خانه / آشپزی / روش درست کردن کیک کره ای

روش درست کردن کیک کره ای

fo527

 

 

یک کیک شطرنجی بسیار خوشمزه با طعم کره برای شما علاقه مندان به درست کردن کیک و شیرینی در این سایت قرار می دهیم همراه ما باشید با روش درست کردن کیک کره ای .

روش درست کردن کیک کره ای ، مواد لازم:

 

آرد ۲ پيمانه
تخم مرغ ۳ عدد
پودر قند يك پيمانه
روغن جامد يا كره ۴/۳ پيمانه
شیر نصف پيمانه
بيكينگ پودر ۲ قاشق مرباخوري
وانیل ۲/۱ قاشق چايخوري
اسانس دلخواه مانند رنده پوست پرتقال به ميزان دلخواه
پودر كاكائو ۲قاشق غذاخوري


روش درست کردن کیک کره ای ، طرز تهيه:

ابتدا زرده و سفيده تخم مرغها را جدا كنيد و با همزن خشك و تميز سفيده ها را بزنيد تا كاملاً كف كند، سپس در ظرف ديگري كره يا روغن جامد را با همزن مي زنيم تا نرم و يكنواخت شود . سپس پودرقند را اضافه كرده و مجدداً با همزن ميزنيم. بعد زرده ها را يكي يكي اضافه كرده و با همزن مي زنيم وانيل و اسانس مورد نظرتان (مانند پوست پرتقال يا پودر زنجبيل يا دارچين يا پودر جوز هندي) را هم ميافزائيم و مخلوط ميكنيم. سپس نصف آرد را كه حتماً الك كرده ايم به همراه بيكينگ پودر و نصف شير به اين مخلوط اضافه مي كنيم و تمام مواد را مخلوط مي كنيم. سپس باقيمانده آرد و شير را اضافه كرده و مخلوط مي كنيم. در پايان سفيده ها را هم مي افزائيم و با چنگال به آرامي با بقيه مواد و در يك جهت مخلوط مي كنيم. فالب مورد نظرمان را كه بهتر است مستطيل شكل و داراي ديواره هاي بلند باشد چرب كرده و مقداري آرد داخلش مي پاشيم ، در صورتيكه مايليد كيك كشمشي داشته باشيد در آخر به همراه سفيده مقداري كشمش پلويي را كه از قبل خيس كرده ايد هم به مواد كيك بيفزائيد.
نصف مواد را در قالب بطور يكنواخت ميريزيم سپس كاكائو را با بقيه مواد مخلوط كرده و روي مايه سفيد رنگ در قالب كيك مي ريزيم. قالب را در فر كه از قبل گرم كرده ايم قرار مي دهيم. حرارت فر هم بايد تقريباً ۱۷۵ درجه سانتي گراد باشد.
پس از نيم ساعت يك چاقوي تميز را در كيك فرو مي كنيم اگر چيزي به آن نچسبيد كيك حاضر است. مي توانيم روي كيك را با پودر قند يا خامه تزئين كنيم.

روش درست کردن کیک کره ای

fo527

روش درست کردن کیک کره ای

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *