خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / نحوه کاشت نعناع

نحوه کاشت نعناع

220px-Mint-leaves-2007نعنا گیاهی است با ریشه هوایی و ساقه های مستقیم و چهارگوش ، و برگ های آن به طول ۳ تا ۵ سانتی متر ، متقابل ، نیزه ای یا دوکی است ، حاشیه ی آن دارای بریدگی های عمیقی است ، بریدگی های کناره آن نوک تیز است.کاشت نعناع در منزل بسیار آسان است که رد ادامه مطلب زیر میبینید.

کاشت ‌نعناع در گلدان

از آنجا که ریشه ‌نعناع در زیر زمین به سرعت پیشروی می‌کند، ‌نعناع به سادگی و بسیار سریع تکثیر می‌شود. برای کاشت ‌نعناع، یک گلدان با قطر ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متری بردارید. اگر نمی‌خواهید ‌نعناع بی‌رویه در باغ‌تان رشد کند کاشت آن در گلدان گزینه خوبی است. شما همچنین می‌توانید ‌نعناع را داخل گلدان کاشته و سپس گلدان را داخل خاک قرار دهید. این گونه گلدان نمایان نمی‌شود، اما در عین حال رشد گیاه‌‌تان را تحت کنترل در می‌آورد.

شما همچنین می‌توانید ‌نعناع را در ظرفی بزرگ یا در گلدانی پلاستیکی بکارید و در تمام طول سال آن را بیرون از خانه نگه دارید. گلدان‌های سرامیکی را در طول زمستان بیرون نگه ندارید، زیرا با سرد و گرم شدن هوا ترک خواهند خورد.

چگونه ‌نعناع پرورش دهیم؟

‌نعناع را در آفتاب کامل یا سایه جزیی بکارید. ‌نعناع در خاک غنی، مرطوب و زهکش به خوبی رشد می‌کند. ‌نعناع در انواع مختلفی از خاک رشد می‌کند، اما در خاکی که با دو لایه کمپوست پوشیده شده باشد، بسیار بهتر رشد خواهد کرد.

اصلاح و چینش منظم ظاهر گیاه ‌نعناع را جذاب نگه می‌دارد. همانند ریحان و سایر گیاهانی که به دلیل برگ‌های‌شان رشد داده می‌شوند، گل را همان زمان که ظاهر می‌شود، حذف کنید و سر ساقه‌ها را نیشگون بگیرید تا گیاه‌‌تان کوتاه‌تر و پُر پشت‌تر شود. ناحیه اطراف ‌نعناع را عاری از هر گونه علف هرز یا سبزه نگه دارید. در غیر این صورت ظاهر گیاه‌‌تان در هم و برهم به نظر می‌رسد و علف‌های هرز از عملکرد گیاه و همچنین طعم و عطر آن می‌کاهند.

گیاه ‌نعناع را هر چند سال یک بار تقسیم کنید؛ در پاییز گیاه را تا سطح زمین کوتاه کنید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *