خانه / آشپزی / طرز تهیه چیز کیک

طرز تهیه چیز کیک

 

  • بیسکوئیت ها را داخل غذاساز بریزید و کمی خرد و پودر کنید. کره نرم یا ذوب شده را روی آن بریزید و مجددا میکس کنید. کف قالب چیز کیک را کاغذ روغنی بیندازید و کراست یا پایه چیز کیک را کف آن ریخته و پرس کنید. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا سفت شود.

برخی افراد به علت نداشتن فر نمی توانند شیرینی های دلخواهشان را بپزند. در مکتوب زیر طرز تهیه چیز کیکی را ذکر کرده ایم که بدون نیاز به فر قابل تهیه است و بسیار خوشمزه و مفید است. در ادامه بیشتر بخوانید:

مواد لازم

بیسکوئیت ۲۰۰ گرم

کره ۱۰۰ گرم

ژله آلوئه ورا ۱ بسته

آب جوش ۱۲ قاشق

پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم

شکر ۱/۲ لیوان

خامه ۲۰۰ گرم

مربا یا میوه دلخواه

طرز تهیه: بیسکوئیت ها را داخل غذاساز بریزید و کمی خرد و پودر کنید. کره نرم یا ذوب شده را روی آن بریزید و مجددا میکس کنید. کف قالب چیز کیک را کاغذ روغنی بیندازید و کراست یا پایه چیز کیک را کف آن ریخته و پرس کنید. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا سفت شود.

ژله آلوئه ورا را با آب جوش حل کنید و چند دقیقه روی حمام بن ماری و یا در آسانترین حالت روی در کتری قرار دهید تا خوب حل شود. وقتی ژله خوب حل شد، آن را در گوشه ای قرار دهید تا کمی خنک شود.

پنیر خامه ای و شکر را با همزن برقی خوب هم بزنید. سپس خامه را بیفزایید و مجددا با همزن مخلوط کنید. حالا ژله حل و خنک شده را به مواد اضافه و مخلوط کنید. اگر دوست داشتید می توانید در حد ۱/۲ قاشق چایخوری وانیل داخل مایه چیز کیک بریزید.

کراست را از فریزر بیرون بیاورید و روی آن مایه چیز کیک را بریزید. وقتی مایه را ریختید می توانید میوه مورد علاقه تان را روی دسر قرار دهید و یا روی آنرا با مربا یا مارمالاد بپوشانید. چیز کیک را به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب سفت و آماده شود.

 

برای: ۶ نفر

حاضر است در : ۲۰۰ دقیقه

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *