خانه / آرایشی و زیبایی / لایه برداری پوست با پیلینگ وِیژه پوست تیره

لایه برداری پوست با پیلینگ وِیژه پوست تیره

ar4-2223

یکی از روش های پاکسازی پوست و جوان سازی لایه برداری از پوست می باشد که به روش های گوناگون انجام می شود در این جا شما را با لایه برداری پوست با پیلینگ وِیژه پوست تیره آشنا می کنیم .

توصیه می کنیم از روش پیلینگ برای پوست های سبزه و تیره استفاده نکنید چون می تواند نتیجه عکس به آن ها بدهد و موجب تیره شدن و کدر شدن پوست آنان نیز شود!در این مطلب راهنمایی هایی در این زمینه برایتان داریم.
یک متخصص پوست گفت: پوست‌های سفید برای انجام پیلینگ خوب هستند، اما در پیلینگ پوست‌های گندمی و تیره‌تر ریسک بروز عوارض بیشتر است.

دکتر عبدالرضا عرفانیبا اشاره به اینکه متخصصان پوست و مو از روش پیلینگ برای درمان مشکلات پوستی بیماران استفاده می‌کنند، اظهار کرد: جای جوش‌ها، لک‌ها، جوان‌سازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌های سطحی از جمله کاربردهای روشلایه‌برداری یا پیلینگ است.
وی با بیان اینکه پیلینگ یک نوع لایه‌برداری پوست است که با استفاده از مواد شیمیایی با درجات اسیدی مختلف جهت بازسازی و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود، افزود: با از بین رفتن سلول‌های سطحی پوست، سلول‌های مرده پوست جایگزین می‌شوند و اصلی‌ترین مراقبت‌ پوست پس از انجام پیلینگ این است که فرد نباید در برابر نور آفتاب قرار گیرد.

این متخصص با بیان اینکه لایه‌های نو پوست پس از پیلینگ در حال رشد هستند ،در نتیجه با قرار گرفتن در معرض آفتاب، پوست تیره یا لکه دار می‌شود، تصریح کرد: پوست‌های سفید برای انجام پیلینگ خوب هستند، اما در پیلینگ پوست‌های گندمی و تیره‌تر ریسک بروز عوارض بیشتر است.

عرفانی ادامه داد: پیلینگ به سه دسته سطحی، متوسط و عمقی تقسیم می‌شود؛ در موارد عمقی برای درمان جای جوش‌ها و اسکارها و موارد سطحی آن برای روشن‌تر شدن و جوان‌تر شدن پوست به کار می‌رود.
وی خاطر نشان کرد: در پیلینگ باید مراقبت چشم‌ها بود. در عین حال تمام افراد مورد مناسبی برای انجام پیلینگ نیستند. پیلینگ، پوست‌های تیره را تیره‌تر می‌کند، بنابراین این افراد در صورت انجام پیلینگ باید مراقبت‌های بعد از پیلینگ و استفاده از داروهای ترمیمی را مورد توجه قرار دهند.

عرفانی اضافه کرد: در صورتی که پیلینگ سطحی باشد هر یک ماه یکبار انجام می‌شود و در صورتی که عمقی باشد هر سه ماه یا یک سال یکبار انجام می‌شود و پیلینگ عمقی بیش از دو بار در سال انجام نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه پزشکان عمومی بدون تجربه و شناخت از شرایط بیمار این کار را انجام می‌دهند، خاطر نشان کرد: پیلینگ پوست توسط آرایشگرها و پزشکان عمومی نیز انجام می‌شود و در حالی که آن‌ها دقتی به انتخاب افراد برای انجام پیلینگ ندارند.
این متخصص پوست با تاکید بر اینکه بسیاری از عوارض پیلینگ قابل برگشت نیست، گفت: این تصور که پوست‌های تیره با پیلینگ کردن روشن می‌شود، اشتباه است؛ زیرا این پوست فرد است که دچار آسیب می‌شود.

 

 

لایه برداری پوست با پیلینگ وِیژه پوست تیره

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *