خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / چرا کمردرد می گیریم

چرا کمردرد می گیریم

13092_498

 

 

  • یكی دیگر از عواملی كه در بروز این عارضه تاثیر دارد، نژاد است. برای مثال زنان آمریكایی آفریقایی تبار دو تا سه برابر بیش از زنان سفید پوست به نوعی عارضه استخوانی مبتلا می‌شوند كه روی قسمت پایینی نخاع تاثیر نامطلوب و بیمارگونه می‌گذارد.

آیا تا به حال دچار كمردرد شده‌اید؟ بسیاری از افراد در طول زندگی خود از كمردردهای شدید شكایت كرده‌اند، اما این عارضه تا حد زیادی بین انسانها شایع است.
اولین حمله درد به ناحیه تحتانی كمر معمولا برای افرادی در بین سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی بروز می‌كند. مطالعات نشان می‌دهد كه كمردرد با بالارفتن سن، شایع‌تر می‌شود. این عارضه بین افراد بسیار شایع است و از هر۱۰ نفر تقریبا هشت نفر با آن دست به گریبان هستند.
كمردرد مشكلی است كه اغلب ظرفیت انسانها را در زندگی دستخوش تغییر می‌كند و گاهی هزینه زیادی را به فرد تحمیل می‌نماید.
به گفته متخصصان؛ كمردرد در بین افرادی كه به لحاظ جسمی متناسب نیستند، شایع‌تر است. كمر و ماهیچه‌های شكمی ضعیف ممكن است نتوانند به خوبی ستون فقرات را حمایت كنند. اگر شما یك الگوی زندگی بدون تحرك یا كم تحرك دارید یعنی بیشتر روز در یك وضعیت می‌نشینید در مقایسه با كسی كه تقریبا هر روز ورزش می‌كند، بیشتر در معرض آسیب به كمر خود هستید. هم چنین اگر شكم بزرگی دارید این وضعیت فشار اضافی را به ماهیچه‌های شما در قسمت تحتانی كمر وارد می‌كند و شرایط را برای بروز كمردرد فراهم می‌سازد. از سوی دیگر، برخی از كمردردها شامل بیماری دیسك كمر ممكن است زائیده ژنهای شما باشند.

 

 

 

یكی دیگر از عواملی كه در بروز این عارضه تاثیر دارد، نژاد است. برای مثال زنان آمریكایی آفریقایی تبار دو تا سه برابر بیش از زنان سفید پوست به نوعی عارضه استخوانی مبتلا می‌شوند كه روی قسمت پایینی نخاع تاثیر نامطلوب و بیمارگونه می‌گذارد.
درعین حال محققان تاكید كردند كه نوع شغل نیز تاثیر عمده‌ای روی سلامت و بهداشت این ناحیه از بدن دارد. اگر بر حسب ضرورت شغلی ناچار باشید كه وزنه‌های سنگین بلند كنید و یا در تمام ساعات روز یك جا بنشینید، سلامت كمر خود را به خطر خواهید انداخت.
برای مثال بسیاری از تایپیست‌ها یا نویسندگان اغلب از درد كمر رنج می‌برند. در این میان كشیدن سیگار نیز از جمله فاكتورهای خطرزا برای سلامت كمر محسوب می‌شود. هرچند سیگار كشیدن به طور مستقیم عامل بروز كمردرد نیست اما خطر ایجاد درد را در پشت تشدید می‌كند كه این درد تا پشت پاها از فشار نخاعی – دیسكی روی یك عصب كشیده می‌شود. سیگار در واقع مانع می‌شود كه بدن بتواند مواد مغذی و ضروری را به دیسك‌های بین مهره‌ای در قسمت تحتانی كمر برساند. از سوی دیگر مشكلات مكانیكی نیز می‌توانند موجب كمر درد شوند. به این مفهوم كه شاید شایعترین نوع مشكلات مكانیكی تحلیل رفتن دیسك‌های بین مهره‌ای باشند. این دیسك‌ها به اعصاب نخاعی فشار می‌آورند و باعث ایجاد درد شدید در این ناحیه می‌شوند.
علاوه بر اینها بسیاری از بیماریهای پزشكی مثل پوكی استخوان ممكن است سبب بروز كمردرد شوند. بنابراین با توجه به این تنوع در فاكتورهای خطرزا توصیه می‌شود، با مشاهده اولین علائم عارضه كمردرد حتما با متخصص مشورت شده و در درمان سهل انگاری نشود.

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

دستگاه تصفیه آب خانگی ، یک راه موثر و عالی در بهبود کیفیت آب می باشد. حجم ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *