خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / چگونه در منزل خود برنج بکارید؟

چگونه در منزل خود برنج بکارید؟

Unged-3آیا تا بحال به این موضوع اندیشیده اید که چگونه میشود که درمنزل خود برنج بکارید درادامه مطلب زیر به شما نشان خواهیم داد که چگونه در منزل خود برنج بکارید.

می­‌توانید برای خودتان برنج بکارید؟

زمانی‌که می­‌گوییم “به روشی” پس کاشت برنج در خانه قطعا میسر است، (مگر این‌که در پشت خانه­‌ی خود یک مزرعه­‌ی بزرگ شالی‌کاری داشته باشید!) اما بعید است که بتوانید محصول زیادی برداشت کنید. با این وجود، کاشت برنج در خانه یک پروژه‌ی سرگرم­ کننده و دوست­ داشتنی است. کشت برنج در خانه درون گلدان صورت می‌­گیرد بنابراین فضای زیادی را اشغال نمی­‌کند مگر این‌که شما تصمیم داشته باشید برای این کار از حیاط پشتی خانه استفاده کنید.

 این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که چگونه می‌­توانید در خانه­‌ی خود برنج پروش دهید.

چگونه برنج بکاریم؟

کاشت برنج آسان است اما این‌که برنج را چگونه بکاریم که تا زمان برداشت دوام بی‌آورد، کار مشکلی است. به طور ایده‌آل، شما به حداقل ۴۰ روز متوالی که دمای هوا بیش از ۷۰ درجه فارنهایت (۲۱ درجه سانتی گراد) باشد، نیاز دارید. افرادی که در مناطق گرم زندگی می­‌کنند بهترین شانس را برای انجام این کار دارند اما دیگر افراد نیز می‌­توانند خودشان دست به کار شوند و با قرار دادن برنج­‌ها در زیر نور در درون خانه، آن‌ها را پرورش دهند.

در مرحله­­‌ی اول، شما باید یک یا چند گلدان پلاستیکی بدون روزنه پیدا کنید. تعداد یک یا چند گلدان بستگی به این دارد که شما می­‌خواهید چه تعداد از این شبه مزرعه­‌های شالیکاری مینیاتوری درست کنید. در مرحله‌­ی بعد، بذرهای برنج را از یک فروشگاه لوازم باغبانی بخرید و یا برنج‌­های دانه بلند قهوه‌­ای رنگ را از فروشگاه­‌های مواد غذایی تهیه کنید. برنج‌­های آماده که به دلیل فرآوری رنگ­‌شان سفید نیست، بهترین گزینه هستند. سطل یا گلدان پلاستیکی را به اندازه‌­ی ۱۵ سانتی­‌متر از خاک گلدانی یا خاک معمولی، پر کنید و روی خاک  به میزان ۵ سانتی­‌متر آب بریزید. یک مشت پر از برنج دانه بلند را به گلدان اضافه کنید. برنج­‌ها در درون خاک ته نشین می‌شوند. گلدان را در محیط گرم و آفتابی قرار دهید و شب­‌ها آن‌را به مکانی گرم انتقال دهید.

از این زمان به بعد برنج‌­ها دیگر نیاز به مراقبت زیاد ندارند. میزان آب بر روی خاک را در حد ۵ سانتی­‌متر یا بیشتر نگه دارید. زمانی‌که طول برنج­‌ها به ۱۴ تا ۱۵ سانتی‌متر رسید، سطح آب‌ را به ۱۰ سانتی‌­متر افزایش دهید. سپس اجازه دهید که سطح آب در طول یک دوره­‌ی زمانی، خود به خود پایین برود. در شرایط ایده‌آل، نباید گیاه در زمان برداشت محصول،  درون آب قرار داشته باشد. اگر همه چیز خوب پیش برود، برنج بعد از ۴ ماه آماده‌­ی برداشت است. رنگ ساقه‌­های برنج از سبز به طلایی تغییر می­‌کند که نشان دهنده‌­ی زمان برداشت محصول است. منظور از برداشت برنج، بریدن و دسته کردن خوشه­‌های افشانی است که به ساقه ها چسبیده‌­اند. برای برداشت برنج، ساقه­‌ها را ببرید و اجازه دهید تا خشک شوند. آن‌ها را درون روزنامه بپیچید و ۲ تا ۳ هفته در مکان گرم و خشک قرار دهید.

زمانی‌که ساقه‌­های برنج خشک شد، آن‌ها را درون فر با دمای پایین (زیر ۲۰۰) به مدت یک ساعت برشته کنید. سپس شلتوک­‌ها (پوسته­ های برنج) را با دست جدا کنید. تمام شد! اکنون شما می‌توانید به وسیله‌­ی برنج­‌هایی که خودتان کشت کرده­‌اید، آشپزی کنید.

مترجم: لیلا لباسچی
منبع: www.gardeningknowhow.com

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *