خانه / آرایشی و زیبایی / آرایش مو / شیوه انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست

شیوه انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست

2014.07.02.20.16.57

می خواهید رنگ مویی بزنید که به رنگ پوستتان یکی باشد با ما همراه باشید با شیوه انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست در ادامه مطلب.

۱-رنگ موی مناسب افراد با پوست تیره: رنگـهـای شـرابی، مسـی، شـاه بلوطی، فنـدقی، بـادامـی و آجری

۲- رنگ موی مناسب افراد با پوست روشن: بـلوند خاکـستـری یـا صدفی، قهوه ای مات، بـلونـد دودی و‌هایلایت آبی و یا قرمز

۳-رنگ موی مناسب افراد با پوستهای گندمگون و برنزه: شـیـری، گـل بـهـی، مسـی، کـرم نـخـودی، قهوه ای، فندقی و عسلی.

۴-رنگ موی مناسب افراد با پوستهای صورتی و سرخ: کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه ای تیره.

۵-رنگ موی مناسب افراد با چشمهای آبی: آبی خاکستری، آبی تیره، قهوه ای و مشکی.

۶-رنگ موی مناسب افراد با چشمهای کهربایی: طلایی، فندقی، مسی و قهوه ای سوخته.

۷- رنگهای گرم برای: پوستهای تیره و گندمی‌و اشخاص لاغر.

۸- رنگهای سرد برای: پوستهای روشن و افراد چاق.

خانم‌ها با پوست سرد تیره دارای چشمانی به رنگ قهوه ای تیره، آبی پررنگ و سبز تیره اند. رنگ موی مناسب برای این افراد رنگ‌های تیره ای چون مشکی و قهوه ای تیره با‌هایلایت‌های کرم روشن می‌باشد.

پوست‌های گرم نیز همچون سرد دارای طیفی از بسیار روشن تا تیره اند.

افراد با پوست گرم روشن دارای چشمانی به رنگ‌های عسلی و میشی اند. بهترین انتخاب برای این اشخاص رنگ‌هایی با تن آلبالویی، طلایی، مسی و نارنجی است.

خانم‌ها با پوست گرم تیره چهره سبزه دارند و رنگ چشم آن‌ها خرمایی و مایل به سیاه است. رنگ موی مناسب برای این افراد رنگ‌های فندقی، شکلاتی، نسکافه ای، شرابی و ماهاگونی است.

توجه داشته باشید که رنگ موی انتخابی شما می‌بایست همواره ترکیبی از پایه رنگ طبیعی موهایتان با رنگ‌های چند درجه روشن تر یا تیره تر باشد. تغییرات بزرگ چهره شما را مصنوعی جلوه می‌دهد. پس با انتخاب رنگی مناسب که با پوست و چشمانتان‌هارمونی دارد از زیبایی طبیعی چهره خود لذت ببرید!

برای انتخاب رنگ موی مناسب به نکات زیر توجه کنید:

موهای دکلره شده که به رنگ بلوند است و می‌خواهیم تیره کنیم:

از ترکیب دو رنگ مو سری گرم(شکلاتی و طلائی) شماره ۳ یا ۴ استفاده کرده با اکسیدان شماره ۱ مخلوط می‌کنیم و موها را رنگ می‌کنیم.

موهای به رنگ آلبالوئی یا شرابی که بعد از مدتی به رنگ قرمز(زنگ زده) تغییر پیدا کرده:

اگر می‌خواهید موها را قهوه ای یا زیتونی تیره کنید باید موها را دکلره کنید و از رنگ مو سری طبیعی و زیتونی به نسبت مساوی با اکسیدان ۱ و کمی‌آب مخلوط و موها را رنگ کنید،در صورتی که می‌خواهید رنگ مو را از روی مو پاک کرده و موها را روشن کنید باید به یک متخصص مراجعه کنید زیرا استفاده از ماده remover نیاز به تخصص دارد.

موهای مش شده ای که می‌خواهیم رنگ آنرا یکدست کنیم:

رنگ n3وw3 را به نسبت ۲ به ۱ با کمی‌اکسیدان و آب به اندازه ای که به شکل ماست شل در بیاید مخلوط کرده،تکه‌های مش را جداگانه با این مخلوط رنگ می‌کنیم وقتی به اندازه کافی تیره شد موها را شسته وبا رنگ دلخواه رنگ می‌کنیم.

مویی که با دکلره بلوند شده و بعد از مدتی جلوه خود را از دست داده(زرد شده):

۱ قاشق پودردکلره+کمی‌اکسیدان+۱کف دست شامپو+آب را با هم مخلوط کرده و روی موی خیس می‌زنیم و ۵ دقیقه صبر می‌کنیم ،موها را شسته و با فرمول زیر رنساژ می‌کنیم:

w4 به اندازه یک نخود+c9 یک بند انگشت یا

a10+c9 هر کدام ۱بند انگشت

+چند قطره اکسیدان+آب به اندازه ای که به شکل دوغ شود

اگر موهای خودرا بلوند کرده اید و الآن رشد ریشه داشته و نمی‌دانید که باید چه کار کنید

می‌توانید مانند مش با فویل بصورت ردیفی موها را جدا کرده و کنار بگذارید و بقیه موها و ریشه را رنگ تیره بزنید،این روش برای خانم‌هایی که موهای سفید دارند و ریشه مو دو رنگ است کاربرد دارد،در مورد موهایی که رنگ طبیعی آن‌ها یکدست و تیره است می‌توانید با کلاه تارهای نازکی را بیرون آورده و به رنگ ریشه مو کنید(لولایت).

استفاده از مواد مرغوب در کار شرط اصلی کیفیت است،خیلی وقت‌ها یک رنگ موقهوه ای خوشرنگ و براق خیلی بیشتر از انواع لایت‌های چند رنگ به ما زیبایی می‌بخشد،بسیاری افراد سودجو با استفاده از مواد ارزان قیمت و بی کیفیت نه تنها سلامت مو و پوست شخص را به خطر می‌اندازند بلکه جلوه کار آنها خیلی زود از بین می‌رود،این مسئله در مورد لوازم آرایش خیلی شایع است و موارد زیادی بوده که فرد(مخصوصا عروس‌ها)روز بعد از عروسی با انواع حساسیت‌های پوستی ناشی از استفاده از لوازم نا مرغوب خصوصا کرم پودر و ریمل مواجه شدند،همیشه از لوازم آرایش کارخانه‌های معتبر استفاده کنید وازمغازه‌هایی که با عناوین گوناگون(کیش،دبی و…) اقدام به فروش اجناس تقلبی وارزان می‌کنند خرید نکنید.

 

ابانک : شیوه انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *