خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / شنبلیله یک گیاه دارویی همه کاره است

شنبلیله یک گیاه دارویی همه کاره است

5246444_907

 

  • رییس انجمن صنایع غذایی اظهار کرد: در صورتی که میزان قند خون بالا باشد، نمی‌توان برای کنترل آن به طور مستقل، از دانه‌ی شنبلیله استفاده کرد؛ زیرا میزان کاهش قند خون، توسط دانه‌ شنبلیله، بسیارکم  است.

 

یک متخصص تغذیه گفت: شنبلیه و گیاهانی از این قبیل به عنوان داروی کمکی در درمان دیابت نقش دارند.

محمد حسین عزیزی رییس انجمن صنایع غذایی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران جوان؛ درباره گیاهان دارویی مفید برای دیابت گفت: از گیاهانی مانند شنبلیله، زنجبیل، زرد چوبه، سیر، میخک، زیره سیاه، دارچین و بابونه نیز در پیشگیری و درمان دیابت استفاده می شود.

وی عصاره شنبلیله را موثر در درمان زخم معده دانست و اظهار داشت: این گیاه خصوصیاتی مانند ضدالتهاب و میکروب، تقویت کننده قلب، کاهش دهنده کلسترول خون و ورم معده دارد.

رییس انجمن صنایع غذایی افزود: از شنبلیله می توان به طور موضعی، به شکل خمیر و پماد جهت درمان جوش‌، سوختگی، التهابات و اگزما نیز استفاده کرد.

وی دانه‌ گیاه شنبلیله را یکی از مهم ترین ادویه‌ها در آشپزی و طب سنتی دانست و تصریح کرد: این گیاه معجزه آسا در گذشته برای درمان کورک، دیابت و سل کاربرد داشته است.

عزیزی افزود: شنبلیله تقویت کننده لوزالمعده است و با برخورداری از مواد فسفردار، آهن و ازت برای جلوگیری از لاغری مفرط مفید می باشد.

وی تاکید کرد: مصرف بیش از اندازه‌ دارویی شنبلیله، ممکن است باعث سردرد، تهوع و تحریکات پوستی شود که باید در زمان حاملگی و شیردهی با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرد.

رییس انجمن صنایع غذایی اظهار کرد: در صورتی که میزان قند خون بالا باشد، نمی‌توان برای کنترل آن به طور مستقل، از دانه‌ی شنبلیله استفاده کرد؛ زیرا میزان کاهش قند خون، توسط دانه‌ شنبلیله، بسیارکم  است.

عزیزی ابراز داشت: افراد دیابتی برای استفاده از شنبلیله به عنوان کاهش قند خون بهتر است روزی ۵ گرم از آن را مصرف کنند و پس از دو هفته با مراجعه به پزشک و  آزمایش قند خون کارایی آن را از نظر موثر بودن و میزان کاهش قند خون توجه کنند.

وی یاد آور شد: از آنجایی که پودر دانه‌های شنبلیله تلخ است، برای استفاده راحت‌تر می‌توان پودر را در کپسول‌های خالی که در داروخانه‌ها یافت می شوند، قرار داد و استفاده کرد که این کپسول‌ها اکثراً خوراکی هستند و هیچ عارضه جانبی به دنبال ندارند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

دستگاه تصفیه آب خانگی ، یک راه موثر و عالی در بهبود کیفیت آب می باشد. حجم ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *