خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / چگونه گلهای مصنوعی را تمیز کنیم؟

چگونه گلهای مصنوعی را تمیز کنیم؟

0.411374001334926174_jazzaab_irگلهای مصنوعی زینت بخش بسیاری از خانه های امروزی است ولی روی این گلها به دلیل گرد وخاک بسیاری که روی گلها مینشیند جلای واقعی خود را از دست میدهد.درادامه مطلب زیر نحوه تمیز کردن گلهای مصنوعی را به شما آموزش میدهیم.

گلهای مصنوعی و غیر طبیعی یکی از لوازم اصلی و تزیینی هانه ها به شمار میروند که سالیان سال زیبا کننده خانه‌های ما هستند ، شما میتوانید از گل‌های مصنوعی در جاهایی استفاده نمایید که هیچ گل طبیعی نمی تواند در آن منطقه رشد کند و با این کار به خانه خود زیبایی خاصی ببخشید . اما گرد و غبار بر روی همین گل‌ها مینشیند و ظاهر ‌آنها را زشت می‌نماید.  پس همین حالا نسبت به تمیز کردن آنها افدام نمایید، گاهی اوقات می‌شود با تکان دادن گل‌ها گرد و غبار را از روی انها بزداییم اما گاهی  این گرد و غبار به گونه‌ای در شکوفه‌های آن نشسته و جا خشک کرده که دیگر با تکان دادن آن نمی‌توان گرد و غبار را از روی آن پاک کرد و برای حل کردن این مشکل و برگرداندن گل های مصنوعی خود به حالت اولیه آن می اوانید از نمک و یک کیسه کاغذی استفاده کنید . در ادامه نحوه صحیح پاک کردن گل های مصنویی از گرد و خاک بیان شده است .

مواد مورد نیاز برای پاک کردن گل های مصنویی از خاک :

کیسه های کاغذی برای قراردادن گلها درون آنها

قلم مو کوچک

و همچنین مقداری نمک

 

دستورالعمل تمیز کردن گل ها :

ابتدا کیسه کاغذی را تا نیمه از نمک پر می کنیم ، می‌توانیم از کیسه بزرگ‌تر استفاده کرده و یا هر گلی را در یک کیسه بنا به اندازه‌اش قرار دهیم .

 

در صورت امکان گل‌ها و شکوفه‌ها را از ساقه ها جدا کرده و در کیسه‌ی جداگانه‌ای قرار می دهیم . اگر این کار میسر نیست موردی ندارد و می‌توانیم همه ی گل‌ها را به صورت وارونه درون کیسه قرار داده و درب کیسه را ببندیم .

 

 

کیسه را تکان می دهیم تا نمک همه گلبرگ‌ها و شکوفه‌های گل‌ها را در بر بگیرد . یکبار کیسه را تکان می دهیم و کمی نگه می داریم و دوباره کیسه را تکان می دهیم و این کار را برای چند دفعه انجام می دهیم ، به این طریق خاک ، گرد و غبار از گلبرگ ها میرود . باید در هنگام انجام اینکار مواظب باشیم تا گل‌ها آسیبی نبینند .

 

سپس گل‌ها را از کیسه خارج می کنیم و با یک قلم مو ، نمک‌هایی که بین گلبرگ‌ها و یا برگ‌های گیاه رفته است از آن خارج می کنیم .

 

چند نکته بسیار مهم :

میتوانیم برای تمیزی بقیه گل ها نیز از همین نمک استفاده کنیم . و همچنین نباید از این روش برای تمیزی گل‌هایی که خشک کرده‌ایم استفاده کنیم زیرا این گل‌ها در مقابل این حرکات شکننده و آسیب پذیر هستند.

منبع : آکاایران

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *