خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / علائم و نشانه های کمبود منیزیم در بدن کدامند

علائم و نشانه های کمبود منیزیم در بدن کدامند

magnesium-deficiency

  • این ماده به صورت طبیعی در خوراکی‌هایی نظیر سبزیجات تیره‌رنگ، ماهی خال‌خالی، آجیل، دانه‌ها، و حبوبات یافت می‌شود – همگی خوراکی‌هایی هستند که دیگر نقشی خاص در رژیم‌های غذایی ناسالم امروزی ایفا نمی‌کنند.

 

 

۳۲ نشانه که کمبود منیزیوم در بدن را هشدار می دهند؛

آیا احساس میکنید که کمبود منیزیم دارید؟ چگونه بدون مراجعه به پزشک علائم کمبود منیزیم را بفهمیم؟ با آلامتو در این مقاله همراه شوید:

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ کمبود منیزیوم در بدن انسان می تواند آثار زیان باری را به همراه داشته باشد. بسیار حیرت‌آور است که کمبود یک ماده‌ی مغذی به نام منیزیوم بتواند چنین تاثیر بزرگی بر سلامتی‌تان بگذارد.

طی چند دهه‌ی اخیر رژیم غذایی استاندارد امریکایی‌ها دست‌خوش تغییر فراوان شده است، و مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کرده است که قبلا آدم‌ها کم‌تر به آنها مبتلا می‌شدند. در جوامع امروز، کمبود مزمن مواد مغذی بسیار رایج شده و سلامت بسیاری از آدم‌ها را در وضعیتی ضعیف قرار داده است.

یکی از رایج‌ترین کمبودهای مواد مغذی مربوط به منیزیوم است. تامین این ماده از طریق مواد خوراکی بسیار دشوار است، و متاسفانه بدن برای انجام‌ فرآیندهای مهم خود به شدت به آن نیاز دارد. در ادامه ببینید آیا شما نیز دچار کمبود منیزیوم هستید یا خیر؛ و البته راه‌های تامین این ماده و بازگشت به جاده‌ی سلامتی را نیز مطالعه کنید.

چرا تأمین منیزیوم بدن به مقدار کافی این چنین دشوار است؟

روزگاری تامین روزانه‌ی مقدار توصیه‌شده‌ی منیزیوم برای بدن بسیار آسان بود. فقط با مصرف محصولات کشاورزی می‌توانستید منیزیوم مورد نیاز بدن‌تان را فراهم کنید. این ماده‌ی معدنی به مقداری زیاد در خاک وجود دارد؛ ولی به دلیل فرسایش خاک و روش‌های نوین کشاورزی، به ندرت در خاک کشاورزی می‌توان آن پیدا کرد.

این ماده به صورت طبیعی در خوراکی‌هایی نظیر سبزیجات تیره‌رنگ، ماهی خال‌خالی، آجیل، دانه‌ها، و حبوبات یافت می‌شود – همگی خوراکی‌هایی هستند که دیگر نقشی خاص در رژیم‌های غذایی ناسالم امروزی ایفا نمی‌کنند. هم‌چنین می‌توانید این ماده را در برخی مکمل‌های خاص نیز بیابید.

۳۲ نشانه‌ی زیر را در مورد کمبود منیزیوم بررسی کنید و ببینید آیا به اندازه‌ی کافی از این ماده در بدن‌تان دارید یا خیر.

۳۲ نشانه‌ی کمبود منیزیوم

۱. اضطراب

۲. تشنج

۳. سرگیجه

۴. گیجی و پریشانی

۵. عفونت مثانه

۶. از دست دادن حافظه

۷. کمبود پتاسیم: که ممکن است باعث تشنگی شدید، حبس مایعات بدن، و زودرنجی شود

۸. گرفتگی ماهیچه‌ها

۹. میگرن

۱۰. مشکلات قلبی

۱۱. افزایش فشار خون

۱۲. افسردگی

۱۳. ایجاد لخته‌ی خونی

۱۴. مشکل در بلع

۱۵. آسم

۱۶. بیماری‌های کبد و کلیه

۱۷. فشار خون مزمن

۱۸. کمبود کلسیم

۱۹. بیماری‌های مربوط به دفع و روده

۲۰. لرزش

۲۱. پوکی‌ استخوان

۲۲. یبوست

۲۳. خستگی

۲۴. دیابت نوع دوم

۲۵. مشکلات تنفسی

۲۶. حالت تهوع

۲۷. مشکلات باروری و تولید مثل: باردار شدن و باردار ماندن، پری‌اکلامپسیا، زایمان زودرس

۲۸. بی‌خوابی

۲۹. پوسیدگی دندان

۳۰. سندرم رینود: باعث احساس سردی در انگشتان دست و پا، تغییر رنگ پوست بر اثر تغییرات دما، و بی‌حسی در اندام‌ها می‌شود

۳۱. تغییر در شخصیت: غالبا دارای علائمی مشابه‌ی اضطراب، افسردگی، و دیگر اختلالات خلقی است

۳۲. هیپوگلیسمی

چگونه می‌توان هم‌اکنون این مشکل را برطرف کرد

اگر روزانه به مقدار کافی از این ماده به بدن‌تان نرسانید، ضرری بزرگ به آن وارد می‌کنید. این ماده‌ی معدنی در بیش از ۳۰۰ فرآیند بدنی و واکنش‌های شیمیایی داخل بدن کاربرد دارد، بنابراین عدم تامین منیزیوم به مقدار کافی سلامت و نیروی بالقوه‌ی بدن را به شدت به خطر می‌اندازد.

افزودن خوراکی‌های سرشار از منیزیوم به رژیم غذایی‌تان، نظیر خوراکی‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد، می‌تواند به بالا رفتن میزان این ماده در بدن کمک کند. البته حتی اگر انواع و اقسام خوراکی‌ها را در طول روز مصرف کنید، باز هم امکان دارد نتوانید میزان توصیه‌شده‌ی منیزیوم مورد نیازتان را تامین نمایید.

به همین دلیل مکمل‌ها می‌توانند کمک‌تان کنند. می‌توانید هر روز یک کپسول حاوی منیزیوم مصرف کنید و دیگر نگران نباشید که باید کلی اسفناج بخورید! البته باید مکملی را نیز انتخاب کنید که برای بدن‌تان مفید باشد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

دستگاه تصفیه آب خانگی ، یک راه موثر و عالی در بهبود کیفیت آب می باشد. حجم ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *