خانه / سبک زندگی / آموزش شمع سازی / شمع آرایی با نمای مرمر در شمع سازی

شمع آرایی با نمای مرمر در شمع سازی

sham5

تا امروز روش های زیادی برای شمع آرایی ، شمع های ساده بیان کرده ایم در این قسمت شمع آرایی با نمای مرمر در شمع سازی را بیان می کنم .

روش‌های مختلفی مانند اجرای تکنیک‌های رنگ‌آمیزی و همچنین استفاده از لوازم مختلف تزئینی مصنوعی و طبیعی مانند تور، روبان، صدف، گل خشک و غیره؛ ولی راه‌های دیگری نیز برای این منظور می‌توان به‌کار برد.
یکی از این راه‌ها ایجاد نمایی از سنگ مرمر با تکنیک لایه‌گذاری روی شمع‌های ساده است.
پس اگر شمع ساده‌ای به رنگ سفید خریده‌اید یا اینکه خودتان شمعی قالبی درست کرده‌اید و حالا می‌خواهید نمای آن را با روش خاصی تغییر دهید، تکنیک زیبای مرمر را انتخاب کنید…

 

شمع آرایی با نمای مرمر در شمع سازی مواد لازم
▪ شمع قالبی کروی‌شکل
▪ پوست‌کن
▪ ۴ عدد کاسه گود فلزی
▪ رنگ پودری به رنگ‌های صورتی، سفید و آبی
● شمع آرایی با نمای مرمر در شمع سازی طرز تهیه
۱) ابتدا ۴ ظرف توگرد فلزی متناسب با ابعاد شمع آماده کنید و داخل هرکدام مقداری پارافین جامد بریزید، به اندازه‌ای که پس از آب‌شدن پارافین، با فروکردن شمع داخل ظرف، تمام سطح شمع را پارافین مایع دربر گیرد.
حالا پارافین موجود در ۳ ظرف را با اضافه‌کردن هریک از رنگ‌های سفید، آبی و صورتی به صورت مجزا، رنگ کنید. پارافین ظرف چهارم را همان‌طور بی‌رنگ باقی بگذارید. هریک از ظرف‌های حاوی پارافین را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم حرارت داده و آنها را مایع کنید؛
سپس شمع را از قسمت سر فتیله با دست گرفته و تمام سطح آن را داخل پارافین آب شده صورتی‌رنگ فرو کنید و چند لحظه نگه‌دارید. پس از آن، شمع را بیرون آورده و ۲ تا ۳ دقیقه کنار بگذارید تا کاملا سرد شود.
۲) حالا شمع را – که با لایه‌ای از پارافین صورتی پوشیده شده است – سه بار در پارافین سفید مایع، ۳ دفعه در پارافین آبی ذوب شده، ۳ بار در پارافین سفید و در نهایت یک‌بار در پارافین صورتی فرو کنید.
توجه داشته باشید پس از هربار فرو بردن شمع در پارافین، مدت ۲ الی ۳ دقیقه صبر کنید تا لایه پارافین رنگی به اصطلاح خود را بگیرد. سپس دوباره مرحله بعدی را انجام دهید.
۳) به این ترتیب، شما مجددا شمعی صورتی‌رنگ در اختیار دارید که برای آنکه راحت‌تر روی سطحی صاف مانند میز قرار گیرد، لازم است قسمت انتهایی آن را با چاقو ببرید.
۴) سطح شمع را که با لایه‌های رنگی مختلف پوشیده شده است – با استفاده از انگشتان شست – خوب فشار دهید تا لایه‌ها فشرده‌تر شده و بیشتر به هم بچسبند.
۵) در این مرحله از پوست‌کن استفاده کرده و شروع به کندن لایه نازکی از سطح شمع – آن هم در بعضی قسمت‌ها به صورت منقطع – کنید. این کار را مانند پوست‌گرفتن یک پرتقال انجام دهید.
سپس جهت پوست‌کن را تغییر داده و آن را از بالا به پایین حرکت دهید البته پوست‌کندن در این مرحله نیز مانند قبل باید به صورت منقطع انجام گیرد.
به این صورت، لایه‌های مختلف زیرین با رنگ‌های متفاوت و فرم‌های گوناگون ظاهر شده و حالتی شبیه به سنگ مرمر روی شمع ایجاد می‌شود.
۶) در پایان، ظرف حاوی پارافین بی‌رنگ را حرارت داده و پس از آب‌شدن آن، شمع نما مرمر را داخل پارافین بی‌رنگ فرو کنید.
به این ترتیب، تمام فرورفتگی‌ها و برجستگی‌هایی که بر اثر کاربرد پوست‌کن روی سطح شمع به‌وجود آمده است، به‌طور یکنواخت و بدون ایجاد تغییر در نمای طرح‌دار شمع با لایه‌ای از پارافین پوشیده می‌شود.

 

ابانک : شمع آرایی با نمای مرمر در شمع سازی

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *