خانه / آرایشی و زیبایی / لوازم آرایشی / چرا از ریمل استخری نباید استفاده کرد؟

چرا از ریمل استخری نباید استفاده کرد؟

chml7yj0y1tta3grdm95بیشتر خانم ها برای حجم دادن به مژه هایشان از ریمل استفاده میکنند در این میان ریمل های ضد آبی که به عنوان ریمل استخری شناخته می شود در بین خانم ها طرفداران بیشتری دارد .در ادامه مطلب زیر متوجه میشوید که استفاده از این نوع ریمل چه معایبی دارد.

همانطور که گفتیم این ریمل ها به دلیل ضد آب بودن طرفداران بسیاری دارد اما تمام محصولات آرایشی -بهداشتی بهتر است سبک و قابل‌شستشو و از مارک‌های معتبر باشند.دکتر یوسفی،عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نوشت: «ریمل استخری» از ریمل‌های با مارک ناشناخته است که به دلیل حجم بالایی که به مژه‌ها می‌دهد و به راحتی هم پاک نمی‌شود، این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده و حتی در مترو با انواع مارک‌ها خرید و فروش می‌شود.

افراد بسیاری سوال کرده‌اند که استفاده از این نوع ریمل عارضه‌ای دارد یا نه. در پاسخ باید گفت بسیاری از مشکلات ثانویه مربوط به ریمل‌ها مثل التهاب‌ها و حساسیت‌ها به‌خصوص در ناحیه پلک فوقانی به‌دلیل وجود نیکل در آنهاست. وقتی ریمل ضدآب است و سنگین و به آسانی شسته نمی‌شود، عوارض و مشکلات پوستی‌ای که ایجاد می‌کند، بسیار بیشتر از ریمل‌های کلاسیک است.

درکسانی که سابقه ابتلا به گل‌مژه دارند،‌ اگر از ریمل ضدآب استفاده کنند، به دلیل انسداد بیشتر مجاری خروجی سبوم احتمال بروز عفونت‌ با باکتری و گل‌مژه بیشتر می‌شود. به طور کلی، باید گفت تمام محصولات آرایشی -بهداشتی بهتر است سبک و قابل‌شستشو و از مارک‌های معتبر باشند. هر چه ماده آرایشی دیرتر از روی پوست پاک شود و سنگین‌تر باشد، عوارض آن شدیدتر و ماندگارتر است. خلاصه اینکه، بدون هیچ آرایشی وارد استخر شوید تا ضرری به شما و دیگران نرسد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به کودکان لاک ناخن نزنیم عوارض سختی دارد

  بهتر است برای کودکان از لاک‌های سنتی استفاده نکنید. انواع لاک‌های مختص کودکان در ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *