خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / نحوه کاشت درخت لیمو ترش در منزل

نحوه کاشت درخت لیمو ترش در منزل

لیمو-ترش3درخت لیمو ترش یکی از درخت هایی است که کاشتن آن در منزل مشکل به نطر میرسد ولی ما در ادامه مطلب زیر کاشت این درخت را برای شما آسان کرده ایم.

 

۱- برای کاشت درخت لیمو ترش در منزل لازم است ابتدا دانه های لیمو را از داخل آن خارج کرده و به مدت ۴۸ ساعت داخل آب گرم قرار دهید.

 

 

پوست دانه های لیمو را از آن جدا کنید

 

۲- برای کاشت درخت لیمو ترش سعی کنید دانه های درشت لیمو را انتخاب کنید. پس از قرار دادن در آب، آنها را با دستمال کاغذی خشک کرده و پوست روی دانه ها را جدا کنید.

 

 

روی دانه های لیمو حدود ۲ سانتی متر خاک بریزید

 

۳- یک گلدان آماده کرده، دانه های لیمو را داخل آن بکارید و سپس روی آنها را آب پاشی کنید تا خاک گلدان مرطوب شود. حال برای پوشاندن دانه های لیمو روی آنها دو سانتی متر خاک بریزید. و بار دیگر آب پاشی کنید.

 

 

بهترین دما برای رشد درخت لیمو بین ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتی گراد است

 

۴- سپس بر روی گلدان را یک کیسه پلاستیکی شفاف کشیده و آن را در محلی گرم و آفتاب گیر قرار دهید. معمولا یک تا دو هفته زمان نیاز است تا دانه های لیمو  جوانه زده و از خاک بیرون بیایند.

معمولا یک تا دو هفته زمان نیاز است تا دانه های لیمو  جوانه زده

 

درخت لیمو به ۵ ساعت آفتاب در روز نیازمند است

 

۵- پس از اینکه جوانه های سبز لیمو را مشاهده کردید باید کیسه پلاستیکی را از روی گلدان برداشته تا جوانه ها بتوانند به رشد خود ادامه دهند. فراموش نکنید درخت لیمو حتما به ۵ ساعت آفتاب در روز نیازمند است. همچنین بهترین دما برای رشد درخت لیمو بین ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتی گراد است. پس گلدان خود را در یک مکان گرم و آفتاب گیر فرار دهید.

منبع : coca.ir

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *