خانه / آرایشی و زیبایی / علت جوش و آکنه در مردان و راه درمان آن

علت جوش و آکنه در مردان و راه درمان آن

download (4)

دانستنی هایی در مورد علت جوش و آکنه در مردان و راه درمان آن را در این جا بیان می کنیم .

افزایش آموزش مردان در مورد مراقبت پوست، روز‌به‌روز توجه آنها را به آراستگی و بهداشت پوست‌ومو بیشتر جلب می‌کند…

به‌علاوه بازار محصولات بهداشت پوست‌وموی مخصوص مردان، اخیرا گسترش زیادی یافته و قابل پیش‌بینی است که در سال‌های آینده، نه‌تنها مردان طبقه مرفه، بلکه همه طبقه‌های اجتماعی طالب این‌گونه محصولات باشند بنابراین افزایش آگاهی علمی آنها، به تناسب فرهنگ‌ها و آداب و رسوم، باید موردتوجه مسوولان آموزش بهداشت قرار گیرد.

یکی از بیماری‌های شایع دوران بلوغ، جوش جوانی یا آکنه است که در زن و مرد با درجه های مختلف در سال‌های بعد از بلوغ ظاهر می‌شود. از آنجا که مردان جوان کمتر به این مشکل اهمیت می‌دهند، لازم است چند توصیه برای آنها داشته باشیم:

۱ دختران با توجه به اهمیت زیادی که به زیبایی پوست می‌دهند، بیشتر برای درمان این جوش‌ها به پزشکان مراجعه می‌کنند ولی پسران با توجه به مسایل فرهنگی کمتر برای درمان آکنه اقدامی انجام می‌دهند، که این درست نیست چون سال‌ها طول می‌کشد تا دوران جوش جوانی سپری شود، سال‌های حساس که جوان وارد اجتماع می‌شود و در محیط آموزشی، محیط کار و ورزش، وجود این جوش‌های نازیبا به‌خصوص در پوست صورت، می‌تواند باعث کاهش اعتماد‌به‌نفس و گاهی گوشه‌گیری و انزوایش شود.

۲ شدت جوش‌های جوانی و مدت‌زمان دوران جوش‌زدن، به خصوصیت های فردی بستگی دارد و از هر جوان تا جوان دیگر متفاوت است. مهم آن است که مردان همانند خانم‌ها به درمان این ضایعات بپردازند تا از عوارض دائمی بعد از پایان دوران جوش‌ها که گاهی به صورت فرورفتگی پوست، لک‌های تیره و قرمز و مویرگ‌های ظریف دیده می‌شوند، پیشگیری کنند که درمان این‌گونه عوارض بسیار مشکل، پرهزینه و زمان‌بر است و در مواردی هرگز پوست به وضعیت طبیعی اولیه بازنمی‌گردد.

۳ اگر ضایعات جوش جوانی خفیف و کم باشد، مراجعه به پزشک لازم نیست و رعایت بهداشت پوست کافی است ولی در مواردی که جوش‌ها شدید، متعدد، بزرگ و گاهی عفونی شده‌اند، حتما باید برای درمان به پزشک مراجعه شود.

۴ رعایت بهداشت پوست با توجه به میزان چربی آن، می‌تواند شامل موارد زیر باشد: شستشوی روزانه با صابون‌های مناسب قلیایی، (اگر پوست چندان چرب نیست، باید از صابون‌های خنثی یا اسیدی استفاده کرد.) خودداری از فعالیت‌های جسمی، استرس‌های عصبی، مصرف موادغذایی محرک و ادویه‌دار و عوامل دیگر که باعث افزایش تعریق می‌شوند.

۵ درمان‌های دارویی تجویزشده پزشک باتوجه به علایم پوستی متغیر است. درمان بهبود موقت را به دنبال دارد و لازم است ادامه یا قطع درمان، با تجویز پزشک باشد نه توصیه دوستان یا افراد خانواده که پزشک نیستند چون عوارض داروها می‌تواند صدمه‌های جبران‌ناپذیری به بار آورد.

ابانک : علت جوش و آکنه در مردان و راه درمان آن

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *