خانه / آرایشی و زیبایی / چگونه تشخیص دهیم نوع پوستمان چیست

چگونه تشخیص دهیم نوع پوستمان چیست

download (2)

سایت ابانک در این پست چگونه تشخیص دهیم نوع پوستمان چیست و با توجه به نوع پوست بتوانید مشکلات پوستی خود را رفع کنید .

طور کلی در یکی از این ۴ دسته‌بندی قرار می‌گیرد: معمولی، چرب، خشک و مختلط.

با اینحال نوع پوست شما می‌تواند با بالا رفتن سنتان تغییر کند، و عوامل دیگری مانند ژنتیک و حتی بیماری می‌توانند در این مسئله نقش داشته باشند. او می‌گوید: این مسئله، به چندین عامل مختلف بستگی دارد. پوست معمولی که تعادل خوبی از رطوبت، منافذ کوچک، و رنگی یکنواخت دارد، هدف اکثر برنامه‌های مراقبت از پوست است. اما برای حفظ شرایط خوب آن، باید قرارگیری در معرض خورشید را به حداقل برسانید. یک کرم ضدآفتاب صورت با SPF حداقل ۳۰ برای جلوگیری از چین و چروک و دیگر آسیب‌های نور خورشید، ایده آل است.

ون دایک می‌گوید: ضد آفتاب را نزدیک خمیر دندانتان قرار دهید و از آن استفاده کنید. مهم نیست که هوا برفی یا بارانی باشد، بهر حال همیشه ممکن است بطور اتفاقی در معرض تابش آفتاب قرار بگیرید، پس بهتر است عادت کنید همیشه ضدآفتاب بزنید.

تسکین دهنده‌ی پوست‌های چرب

پوست چرب با چربی بیش از حد (اصطلاح فنی آن سبوم است) روی پوست، مشخص می‌شود. بعضی از افراد که پوست چرب دارند، تنها چند ساعت بعد از شستشو، احساس می‌کنند پوستشان چرب شده است. ون دایک می‌گوید: افرادی با پوست بسیار چرب، احساس نیاز می‌کنند که پوستشان را بین ظهر و ۵ بعدازظهر بشویند، زیرا چربی در طول روز ساخته می‌شود.

پوست چرب می‌تواند یک ویژگی ارثی باشد، اما ممکن است بخاطر بلوغ نیز اتفاق بیفتد که باعث می‌شود غدد چربی، چربی بیش از حد ترشح کنند. همچنین ممکن است شما بدلیل غدد چربی زیادی که در پیشانی، بینی و چانه وجود دارند، متوجه چربی بیشتری روی منطقه T شکل صورتتان شوید.

افرادی با پوست چرب، معمولا به استفاده منظم از مرطوب کننده نیاز ندارند، اما برای کاهش قرارگیری در معرض اشعه‌های UV، استفاده از ضدآفتاب همچنان ضروری است. ون دایک پیشنهاد می‌کند که یک کرم ضدآفتاب بدون چربی انتخاب کنید، کرمی‌که مخصوص صورت فرموله شده باشد، و به احتمال کمتری باعث ایجاد دانه‌های سر سیاه و مسدود شدن منافذ پوست شود. او می‌گوید: کرم‌های ضدآفتاب بسیاری وجود دارند که بدون چربی هستند. به داروخانه بروید، برچسب‌ها را بخوانید و نمونه‌هایی از آنهایی که با بقیه متفاوتند را امتحان کنید. دیگر هیچ بهانه‌ای برای استفاده نکردن از ضدآفتاب وجود ندارد.

تسکین دهنده‌ی پوست‌های خشک

پوست خشک بر عکس، از کمبود رطوبت طبیعی رنج می‌برد. یعنی چربی کمی وجود دارد که بعنوان سد محافظتی سطح پوست عمل کند، و رطوبت کم است. افرادی با پوست خشک، در صورتشان احساس سفتی می‌کنند و پوستشان اغلب تحریک شده است. پوسته دادن، علامت دیگر پوست‌های خشک است، اما همیشه یک نشانه‌ی قطعی از پوست خشک نیست.

ون دایک می‌گوید: ممکن است پوستتان پوسته پوسته شود، اما خشک نباشد. پوست‌های به شدت خشک، گاهی اوقات می‌توانند خارش دار و دردناک شوند که منجر به بیماری به نام اگزما می‌شود. درمان‌هایی که برای بیماریهای خاص بکار می‌روند هم، گاهی اوقات می‌تواند منجر به خشکی پوست شوند. بعنوان مثال درمان سرطان سینه ممکن است تولید هورمونی را متوقف کند که می‌تواند به نوبه‌ی خود بر کیفیت پوستتان اثر بگذارد.

ون دایک می‌گوید: این مسئله، افراد را در سنین پایین در وضعیت یائسگی قرار می‌دهد. ناگهان، دیگر چربی تولید نمی‌شود. یائسگی طبیعی، همین اثر را دارد. اکثر خانم‌ها در اواخر ۴۰ سالگی، پوست خشک‌تری خواهند داشت. برای مراقبت از پوست خشک، از یک پاک کننده‌ی ملایم و بدون صابون استفاده کنید و پوستتان را به مقدار زیاد مرطوب کنید. ون دایک می‌افزاید: شاید لازم باشد در طول روز، دو بار از مرطوب کننده استفاده کنید.

متعادل کننده پوست‌های مختلط

پوست مختلط، ترکیبی از پوست خشک و پوست چرب است. افرادی با پوست مختلط معمولا متوجه می‌شوند که چربی پوستشان در منطقه T شکل صورتشان جمع شده، در حالیکه گونه‌هایشان خشک است. پوست مختلط می‌تواند تحت تاثیر ژنتیک و همچنین بلوغ قرار بگیرد. گاهی اوقات برای درمان پوست مختلط به محصولات متنوعی نیاز است.

ون دایک می‌گوید: شاید مجبور باشید که بخش‌های مختلف صورتتان را بطور متفاوتی درمان کنید. بعنوان مثال ممکن است برای گونه‌ها، یک پاک کننده‌ی ملایم و مرطوب کننده نیاز داشته باشید، در حالیکه شاید یک محصول ضدآکنه با بنزوئیل پراکسید برای منطقه T شکل صورتتان ضروری باشد.

اگر هنوز هم در مورد نوع پوستتان یا بهترین روش نگهداری از آن مطمئن نیستید، با یک متخصص پوست که می‌تواند بهترین محصولات مراقبت از پوست تجاری یا درمانی را به شما توصیه کند مشورت کنید. او می‌گوید: متخصص پوست شما، بهترین متخصص برای مراقبت از پوستتان است.

 

مطالب آرایشی و زیبایی روز در سایت ابانک .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *