خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / چگونه زنبور های عسل را به باغ و باغچه جذب کنیم؟

چگونه زنبور های عسل را به باغ و باغچه جذب کنیم؟

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

اصولا زنبور ها در فصل بهار برای گرده افشانی وتولید عسل روی گل ها مینشینند وباغبانان در این فکرند که چگونه زنبورها را به باغ وباغچه جذب کنند.درادامه مطلب زیر با راههای جذب زنبور عسل به باغ وباغچه آشنا خواهید شد.

هنگامی که صحبت از گل‌هایِ باغتان به میان می‌آید، باید بدانید که گرده‌افشانیِ زنبور‌های عسل تا چه حد می‌تواند برایِ آن‌ها مهم و مفید باشد. ممکن است بخواهید بلافاصله دست به کار شوید و در باغتان گل‌هایی بکارید که زنبور‌های عسل را به خود جذب کنند، زیرا این زنبور‌ها با گرده افشانی‌شان به سلامت و همین‌طور به چند برابر شدنِ تعدادِ گل‌های باغتان کمک می‌کنند. این زنبور‌ها گرده گل‌ها را منتقل کرده و موجبِ رشدِ آن‌ها می‌شوند. پس هر چه زود‌تر دست به کار شوید!
گیاهانی که زنبور‌های عسل را به خود جذب می‌کنند
حشراتِ گرده‌افشان به خصوص زنبور‌ها، برایِ موفقیتِ باغِ گل یا سبزیجاتِ شما بسیار مهم هستند. جذب کردنِ زنبور‌ها تقریباً کارِ آسانی است. تنها باید اطمینان حاصل کنید که گیاهانی را می‌کارید که این حشرات را به خود جذب می‌کنند.
شهد و نوشِ گل‌ها برایِ حیاتِ زنبور‌های عسل بسیار مهم است. باغِ جذب‌کننده زنبورهایِ عسل برایِ حفظِ گونه‌هایِ گیاهی، بسیار مفید است. هر قدر گرده افشانیِ بیشتری در باغ‌تان صورت بگیرد باغ سالم‌تر می‌ماند، فرقی نمی‌کند که باغِ گل باشد یا باغِ سبزیجات.
جذبِ زنبور‌ها کارِ آسانی است، تنها کافی است گل‌هایی به رنگ‌های آبی، سفید، زرد و بنفش در باغتان بکارید. گل‌هایی که به این رنگ‌ها باشند موردِ علاقه زنبور هایِ عسل هستند. همچنین می‌توانید مکان‌هایِ مناسبی برایِ آشیانه‌سازیِ زنبور‌ها در باغتان به وجود بیاورید؛ بنابراین آن‌ها هر زمان که لازم باشد به باغ شما می‌آیند و گرده افشانی انجام می‌دهند. اطمینان حاصل کنید گل‌هایی خریداری می‌کنید، در زمان‌ها ی متفاوتی از فصلِ تابستان تا پاییز گل می‌دهند و بنابراین باغتان همواره دارای گل و شکوفه است.
گل‌هایی که زنبور‌های عسل را به خود جذب می‌کنند
برایِ اینکه این زنبور هایِ مفید را در سراسرِ فصل در باغتان خوشحال و راضی نگه داشته و به گرده افشانی وادارید، گیاهانی را تهیه کنید که در سراسرِ طولِ فصل شکوفه بدهند. نمونه‌ای از گل و گیاهانی که این زنبور‌ها را به خود جذب می‌کنند، شاملِ این مواردند:
  • گل گوشواره
  • امپاتیانس
  • ریحان
  • گشنیز
  • گل مینا
  • درختان میوه
  • ذغال اخته
  • بوته تمشک
گل‌هایِ این گیاهان بدونِ شک زنبورهایِ عسل را به باغتان دعوت می‌کنند. همچنین می‌توانید در موردِ محیط‌هایی که زنبور‌ها دوست دارند در آن‌ها آشیانه بسازند، مطالعه و تحقیق کنید و برایِ آن‌ها کندو‌هایی مصنوعی بسازید تا در آنجا آشیانه‌شان را بنا کنند. این هم راهِ دیگری است که مطمئن شوید زنبور‌ها در باغتان حضور دارند و گرده افشانی انجام می‌دهند. فقط بهتر است این کندو‌ها را کمی از مکانِ اصلیِ باغتان دور‌تر قرار دهید تا با آرامش بتوانید بنشینید و از تماشایِ زیبایی‌های باغ خود لذت ببرید و در عینِ حال نیش نخورید!
مترجم: نغمه خالقی
منبع: www.gardeningknowhow.com

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *