خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / چه خوردنی هایی برای پوست ضرر دارنند ؟

چه خوردنی هایی برای پوست ضرر دارنند ؟

Beautiful face

در این قسمت از سایت برای شما خوردنی های  که برایی پوست شما ضرر دارنند را معرفی کرده ایم با ما هراه باشید در ادامه مطلب «پوست به سیستم گوارشی انسان ارتباط دارد!» از خواندن این جمله بهت زده نشوید، درست خوانده‌اید. اگر صورتتان جوش زده، لکه‌دار شده و یا خشک و پر از چین و چروک می‌شود، به غذایی که می‌خورید ارتباط دارد، پس مراقب تغذیه‌تان باشید.

محققان می‌گویند شمایی که نیمی از هفته را با غذاهای آماده می‌گذرانید یا حسابی سنتی و پرچرب و شیرین غذا می‌خورید، نباید انتظار داشتن پوستی صاف و شفاف را داشته باشید. از نظر آن‌ها، از صبحانه گرفته تا نوشیدنی‌هایی که در میانه روز مصرف می‌کنید، همه می‌توانند برای سلامت پوستتان گران تمام شوند و چهره‌ای خسته و پیر را به شما هدیه کنند.

مراقب بی‌آبی پوستتان باشید
برای ما ایرانی‌ها، صرف‌نظر کردن از چای، آرزوی محالی است؛ اما محققان می‌گویند این نوشیدنی می‌تواند پوستی پیر و کم‌آب را به شما هدیه کند. شاید کافئین موجود در چای از قهوه کمتر باشد و این نوشیدنی به‌دلیل کافئینی که در خود دارد، چندان به پوست شما آسیب نزند، اما چای مدر است و می‌تواند آب بدنتان را دفع کند و حتماً می‌دانید که چه بلاهایی در کمین پوست‌های کم‌آب نشسته‌اند.
گذشته از این، در لقمه‌ای که برای خود گرفته‌اید، میزان زیادی کربوهیدرات ساده گنجانده‌اید که می‌تواند پوستتان را ملتهب کند و با پنیرخامه‌ای هم حجت بیمار شدن پوست را تمام کرده و جوش‌ها را به صورتتان دعوت کرده‌اید. اگر بخواهیم از شکر موجود در چایتان هم بگوییم، حرفی تکراری زده‌ایم؛ پس نکته‌های گفته شده درمورد تأثیر قندها (چه طبیعی و چه مصنوعی) روی پوستتان را بار دیگر بخوانید.

این لقمه را امتحان کنید :
نان لواش را کنار بگذارید و نان سنگک پر سبوس را جایگزین کنید. به‌جای پنیرخامه‌ای هم سراغ پنیرهای کم‌چرب‌تری بروید که جوش‌ساز نیستند. حالا می‌ماند نوشیدنی صبحانه! پیشنهاد می‌کنیم یک لیوان شیر کم‌چرب را کنار دستتان بگذارید و اگر دوست دارید در ابتدای صبح گلویتان تازه شود، آن را چنددقیقه‌ای گرم کنید. قانونی که گفتیم را در تمام روز رعایت کنید و به‌جای گذاشتن فلاکس چای کنار دستتان، یک کلمن آب خنک روی میز کارتان بگذارید.

مراقب پف زیر چشمتان باشید
مصرف هر روزه چیپس، تنها خطر ابتلا به سرطان را بالا نمی‌برد و ذرت بوداده، تنها شما را در معرض برونشیت ریه قرار نمی‌دهد. محققان می‌گویند اغلب برندهای این هله‌هوله‌های دوست‌داشتنی، حاوی سدیم هستند که امکان تجمع آب در ناحیه‌ای از بدن را فراهم می‌کنند. اگر پوست صورتتان پف کرده و گود زیر چشمتان حسابی متورم شده، به‌هیچ‌عنوان سراغ چیپس و پنیر نروید.

این لقمه را امتحان کنید :
املت با سبزی تازه و نان سبوس‌دار، یک جایگزین خوشمزه برای این خوراکی است که به‌راحتی هم آماده می‌شود. گوجه‌فرنگی موجود در آن می‌تواند جوش و آکنه را برطرف کند و علاوه بر کم کردن اثرات آفتاب‌سوختگی، پوستی براق را هم برایتان به ارمغان می‌آورد.
از سوی دیگر، برای برطرف کردن التهاب پوست، چاره‌ای جز مصرف سبزیجات برگ‌دار و بدون برگ ندارید. پس کنار املتتان سبزی تازه و چند ورق فلفل دلمه‌ای سبز بگذارید و از خوردن این غذای پوست‌ساز لذت ببرید.

مراقب آکنه باشید!
برای ما ایرانی‌ها، گذشتن از دسر خوشمزه‌ای مثل شیربرنج آسان نیست؛ اما اگر پوستتان محل خوبی برای تولد آکنه است، بهتر است از این دسر صرف‌نظر کنید. محققان می‌گویند کسانی که پوست پر آکنه دارند، با خوردن شیر، جوش‌هایشان بیشتر هم می‌شود. حالا تصور کنید که شیربرنج را با چاشنی شکر بخورید؛ شک نکنید که تا صبح فردا، سر و کله‌جوش‌های ریزودرشت روی صورتتان پیدا خواهد شد. با خوردن چنین لقمه‌ای، شما هم سراغ شکر پوست خراب‌کن رفته‌اید و هم شیر آکنه‌ساز را میل کرده‌اید. پس انتظار داشتن پوستی صاف را هم نباید داشته باشید.

این لقمه را امتحان کنید :
ماست میوه‌ای اگر در خانه تهیه شود و میزان شکری که به آن اضافه می‌شود کم باشد، می‌تواند جایگزین مناسبی برای این دسر باشد. شما با مصرف ماست میوه‌ای، هم مقدار مصرف لبنیاتتان را دریافت کرده‌اید و هم از ماست که شانس کمی به آکنه‌ها برای بروز می‌دهد استفاده کرده‌اید؛ اما اگر هنوز به شیربرنج خوردن اصرار دارید، دسرتان را با شیر کم‌چرب درست کنید و به‌جای شکر، چاشنی نمک را به آن اضافه کنید.

مراقب التهاب پوستتان باشید
آمدن ساندویچ‌سازها به بازار، خیلی‌ها را از گرسنگی میان‌روز نجات داد؛ اما این ابزار آشپزخانه می‌تواند گاهی به زیان پوست شما کار کند. اگر عادت دارید اسنک سیب‌زمینی و ذرت را به‌عنوان میان‌وعده نوش جان کنید، مراقب باشید! محققان می‌گویند مواد غذایی سرشار از قند و کربوهیدرات‌های ساده مثل نان و ماکارونی و… سطح انسولین خون را به شدت کاهش می‌دهند و این اتفاق به ایجاد التهاب در پوست و دیگر اندام‌های بدن منجر می‌شود. پوستی که از کربوهیدرات‌های ساده تغذیه می‌شود و عمده‌ترین خوراکش مواد نشاسته‌ای است، هیچ‌وقت نمی‌تواند زیبا و شاداب به نظر برسد.

این لقمه را امتحان کنید :
اگر نگران ملتهب شدن پوستتان هستید، بهتر است برای درست کردن چنین میان‌وعده‌ای، از نان سبوس‌دار و مخلوط گوشت و قارچ، ساندویچ بسازید. با این ترکیب در کنار کربوهیدرات، پروتئین‌های گیاهی و حیوانی را هم به بدنتان راه داده‌اید و هم به سلامت جسمتان کمک کرده‌اید، هم توانایی‌تان در انجام کارهای روزانه را بالا برده‌اید و هم جلوی ملتهب شدن پوستتان را گرفته‌اید.

مراقب پیر شدن پوستتان باشید
وقتی روغن در دمای بسیار بالا قرار می‌گیرد، روغن و چربی‌ها اکسیده می‌شوند و ما این چربی‌های اکسیده شده را به بدنمان راه می‌دهیم. لازم به ذکر نیست که بدن ما به‌جای چنین موادی، به آنتی‌اکسیدان‌ها نیاز دارد و پوستمان هم بدون کمک آنتی‌اکسیدان‌ها، طراوت و شادابی‌اش را از دست می‌دهد.
کمبود آنتی‌اکسیدان‌ها و ورود چربی‌های اکسیده شده به بدن، چرخه گردش خون در بدن را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند و وقتی خون به خوبی زیر پوست جریان ندارد، اکسیژن کمتری هم به پوست می‌رسد و این اتفاق بر روند کلاژن‌سازی پوست تأثیر منفی می‌گذارد و جوانی و درخشندگی پوست را هم می‌گیرد.
از سوی دیگر، با روش‌های صنعتی پرورش مرغ، به‌جای صرف زمان بیشتر برای رشد مرغ‌ها به آن‌ها آستروئید، هورمون‌های رشد و آنتی‌بیوتیک فراوان تزریق می‌شود تا زود بزرگ شوند و خطر کمتری زندگی‌شان را تهدید کند. حالا تصور کنید که با خوردن گوشت مرغ، همه این مواد تزریق شده به بدن او را هم میل می‌کنید و این ترکیبات با برهم زدن چرخه طبیعی بدن و نظم هورمونی شما، زمینه بروز آکنه و ملتهب شدن پوستتان را فراهم می‌کنند.

این لقمه را امتحان کنید :
سالاد جوانه و حبوبات، یک سالاد سبک نیست. با خوردن این معجون، حسابی سیر خواهید شد و آسیب‌های ناشی از خوردن مرغ سوخاری را هم به بدنتان وارد نخواهید کرد. کافی است لوبیا، عدس و نخود را خیس و بعد آب‌پز کرده و با کمی روغن زیتون و لیموی تازه مزه‌دار کنید. جوانه گندم موجود در این سالاد، هم به پوستتان طراوت می‌دهد و هم اجازه چروک شدن زودرس به آن را نمی‌دهد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *