خانه / آرایشی و زیبایی / توصیه هایی برای کاهش عوارض رنگ کردن مو

توصیه هایی برای کاهش عوارض رنگ کردن مو

download

بین هر رنگ مو تا رنگ دوباره باید یک فاصله ای باشد تا به مو آسیب نرسد در این پست می خواهیم در مورد فاصله بین رنگ مو و توصیه هایی برای کاهش عوارض رنگ کردن مو بیان کنیم .

●رعایت فاصله زمانی رنگ کردن مو

موها را نباید بیش از هر سه یا ترجیحاً ۴ هفته یک بار توسط رنگ‌های دائمی‌رنگ یا دکلره کرد. از آنجا که مو ۸/۰ تا ۱/۲ سانتی متر در ماه رشد می‌کند. این فاصله زمانی برای حفظ رنگ موی تازه رشد کافی خواهد بود.استفاده بیش از حد از رنگ موهای اکسیدانی دائمی‌و به خصوص دکلره کردن باعث آسیب دیدن و ترد و شکننده شدن مو می‌شود، به شکستگی و از دست رفتن بافت موی می‌انجامد.

موها را به فاصله زمانی کم یا با رنگ‌های خیلی متفاوت از رنگ اصلی مو رنگ نکنید (به ویژه در منزل) و برای این کار از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید.

متخصصان همچنین به افراد توصیه می‌کنند رنگ مو را در فاصله‌های زمانی طولانی تری استفاده کنند. زیرا هرچند عوارض رنگ مو در درازمدت پدید می‌آید، ولی هرچه فاصله زمانی رنگ کردن موها بیشتر شود، بهتر است.

دکتر احسانی در این باره می‌گوید: برای مبارزه با موخوره، کوتاه کردن مرتب نوک موها توصیه می‌شود و با استفاده از موادی که برای ترمیم ساقه‌های مو وجود دارند می‌توان از بروز مجدد موخوره پیشگیری کرد.

وی می‌افزاید: هر چیزی که باعث شود ساختار طبیعی مو از حالت عادی خارج شود، برای مو مضر محسوب می‌شود. به همین علت باید تا حد امکان از مواد شیمیایی مخصوص فرکردن، رنگ کردن و… کمتر استفاده شود.

 

 

توصیه‌هایی برای کاهش اثرات مضر رنگ مو

وی توصیه کرد: اجتناب از مصرف رنگ موهای شیمیایی و استفاده از رنگهای گیاهی جایگزین مثل حنا، به عنوان اولین توصیه مطرح است اما در صورت اصرار برای مصرف رنگ‌های شیمیایی جهت کاهش اثرات سوء بهتر است افراد از رنگ موهای استاندارد و دارای مجوز وزارت بهداشت استفاده کنند و بیشتر از زمان مورد نیاز، رنگ را بر روی سر باقی نگذارند.

کارشناس اداره غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور همچنین اضافه کرد: بعد از استفاده از رنگ، سر را با آب خوب بشویید.هنگام استعمال رنگ مو از دستکش استفاده کنید. قبل از رنگ کردن مو با یک شامپوی مناسب، موها را شستشو دهید.هرگز بعد از رنگ کردن موها از مواد صاف کننده یا فرکننده استفاده نکنید. پس از رنگ کردن، از مواد تقویت کننده مو استفاده کنید. از تعویض مکرر رنگ مو و رنگ ک

 

● تاثیر مخرب اکسیدان

دکتر احسانی می‌افزاید: معمولا افرادی که دارای موهای تیره رنگ هستند و قصد دارند رنگ موهای خود را روشن کنند مجبورند از مواد شیمیایی مانند اکسیدان به صورت طولانی مدت استفاده کنند و همین موضوع موجب شکنندگی مو و تاثیر نامطلوب بر پوست سر می‌شود.

وی می‌گوید: از آنجا که برای روشن کردن موهای تیره نیاز به از بین بردن رنگدانه‌های اولیه مو است تا رنگ جدید نمایان شود، از بین بردن رنگدانه‌ها ممکن است صدماتی به ساقه موها مانند شکنندگی، خشک شدن،موخوره و خشن شدن موها ایجاد کند.

این متخصص پوست و مو معتقد است علاوه بر آن مواد رنگ کننده ساقه موها ممکن است در پوست افراد حساسیت ایجاد کند که با قرمزی، خارش و سوزش پوست خود را نشان می‌دهد.

 

● رنگ‌های گیاهی بی ضرر

با این حال به نظر می‌رسد رنگ‌های گیاهی مانند حنا تاثیرات منفی کمتری نسبت به رنگ‌های شیمیایی دارند، ولی به علت این که تنوع رنگ ندارد از سوی جامعه کمتر پذیرفته می‌شوند.این متخصص پوست و مو می‌گوید: توصیه‌های بهداشتی برای استفاده بهینه از رنگ‌های مو را می‌توان با استفاده از رنگ موهای استاندارد عملی کرد به طوری که تا حد امکان از مواد آب اکسیژنه با غلظت پایین استفاده کرد.

احسانی به خانم‌های علاقه مند به استفاده از رنگ مو توصیه می‌کند که از تعویض مکرر رنگ مو اجتناب و قبل و بعد از رنگ کردن موها از مواد محافظت کننده، نرم کننده و مرطوب کننده ساق موها استفاده کنند.به گفته وی همچنین باید شامپوهایی که پزشک متناسب با نوع موی شما تجویز می‌کند مصرف شود.

 

با رعایت این نکات همیشه موهایی براق و جذاب دارید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *