عسل و جوش شیرین را به طور کامل ترکیب نمایید. این ترکیب را روی دست تان مالیده و به مدت حدود ۱ دقیقه ماساژ دهید و در نهایت پس از ۵ دقیقه دست تان را با آب گرم بشویید. برای داشتن دست نرم، سالم و زیبا این کار را هفته ای ۱ تا ۲ بار انجام دهید.
  • همچنین شما می توانید آب یک لیمو و مقداری عسل را به یک تشت کوچک حاوی آب ولرم اضافه نموده و به مدت ۱۰ دقیقه دستان خود را درون آن قرار دهید. سپس به آهستگی دست تان را خشک نموده و مقداری روغن ویتامین E یا روغن زیتون را به منظور حفظ میزان رطوبت پوست تان، روی دست تان بمالید. از این روش چند بار در هفته استفاده کنید.

۸. ماست

ماست یک مرطوب کننده طبیعی دیگر می باشد که برای مقابله با خشکی و زبری دست ها مناسب است. بعلاوه لاکتیک اسید موجود در ماست به عنوان یک تمیز کننده طبیعی و عامل لایه بردار که سلول های مرده پوست را حذف می کند، عمل می نماید.

نحوه استفاده:

  • یک قاشق غذاخوری ماست ساده تازه را روی دست تان بمالید و به آرامی به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. پس از ۱۰ دقیقه با آب گرم آن را بشویید.  این کار را هر روز انجام دهید.
  • راه دیگر اینست که ۲ قاشق چایخوری ماست ساده و مقدار لازم آرد را مخلوط نمایید تا خمیری حاصل گردد. این خمیر را بر روی دست تان مالیده و اجازه دهید که خشک شود. سپس با آب ولرم آن را بشویید. این روش را ۱تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید.

۹. موز بسیار رسیده

موز بسیار رسیده به علت خاصیت مرطوب کنندگی اش یک داوری خانگی بسیار عالی برای درمان خشکی و زبری پوست می باشد. همچنین موز رسیده به درمان چین و چروک های پوست کمک کرده و خطوط روی پوست را از بین می برد.

نحوه استفاده:

یک موز بسیار رسیده را له کرده و به حالت خمیری تبدیل نمایید و آن را روی دست تان بمالید. پس از ۳۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. سپس از مرطوب کننده دست استفاده نمایید.

راه دیگر اینست که نصف موز رسیده را با مقدار کمی عسل و روغن زیتون ترکیب نمایید و خمیر حاصل را بر روی دست تان بمالید. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب ولرم آن را بشویید و سپس برای حفظ رطوبت دست تان، آن را با آب سرد بشویید.

هر کدام از روش های ذکر شده را حداقل یکبار در هفته انجام دهید.

۱۰. آووکادو

آووکادو حاوی ویتامین های A، C و E و همچنین اسیدهای چرب اشباع شده می باشد که کمک می کند که از شر پوست خشک راحت شوید. بعلاوه آووکادو با کاهش افتادگی پوست کمک می کند که دست های شما جوان تر به نظر برسد. انواع ماسک طبیعی با آووکادو

نحوه استفاده:

نصف آووکادوی رسیده را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید و بر روی دست تان بمالید. پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد آن را بشویید. این کار را هفته ای چند بار انجام دهید.

همچنین روزی یکبار قبل از حمام، از روغن آووکادو برای ماساژ دست هایتان استفاده نمایید.

نکات اضافی:

  • از مایع دست شویی و صابون های تند برای شست و شوی دست ها استفاده نکنید.
  • برای خشک کردن دست هایتان از دستگاه های خشک کننده استفاده نکنید. برای خشک کردن دست هایتان از دستمال توالت و یا حوله های نرم استفاده کنید.
  • هنگام انجام کارهای خانه از دستکش های کتانی استفاده نمایید. این کار از آسیب دیدن دست هایتان جلوگیری می کند.
  • حداقل هفته ای یکبار پوست دست تان را لایه برداری کنید تا از شر سلول های خشک و پیر پوست خلاص شوید.
  • هنگام کار در سالن های ورزشی (مخصوصا کار کردن با دمبل و وزنه و …) برای جلوگیری از پینه بستن و زبر شدن دست از دستکش استفاده کنید.
  • قبل از خواب مقداری کرم یا مرطوب کننده به دستتان بمالید و تا صبح دستکش دست تان کنید.
  • برای حفظ رطوبت پوست تان به اندازه کافی آب بنوشید.
  • از غذاهای غنی از ویتامین و مواد مغذی درخشان کننده طبیعی پوست استفاده کنید.
  • برای بهبود گردش خون در دست های تان، هر روز به مدت ۱۰ دقیقه انگشتان، کف و بالای دست خود را به آرامی ماساژ دهید.
  • از آب خیلی گرم یا خیلی سرد برای شستن دست هایتان استفاده نکنید.

پوست محافظ بدن می باشد پس در سلامت آن کوشا باشید ضمن این که لازم است بدانید تغذیه خیلی مهم است در سلامت پوست .

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *