خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / چرا گوش زنگ می زند

چرا گوش زنگ می زند

13092_498

  • گاهی اوقات آسپرین باعث می‌شود روز بعد از خوردن آن گوشتان وزوز كند یا زنگ بزند. اگر به‌صورت مداوم آسپرین می‌خورید ممكن است در خطر ابتلا به این مشكل قرار بگیرید. خوردن آسپرین بچه برای آنانی كه برای مشكلات قلبی از آن مصرف می‌كنند خطر كمتری دارد. برای جایگزینی آسپرین با داروی دیگر با دكترتان مشورت كنید

 

 

وقتی احساس می‌كنید كه گوشتان زنگ می‌زند در واقع این صداها از داخل مغز به گوش می‌رسند و می‌توانند به اشكال مختلفی ظاهر شوند و توصیف آنها تنها برای افرادی كه آن را تجربه كرده‌اند امكان‌پذیر است.

این بیماری را به اسم tinnitus یا وز‌وز كردن یا زنگ زدن گوش می‌شناسیم و محققان سال‌هاست به‌دنبال آن هستند تا بفهمند به چه دلیل صداهای كوچكی كه در دنیای اطراف ما وجود دارد، از لایه‌های ظریف گوش ما گذشته و ما آنها را می‌شنویم.

آنچه تحقیقات نشان می‌دهد حاكی از آن است كه هزاران سلول انسان در گوش گاهی اوقات صداهای خفیفی كه در محیط اطراف وجود دارند را دریافت كرده و به مغز انتقال می‌دهند و آنگاه است كه شما آنها را می‌شنوید. گاهی اوقات این سلول‌ها چنان آسیب دیده‌اند كه شنیدن این صداها به تمام وقت یا بیشتر اوقات گسترش پیدا می‌كند و آنگاه است كه می‌تواند موجبات ناراحتی شدید شما را پدید آورد.

در كنار این موضوع كه می‌تواند سبب شنیدن صداها در گوش شما شود عوامل دیگری همچون حساسیت به صداهای بلند، بالا یا پایین بودن فشار خون، تومور، دیابت، مشكلات غده تیروئید، یا حتی جراحات سر و گردن هستند كه در این اتفاق مؤثرند.

برای قابل تحمل كردن این موضوع چند راه به شما پیشنهاد می‌كنیم كه می‌تواند مؤثر باشد:

 

 

از صداها دوری كنید:

افراد عادی برای شركت در یك مسابقه پر سروصدا یا حتی كنسرت موسیقی مشكلی ندارند اما برای شما كه از وز وز كردن گوشتان در عذابید از این كار دوری كنید. گوش دادن هر نوع صدایی از طریق واكمن‌ها، هدفون‌ها یا هر وسیله‌ای كه مستقیما وارد گوشتان شود برایتان مضر است. این كار حتی برای آنان كه از این مشكل رنج نمی‌برند نیز ممكن است سبب شود تا در آینده به مشكلات سنگین شدن گوش یا حتی وز‌وز كردن آن دچار شوند.

 

 

 

 

فشار خونتان را كنترل كنید:

گاهی اوقات صدای وز‌وز گوش ممكن است به خاطر بالا بودن فشار خون باشد. پس در این حالت این صداها را به‌عنوان زنگ خطری برای بالا رفتن فشار خونتان بدانید و فورا به پزشك مراجعه كنید.

نمك نخورید:

اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید و یا گوش‌هایتان زنگ می‌زند، خوردن نمك برایتان بسیار مضر است. هر چه می‌توانید كمتر سدیم بخورید و در رژیمتان از غذاهایی كه نمك زیادی دارند مثل غذاهای حاضری جدا دوری كنید.
آسپرین نخورید:

گاهی اوقات آسپرین باعث می‌شود روز بعد از خوردن آن گوشتان وزوز كند یا زنگ بزند. اگر به‌صورت مداوم آسپرین می‌خورید ممكن است در خطر ابتلا به این مشكل قرار بگیرید. خوردن آسپرین بچه برای آنانی كه برای مشكلات قلبی از آن مصرف می‌كنند خطر كمتری دارد. برای جایگزینی آسپرین با داروی دیگر با دكترتان مشورت كنید

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

دستگاه تصفیه آب خانگی ، یک راه موثر و عالی در بهبود کیفیت آب می باشد. حجم ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *