خانه / سبک زندگی / آموزش شمع سازی / نکاتی برای کمک به انتخاب یک فیتیله خوب در شمع سازی

نکاتی برای کمک به انتخاب یک فیتیله خوب در شمع سازی

قرار-دادن-فیتیله-برای-ساخت-شمع

قابل توجه دوستانی که پست های شمع سازی سایت ابانک را دنبال می کنید بخوانید نکاتی برای کمک به انتخاب یک فیتیله خوب در شمع سازی در ادامه با ما باشید .

اگر فیتیله خیلی کوچک باشد، شعله حییل کوچک خواهد بود، و یک فیتیله کوچک ممکن است که اغلب باعث چکه کردن شمع شود…

فتیله,مناسب,برای,شمع,خانه,داری,درست لازم و ضروری می‌باشد اگر فیتیله,فیتیله,سازی,درست,سازی فتیله مناسب,درست لازم و ضروری می‌باشد,فیتیله کوچک ممکن است,کوچک,فیتیله کوچک ممکن است که اغلب باعث چکه کردن,درست لازم و ضروری می‌باشد اگر فیتیله,درست,خانه,فیتیله کوچک ممکن است که اغلب باعث چکه کردن,فیتیله کوچک ممکن است,درست لازم و ضروری می‌باشد

یا ممکن است که در یک حوضچه موم ذوب شده خاموش شود. فیتیله خودش در واقع نمی‌سوزد بلکه به واسطه فرو نشستن در موم و مرطوب شدن با موم ذوب شده شعله‌ور می‌شود. فیتیله‌ها باید در اندازه‌های ۵/۲ – ۱ سانتی‌متر طول مرتب شوند. معمولاً از قیطان‌های کتانی ساخته شده‌اند، و فیتیله‌ها در اندازه‌های مختلف، از ۱۰ – ۱ سانتی‌متر در ۱ سانتی‌متر درجه‌بندی شده‌‌اند و اندازه‌ای که شما نیاز دارید بستگی به قطر شمعی که می‌سازید دارد. چنان‌که برای یک شمع به قطر ۵/۲ سانتی‌متر شما به یک فیتیله ۵/۲ سانتی‌متری نیاز دارید و به‌همین ترتیب در اندازه‌های دیگر. شما اغلب می‌‌توانید فیتیله‌های مخصوص برای ظروف که در اندازه‌های کوچک، متوسط و بزرگ برای ۱۵ – ۵ سانتی‌متر در دسترس می‌باشد خریداری نمائید. فیتیله‌ها با مغزی فلزی برای شمع‌های مخصوصی که مدت طولانی می‌سوزند طرح‌ریزی شده‌اند و باید برای شمع‌هائی که در ظروف ساخته می‌‌شوند استفاده شوند. همانند، شمع‌های شناور به فیتیله‌های مخصوص شناور نیاز دارید. با استثناء قرار دادن شمع‌های غوطه‌ور شده، قبل از اینکه شمع‌ را بسازید فیتیله نیاز به آماده شدن دارد (گاهی اوقات می‌‌توانید فیتیله‌ها را به‌صورت آماده شده از بیرون بخرید، اما این کار آسانی است که خودتان آنها را آماده کنید) برای این کار، کمی از پارافین را به‌صورت بن‌ماری ذوب کنید. (شرح بن‌ماری ظرف بزرگتری را پر از آب کنید و روی آموزش شمع سازی و شمع آرایی – اصلی حرارت قرار دهید و یک ظرف کوچکتر را روی ظرف اولی قرار داده و پارافین را در آن ذوب کنید این روش را روش بن‌ماری می‌نامند در حقیقت با بخار آب پارافین را در آن می‌کنید.) و فیتیله را در آن به مدت ۵ دقیقه قرار دهید و سپس فیتیله پوشیده شده با موم را از داخل ظرف بردارید و آنها را راست و عمودی در سینی فری که با یک تکه کاغذ روغنی پوشیده شده است قراردهید تا خشک شوند.
– نگهدارنده‌های فیتیله
این‌ها برای ثابت نگه‌داشتن فیتیله در ظروف شمع‌ها استفاده می‌شوند. شما فیتیله را در نگهدارنده جای دهید و فلز را به‌هم فشار دهید طوری که آن صاف در ته ظرف قرار بگیرد.
۱- موم پارافین
۲- موم عسل
۳- ورقه‌های موم عسل
۴- موم مخصوص حکاکی و غوطه‌ور کردن
۵- اسید استیرین
۶- فیتیله‌های آماده شده (راست) و فیتیله‌های آماده نشده (چپ)
۷- عطر شمع
۸- چسب موم
۹- خمیر بتونه قالب
۱۰- رنگ موم
۱۱- نگهدارنده‌های فیتیله

 

سایت ابانک : نکاتی برای کمک به انتخاب یک فیتیله خوب در شمع سازی

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *