خانه / آرایشی و زیبایی / پوست خشک را با گلاب و گلیسیرین درمان کنید

پوست خشک را با گلاب و گلیسیرین درمان کنید

گلاب

می خواهیم یک مرطوب کننده طبیعی و درمان خشکی پوست و برخی بیماری های پوستی را با این محلول خانگی بیان کنیم در این مطلب پوست خشک را با گلاب و گلیسیرین درمان کنید .

گلیسیرین و گلاب هردو دارای خاصیت مرطوب کنندگی هستن و بخصوص برای افراد با پوست خشک بسیار مفیدن .گلیسیرین یه مرطوی کننده ی عالیه و کمک میکنه تا پوستتون از طریق هوا جذب رطوبت داشته باشه و اونو حفظ کنه و علاوه بر اون استفاده از گلاب باعث هیدراته شدن پوستتون میشه و این خاصیت رو دو چندان میکنه.

درمان بیماری های پوستی

برای افراد با پوست خشک ترکیب گلاب و گلیسیرین برای درمان بیماری های پوستی بخصوص اگزما و دراماتیت بسیار توصیه میشه و کمک میکنه تا دیگه پوستتون خشک نشه .همچنین ترکیب این دو ماده در درمان التهاب و از بین بردن قرمزی پوست هم تاثیرگذاره .گلاب دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی و از بین برنده ی طبیعی جوش ،اکنه و لکه است و به همراه گلیسیرین برای درمان جوش ها و آکنه ی افراد با پوست چرب خیلی خیلی مفیده.

تعادل سطح PH پوست

یکی از مهمترین ویژگی های پوست سالم PH 3 برای پوست است .زمانی که PH پوستتون متعادل باشه مانع ایجاد بسیاری از بیماری های پوستی از جمله آکنه ، اگزما و غیره در پوست میشه .گلاب و گلیسیرین هر دو به تعادل PH پوستتون کمک میکنن و باعث میشن که پوستی سالم ، نرم و شاداب داشته باشین.

پاک کنندگی پوست

استفاده از مواد طبیعی به عنوان پاک کننده های طبیعی یکی از بهترین راه ها برای داشتن  پوستی سالمه .گلاب و گلیسیرین یکی از بهترین این پاک کننده ها هستن که برای پاکسازی پوست از آرایش ،آلودگی ها و ناخالصی های دیگه استفاده میشن و باعث باز شدن منافذ پوستی هم میشن .همیشه گلیسیرین رو با مقداری گلاب رقیق کنید و برای پاکسازی پوستتون استفاده کنید .

چگونه از گلاب و گلیسیرین استفاده کنیم ؟

یک بطری ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی لیتری از گلیسیرین رو داخل یه کاسه بریزین و ۱۰۰ میلی لیتر گلاب و دو قاشق غذاخوری آب لیمو به اون اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید .سپس این ماده ی جدید رو داخل ظرفی بریزین و هرشب اونو روی پوستتون استفاده کنید تا از خواص شگفت انگیز اون بهره مند بشین .قبل از استفاده از این محلول صورتتون رو با یه پنبه ی خیس کاملا پاک کنید و سپس از آن استفاده کنید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *