خانه / آرایشی و زیبایی / آرایش صورت / راهکاری برای نرم کردن لب مردان

راهکاری برای نرم کردن لب مردان

lip_care_for_men-702x336

گاهی بر اثر آلودگی هوا و گرما باعث زبر شدن لب ها می شود در این جا در مورد زبری لب مردان و راهکاری برای نرم کردن لب مردان با جزئیات کامل بیان می کنیم .

این حالت، وضعیتی غیر جذاب، ناراحت کننده، و مستعد ابتلا به ترک خوردگی و حتی عفونت است. اگر از چنین وضعیتی خوشتان نمی‌آید، تنها با اعمال چند تغییر ساده در روتین زندگی‌تان، می‌توانید در عوض چنین حالتی، لب‌هایی نرم و صاف بدست بیاورید.

مرحله اول

آب بیشتری بنوشید. حداقل نوشیدن حدود ۲ لیتر مایعات در یک روز، به بدن و لب‌هایتان کمک خواهد کرد تا هیدراته بماند. شب‌ها یک بخور در خانه‌تان روشن کنید، مخصوصا اگر بخاطر آب و هوای خشک است که لب‌هایتان خشک و زبر شده‌اند.

مرحله دوم

شب‌ها پس از اینکه مسواک زدید، لب‌هایتان را هم با یک مسواک نرم رویه سایی کنید تا سلول‌های مرده‌ی پوست لبتان از بین بروند، و لب‌هایتان نرم‌تر شود. رویه‌سایی باید با حرکات دایره‌وار و به آرامی انجام بگیرد

برای پیشگیری از زخم شدن لب‌هایتان، بیشر از ۶۰ ثانیه عمل رویه سایی را انجام ندهید. اگر هرگونه درد یا قرمزی احساس کردید، مدت زمان رویه‌سایی لب‌هایتان را بیشتر فاصله دهید.

مرحله سوم

هر زمانی که می‌خواهید از خانه خارج شوید، از نرم‌کننده‌های لبی که حاوی ضد آفتاب هستند استفاده کنید. لب‌های شما هم دقیقا مانند بقیه‌ی قسمت‌های پوستتان در برابر اشعه‌های ماورای بنفش نور خوردشید آسیب پذیرند. حتی‌الامکان نرم‌کننده‌ای را انتخاب کنید که حاوی مواد تشکیل دهنده‌ی کمی باشد.

مرحله چهارم

شب‌ها پیش از اینکه بخوابید، به لب‌هایتان پماد مرطوب کننده بمالید. می‌توانید محصولات مخصوص مو را از داروخانه خریداری کرده، یا اینکه از روغن زیتون، روغن بچه، یا حتی وازلین استفاده نمایید. یادتان باشد که در طول ماه‌های سرد سال، باید بیشتر به این مرحله توجه داشته باشید.

توجه

از نرم‌کننده‌های لب طعم‌دار دوری کنید، چرا که احتمال اینکه لب‌هایتان را لیس بزنید زیاد می‌کنند! اگر با انجام اقدامات گفته شده، همچنان لب‌هایتان خشک، زبر یا پوسته پوسته ماندند، به پزشکتان مراجعه کنید. در برخی موارد، لب‌های خشک علامت یک بیماری جدی هستند که نیازمند تشخیص و درمان حرفه‌ای است.

 

ابانک : راهکاری برای نرم کردن لب مردان

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *