خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با نحوه کاشت و پرورش گل رعنا

آشنایی با نحوه کاشت و پرورش گل رعنا

raana44خانواده رعنای زیبا شامل حدود سی گونه از گل هایی است که برخی یک ساله و برخی چندساله اند، گیاهانی بادوام، آفتاب دوست و با شرایط نگهداری ساده هستند که جای خود را در دل هر باغی باز می کنند. گونه بسیار رایج رعنای زیبا، Gailardia grandiflora یا همان آریستاتاست.درادامه مطلب زیر با نحوه پرورش این گل آشنا خواهید شد.

رعنا زیبا یا گل شاد، یک گل همیشه شاداب، مانند شکوفه بزرگ گل آفتابگردان است. گل‌های شاد، از خانواده گل‌های آفتابگردان، داوودی و گل مینا هستند. آن‌ها جزء گل‌های بومی آمریکا و کانادا هستند. امروزه، این گل‌های محبوب در سراسر ایالات متحده آمریکا یافت می‌شوند.
گل‌های رعنا زیبا به‌خوبی در محیط‌های خشک رشد می‌کنند. بسیاری از مردم، گل‌های رعنا را جزء گل‌های وحشی می‌دانند. به عقیده دیگران، آن‌ها بخشی از یک باغ پروانه هستند یا مانند پروانه در وسط یک باغ گل به‌خوبی می‌درخشند. گل‌های شاد، نام‌ خود را از منطقه‌ای که در آن پرورش می‌یابند گرفته‌اند، منطقه‌ای که از شکوفه پوشیده شده است. نام‌های دیگر گل شاد عبارت‌اند از گل هندی و چرخ آتشین. رشد شکوفه‌ها طولانی‌مدت است و بزرگی عرض آن‌ها به ۱۰ سانتی‌متر می‌رسد. رنگ‌های این گل شامل نارنجی، قرمز و زرد است. شکوفه‌های این گل از اوایل تابستان شروع به ریختن می‌کنند، اما اگر به آن‌ها رسیدگی شود، بیشتر عمر می‌کنند.
گل‌های رعنای زیبا، در باغ‌های پروانه و زمین‌های وسیع بسیار زیبا و دیدنی هستند. ارتفاع این گل‌ها به ۴۵ تا ۹۰ سانتی‌متر می‌رسد.

تکثیر و پرورش گیاه

گل رعنا زیبا از طریق دانه رشد می‌کند. می‌توانید دانه‌ها را به‌طور مستقیم در باغ بکارید یا برای شروع، داخل خانه آن‌ها را پرورش دهید تا برای انتقال بعدی به فضای خارج آماده شوند. ما توصیه می‌کنیم که در خانه با حصیر، محیطی گرم برای جوانه‌ها فراهم کنید.
اگر شما در آب‌وهوای گرم‌تر زندگی می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را در پاییز بکارید و آن‌ها به‌احتمال زیاد در اولین بهار شکوفه می‌دهند. برای مناطق سردتر، به‌طور معمول انتظار می‌رود در دومین بهار شکوفه دهند.
دانه‌های گل رعنا را در اوایل فصل بکارید و آن‌ها را با ۰.۵ سانتی‌متر از خاک باغ یا با خاک مرغوب پوشش دهید. آن‌ها را به‌صورت گسترده در یک منطقه پخش کنید و با چنگک به‌آرامی با خاک مخلوط کنید. مطلب آماده سازی خاک برای کاشت به شما کمک می‌کند تا بستر مناسبی را برای کاشت گل و گیاه فراهم کنید.

دانه‌ها حدود سه هفته طول می‌کشد تا جوانه بزنند. فاصله ایده آل برای کاشت این گل‌ها در زمین ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر است. زمانی که گل‌ها به ارتفاع ۵ سانتی‌متر رسیدند، می‌توانید در صورت لزوم برخی را از خاک بیرون بیاورید تا فاصله مناسب بین گل‌ها حفظ شود. ۱۴ تا ۲۱ روز طول می‌کشد بذر این گل جوانه بزند.

چگونه گل رعنای زیبا را پرورش دهیم؟

گل‌های رعنا خیلی آسان پرورش می‌یابند. آن‌ها نور کامل خورشید را دوست دارند و خاکی که سبک باشد و زهکشی داشته باشد را ترجیح می‌دهند. هنگام کاشت به خاک آن‌ها تقویت‌کننده عمومی اضافه کرده و از ماه بعد، هر ماه یک‌بار به خاک آن‌ها دوباره تقویت‌کننده بدهید.
وقتی گل رعنا در خاک به‌خوبی مستقر شد، دیگر به‌خوبی رشد می‌کند. پس از آن این گیاه دیگر به توجه و مراقبت اندکی نیاز دارد. تنها کافی است از دیدن شکوفه‌های زیبای آن یا پروانه‌هایی که به آن جذب می‌شوند لذت ببرید.
بیشتر گونه‌های این گل ۵ تا ۷.۵ سانتی‌متر رشد می‌کنند و برخی نیز تا ۱۰ سانتی‌متر هم قد می‌کشند. گونه‌های بلندتر کمتر رایج‌ هستند.
این گیاهان در برابر خشکی مقاوم‌ بوده و نسبت به گیاهان دیگر کمتر محتاج به آبیاری‌ هستند. آن‌ها به‌خوبی در گرمای اواسط تابستان دوام می‌آورند.
برای تقویت رشد گیاه، شکوفه‌هایی را جدا کنید که خشک شده‌اند.
برای داشتن گیاهان سالم، در اوایل بهار، هر ۲ تا ۳ سال یک‌بار آن‌ها را از ریشه بیرون آورده و ریشه‌ها را تقسیم کنید و دوباره در خاک بکارید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *