خانه / دسته‌بندی نشده / افراد مسن به چه ویتامین هایی نیاز دارند

افراد مسن به چه ویتامین هایی نیاز دارند

13092_498

 

 

  • براي پيشگيري يا درمان اين بيمار‌ي‌ها مصرف ۳ تا ۴ واحد لبنيات كم‌چرب در روز، افزايش سطح فعاليت بدني، استفاده از غذاهاي حاوي پروتئين و كلسيم بالا نظير گوشت‌ها، تركيب غلات و حبوبات نظير عدس پلو، لوبيا پلو، آش جو يا تركيب غلات با لبنيات مصرف كنند.

 

آيا مي دانيد افرادي که مسن هستند بايد اين ويتامين را مصرف کنند تا عملکرد بدنشان صحيح تر کار کند؟

كمبود ويتامين‌هاي گروه B ‌در دوران سالمندي موجب بروز آلزايمر مي‌شود

كمبود ويتامين‌هاي C، E‌، B1، B6 ،B12 ،آهن، روي و اسيد فوليك در بروز بيماري‌هاي عصبي نظير آلزايمر و پاركينسون تأثيرگذار است.
پيرشدن و سالخوردگي با كاهش تدريجي فعاليت‌هاي فيزيكي و افزايش بيماري‌هاي مزمن همراه مي‌شود.
بهبود تغذيه تا حد زيادي مي‌تواند از بروز اين مشكلات پيشگيري كند يا آن‌ها را كاهش مي‌دهد به همين دليل يكي از مسائل مهم سالمندان، مسائل پزشكي و بهداشتي از جمله وضعيت تغذيه آنهاست.
از عوامل جسماني دوران سالمندي مي‌توان به كاهش كل انرژي مورد نياز، بروز بيماري‌هاي مزمن، بي‌اشتهايي، تغيير حس چشايي، خرابي دندان‌ها، بي‌تحركي، ناتواني جسمي، مشكلات گوارشي، تداخلات دارويي يا تداخل غذا و داروها اشاره كرد و از مشكلات روحي و رواني در اين دوران مي‌توان افسردگي و تنهايي را نام برد.

 

 

 

كمبود ويتامين‌هاي C، E‌، B1، B6 ،B12 ،آهن، روي و اسيد فوليك در بروز بيماري‌هاي عصبي نظير آلزايمر و پاركينسون تأثيرگذار است و بيماري‌هايي نظير آلزايمر و پاركينسون در سنين سالمندي بيشتر اتفاق مي‌افتد و از دلايل اصلي وقوع اين بيماري‌ها تماس با مواد سمي و زمينه‌‌ ارثي است.

كاهش املاح استخواني در سالمندان به دليل كاهش فعاليت، كاهش جذب كلسيم و ويتامين D است كه يكي از دلايل اصلي مشكلات استخواني افراد سالمند محسوب مي‌شود.

براي پيشگيري يا درمان اين بيمار‌ي‌ها مصرف ۳ تا ۴ واحد لبنيات كم‌چرب در روز، افزايش سطح فعاليت بدني، استفاده از غذاهاي حاوي پروتئين و كلسيم بالا نظير گوشت‌ها، تركيب غلات و حبوبات نظير عدس پلو، لوبيا پلو، آش جو يا تركيب غلات با لبنيات مصرف كنند.

براي پيشگيري از التهابات مفصلي و شكستگي استخوان‌ها استفاده از عسل، ميوه تازه، مكمل كلسيم، ويتامين D ، لستين و اسيد چرب امگا ۳ توصيه مي‌شود.

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

fo3712

روش درست کردن ترین پنیر و سبزیجات

ترین پنیر و سبزیجات را می توانید به عنوان یک پیش غذا و یا سالاد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *