خانه / سبک زندگی / شیوه پرورش گل رز در گلدان ویژه آپارتمان

شیوه پرورش گل رز در گلدان ویژه آپارتمان

download (5)

قابل توجه آپارتمان نشین هایی که به گل و گیاه علاقه خاصی دارند در این جا به شما آموزش می دهیم شیوه پرورش گل رز در گلدان ویژه آپارتمان و نکاتی که برای پرورش این گیاه باید رعایت کنید .

۱

رزهای مینیاتوری را در یک گلدان ۱۵ تا ۲۰ سانتی، که کف آن برای عبور آب سوراخ باشد، بکارید.

۲

خاکی که در گلدان می ریزید با دست نرم کنید. بعد گل را درست در وسط گلدان بکارید. سپس گلدان را با خاک مخلوط با ورمیکولیت و پرلیت پر کنید. قسمت سوراخ گلدان را با خاک بپوشانید تا هوا وارد نشود.

۳

گلدان را جلوی پنجره ای که رو به جنوب یا غرب باشد قرار دهید تا آفتاب به اندازه ی کافی به آن بتابد. روزی ۶ ساعت تابش آفتاب خوب است. چند هفته یکبار گلدان را بچرخانید تا رشد یکسانی داشته باشد و شاخه ها به یک سمت کج نشوند. ۱۵ درجه ی سانتیگراد یا بیشتر، دمای مناسبی است.

۴

مرتب به گلدان آب دهید، گلدان نباید هیچ وقت خشک باشد. نوک انگشت خود را چند سانتی درون خاک فرو کنید. اگر خشک بود، یعنی نیاز به آب دارد. آنقدر آب بریزید تا آب از سوراخ زیر گلدان خارج شود. هرگز به برگ ها آب نپاشید، چون کپک می زند.

۵

گلدان را روی یک بشقاب پر از سنگریزه قرار دهید. به بشقاب کمی آب اضافه کنید، اما نباید به انتهای گلدان برسد. این کار باعث افزایش رطوبت و در نتیجه جلوگیری از زرد شدن برگ ها می شود. راه دیگر اینکه داخل اتاق دستگاه مرطوبت کننده نصب کنید.

۶

چند ماه یکبار، هنگام گل دهی، به گلدان کود حاوی پتاسیم اضافه کنید. مقدار کود کم باشد، یعنی تقریباً یک چهارم مقدار معمولی. بیش از این رز را می سوزاند.

۷

گل های پژمرده را با قیچی باغبانی از قسمت برگ ها ببرید، طوری که در شاخه، ۵ برگ باقی بماند. تمام برگ های زرد و مریض را ببرید. شاخه های اضافی را ببرید تا نور به خوبی به تمام گل ها بتابد.

 

سایت ابانک : شیوه پرورش گل رز در گلدان ویژه آپارتمان

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *