خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / پوست صورت و بدن خود را در خانه سفید کنید

پوست صورت و بدن خود را در خانه سفید کنید

l06

روش های مختلفی برای سفید کردن پوست وجود دارد ولی بهترین وسالم ترین روش ها همیشه روشهای طبیعی وخانگی است .در ادامه مطلب زیر به شما عزیزان اموزش میدهیم که چگونه در منزل پوست صورت وبدن خود را سفید کنید.

شکر و گلیسیرین

 

در یک کاسه یک‌دوم فنجان شکر، چند قطره گلیسیرین و یک‌چهارم فنجان آبلیمو را مخلوط کنید. این اسکراب را روی نواحی برنزه شده پوست خود بمالید. شکر پوست شما را به خوبی لایه‌ برداری کرده و گلیسیرین آن را نرم خواهد کرد در حالی که لیمو برنزگی پوست شما را روشن‌ تر خواهد کرد.

 

 

استفاده از لیمو برای پاک کردن و روشن کردن زیر بغل

* آب لیمو محبوب است، طبیعی است و سالهاست به عنوان یک عامل سفید کننده برای کمک به روشن و درخشان کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر چه آب لیمو تنها کمی‌پوست تان را روشن تر می‌کند اما نتایج ظریف روشن شدن پوست خیلی زود ظاهر می‌شود.
همه ما می‌دانیم که لیمو چقدر مفید است و درمان بسیاری از مشکلات پوستی می‌باشد و یکی از این مشکلات  پوستی همان تیرگی زیر بغل است. کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه لیمو را بر روی پوست قسمت مورد نظر

ماساژ دهید لیمو به روشن شدن پوست کمک می‌کند .

 

 

معجزه خمیر بادام

* ماسک خانگی خمیر بادام نه تنها به عنوان یک روشن کننده عمل می‌کند، بلکه پوست تان را پاک سازی کرده و نرم می‌کند.

برای درست کردن این ماسک ۶ عدد بادام را از شب قبل خیس کنید و روز بعد آنها را خرد یا آسیاب کرده و برای اینکه به خمیر تبدیل شود به آن شیر اضافه کنید. ماسک را در طول شب روی صورت و گردن خود بگذارید. صبح روز بعد پوست تان را با سرد بشویید. ابتدا این کار را به مدت چند هفته هر روز و بعد از آن فقط دو بار در هفته انجام دهید.

 

 
پودر زردچوبه برای رفع تیرگی زیر بغل

پودر زردچوبه با خاصیت دارویی فراوانی یکی از مهم ترین ادویه جات هند است،   مقداری از پودر زردچوبه  را با  ۲ قاشق کشک و ۱ قاشق آرد مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه بر روی سطح زیر بغل بگذارید و بعد بشورید. این کار

را ۲ بار در هفته برای یک ماه انجام دهید تا تفاوت را ببینید.

 

 

تاثیر خیار در رفع تیرگی زیر بغل

خنکی موجود در خیار باعث جوانی و شادابی پوست می‌شود. آب خیار را با مقداری زرد چوبه در قسمت مورد نظر بزنید و بعد از چند دقیقه بشورید.

 

 

تاثیر سیب زمینی در رفع تیرگی بغل
سیب زمینی خام را امتحان کنید. بعضی‌ها عقیده دارند که سیب زمینی خام به دلیل ویتامین ث بالای موجود در آن، دارای خواص سفید کنندگی ملایمی‌است. ویتامین ث به عنوان ماده روشن کننده در بسیاری از کرم‌های OTC پوست استفاده می‌شود.

سیب زمینی  در درمان تیرگی موثر است، آب سیب زمینی را بگیرید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست زیر بغل بگذارید هم چنین از سیب زمینی رنده شده هم میتوانید استفاده کنید.

*  برای از بین بردن هرگونه لک و قرمزی روی پوست نیز، می‌توان از سیب‌زمینی استفاده کرد.

*سیب‌زمینی برای از بین بردن تیرگی دور چشم با همین روش نیز مؤثر است.

 

 

درمان خانگی با بادام و عسل

یک مشت بادام بردارید و آن را یک شب در آب بخیسانید. صبح بادام‌هارا از آب بیرون آورید و پوست‌شان را جدا کرده و پودری کنید.

سپس کمی‌عسل به ‌آن‌‌ها اضافه و با هم مخلوط کنید. این مایع چسبناک را حداقل دو بار در هفته به پوست خود بمالید تا به پوستی زیبا و شفاف و روشن که همیشه آرزویش را داشتید برسید.

 

 

لوسیونی خوشبو برای روشن کردن پوست
یک دسته کوچک نعناع تازه را با مقداری آب در مخلوط کن میریزیم تا خمیر نسبتا غلیظی به دست آید. سپس نصف یک فنجان آب لیموترش را به آن اضافه کرده و لوسیون به دست آمده را روی پوست صورت مالیده و بگذارید ۲۰ دقیقه باقی بماند. در نهایت صورت را شستشو داده و به پوست خود مرطوب کننده بزنید.

 

 

 
معجون تقویت کننده و روشن کننده پوست
به میزان مساوی از ماست ، جعفری و خیار را در مخلوط کن ریخته تا به شکل مخلوطی یک دست درآید .آنگاه این معجون را بر روی پوست در نواحی که بیرون از لباس هستند مالیده و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

 
سیب‌زمینی لیمویی درست کنید

سیب‌زمینی: سیب‌زمینی تنها به درد درست کردن غذاهای خوشمزه برای حس چشایی شما نیست بلکه می‌تواند روی پوست هم معجزه کند.

برای کمرنگ کردن برنزگی روی پوست، آب سیب‌زمینی را روی آن بزنید. برای تاثیر بیشتر می‌توانید به آب سیب‌زمینی یک قاشق سوپ‌خوری آبلیمو هم اضافه کنید. این معجون را با پنبه روی پوست‌تان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. این کار را هر روز انجام دهید تا رنگ طبیعی پوست‌تان به حالت اول بازگردد.

 

 

آلوئه ورا را امتحان کنید

آلوئه ورا ماده ای بسیار آرامش بخش است، که می‌تواند به کاهش قرمزی و کمرنگ شدن پوست کمک کند. همچنین باعث آبرسانی و مرطوب شدن پوست تان می‌شود و به جوان سازی پوست آن کمک می‌کند.
برای استفاده از آلوئه ورا یک برگ آن را باز کنید و شیره ژل مانند آن را روی پوست تان مالش دهید.
آلوئه ورا بسیار لطیف است؛ بنابراین نیاز به آبکشی ندارد. با این حال ممکن است روی پوست تان احساس چسبندگی داشته باشید و ترجیح دهید که آن را از روی پوست تان پاک کنید.

 

 

معجونی برای خنک کردن پوست خصوصا در فصل تابستان
یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

 

 
آب نارگیل برای پوست‌های خشک

آب نارگیل را امتحان کنید. بعضی افراد ادعا می‌کنند که آب نارگیل یک روشن کننده مؤثر برای پوست است و باعث انعطاف پذیری و نرمی‌پوست می‌شود.
برای استفاده از آن، به سادگی یک گلوله پنبه را داخل مایع فرو ببرید و از آن برای مالیدن آب نارگیل روی قسمتی از پوست تان که مایلید روشن شود، استفاده کنید. آب نارگیل بسیار طبیعی و ملایم است؛ بنابراین نیاز به آبکشی آن وجود ندارد.
همچنین می‌توانید برای بالا بردن سطح آب بدن تان و افزایش مصرف مواد معدنی ضروری، آب نارگیل را بنوشید.

 

 
نکات و هشدارها
شیر یک سفید کننده طبیعی پوست است. شیر را روی صورت تان بمالید و بعد از مدتی آن را بشویید.
اگر روی صورت تان جوش دارید، لیمو را روی صورت تان نمالید، چرا که صورت تان تحریک شده و شروع به سوزش می‌کند. اگر در صورت تان به طور ناگهانی احساس سوزش کردید، بروید و صورت تان را با آب سرد بشویید.
یک بار در هفته لایه برداری پوست، سلول‌های مرده پوست تان را از بین می‌برد و آن را روشن می‌کند.

 

دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با یک چهارم فنجان شیر مخلوط کنید و هم بزنید تا به شکل خمیر در بیاید. آن را به آرامی‌روی صورت تان بمالید و سپس بشویید. پس از آن صورت تان را مرطوب کنید.
صبح و شب یا هر وقت که صورت تان خشک است، آن را با آب بشویید.
لیمو و شیر را با هم مخلوط کنید تا در عرض ۴ ماه پوست تان روشن تر شود.
از پودر پوست پرتقال با شیر و عسل استفاده کنید.

 

– توجه داشته باشید در استفاده هر روش زیاده روی نکنید زیرا نتیجه خوبی می‌دهد و پوست شما را حساس می‌کند.

 

 

گردآوری توسط: سایت آرایشی و زیبایی تک رژ

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *