خانه / آشپزی / طرز تهیه کباب بالشتی

طرز تهیه کباب بالشتی

46623_427

مواد لازم برای تهیه کباب بالشتی

نمك ، فلفل —————————- به اندازه نیاز

زعفران دم كرده ———————— یک قاشق سوپ خوري

آرد سوخاری ————————— یک قاشق غذا خوري

سبزي معطر خرد شده * ————- یک قاشق غذا خوري

پياز رنده شده بدون آب —————- یک عدد متوسط

گوشت چرخ كرده ———————- چهارصد گرم

طرز تهیه کباب بالشتی

پياز را ريز رنده كنيد و آب آن را كاملا بگيريد . در كاسه اي گوشت چرخ كرده ، نمك ، فلفل و پياز را با هم مخلوط كنيد و كاملا ورز دهيد تا حالت چسبندگي پيدا كند . ( حدود ۷-۱۰ دقيقه ) بعد سبزي معطر خرد شده را به مخلوط بيفزائيد و مواد را مخلوط كنيد .

زعفران دم كرده و آرد سوخاري را جداگانه با هم مخلوط كنيد و در اين مرحله به مواد اضافه كنيد .

مواد را با چنگال هم بزنيد ، فقط در حد مخلوط شدن .

بهتر است مايه كباب را به مدت ۱۰ دقيقه داخل فريزر قرار دهيد تا كاملا سفت و منسجم شود .

سيخهاي چوبي را كه از قبل در آب ولرم خيس كرده ايد، به اندازه مورد نظر ببريد و به اندازه يك گردوي كوچك از مايه كباب برداريد، كمي با دست فشار دهيد تا آب آن كاملا گرفته شود، به شكل مكعب هايي با اندازه ۳ در ۳ سانتيمتر با ارتفاع ۱ سانتيمتر شكل دهيد و به سيخ بكشيد. ( در هر سيخ ۴ عدد )

دقت كنيد كه بالشتكها كاملا به هم نچسبند تا بهتر بپزند .

بعد از اينكه تمام بالشتكها را به سيخ كشيديد، كف تابه مورد نظر كمي روغن بريزيد و كبابها را با حرارت ملايم و درب باز، سرخ كنيد .

ميتوانيد تابه مورد نظر را طوري انتخاب كنيد كه قابليت استفاده در فر را داشته باشد . در اين صورت بعد از چرب كردن كف تابه ، سيخ ها را داخل آن بچينيد و تابه را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۷۰ درجه سانتيگراد ، به مدت ۳۰ دقيقه بپزيد . براي اينكه كبابها در فر خشك نشوند، ۱۵ دقيقه بعد از قرار دادن تابه در فر ، روي كبابها را با فويل آلومينيوم بپوشانيد و چند حفره در قسمتهاي مختلف فويل ايجاد كنيد و ۱۵ دقيقه ديگر تابه را داخل فر قرار دهيد .

نكته :

قبل از استفاده از انواع سيخ هاي چوبي ، حتما سيخ ها را از چند دقيقه قبل در آب ولرم بخيسانيد تا هنگام كباب كردن سيخها آتش نگيرند

دقت كنيد بعد از اضافه كردن آرد سوخاري ، مواد را طوري هم نزنيد كه آرد سوخاري به خورد مايه برود . در اين صورت كباب ها خام ميمانند .

بعد از رنده كردن پياز حتما پياز را از صافي بگذرانيد تا آب اضافي آن كاملا گرفته شود . در غير اين صورت كبابها روي سيخ اصطلاحا وا ميروند .

* سبزي معطر براي اين كباب شامل : ترخان و ريحان ، كمي جعفري است . اگر سبزي تازه در دسترس نباشد از سبزي هاي خشك هم ميتوانيد استفاده نمایید

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *