خانه / آرایشی و زیبایی / روش حفظ رنگ موقت مو

روش حفظ رنگ موقت مو

images

ترفندهایی برای رنگ موهای موقتی و راه ها و روش حفظ رنگ موقت مو با جزئیات کامل در ادامه مطلب .

رنگ‌های موقت چطور کار میکنند؟

روکسی توضیح می‌دهد: «رنگ موقتی عملکردی تقریبا شبیه به رنگ موهای دائم دارد. اما بجای اینکه در کوتیکول مو نفوذ کند، روی آن قرار می‌گیرد. در واقع اینکه هیچ عملکرد شیمیایی واقعی در آن وجود ندارد، آنرا به ساده‌ترین راه رنگ کردن مو تبدیل کرده است.»

رنگ موهای موقت، بهترین انتخاب برای رنگ کردن موهاییست که قبلا به رنگ روشن در آمده‌اند، آن هم به یک دلیل خوب. دارلینگ توضیح می‌دهد که اگر شما موهایتان را دکلره کرده‌اید و کاملا سفید بنظر می‌رسد، معمولا نتیجه این است که انگار رنگ را روی شیشه زده‌اید.

اما اگر موهایتان را زرد کرده اید و یا سایه‌های طبیعی بلوند و یا قهوه‌ای روی موهایتان قرار دارد، شما باید تئوری رنگ‌هارا در نظر بگیرید و پیش‌بینی کنید که این رنگ‌ها، چه سایه‌ای روی موهایتان ایجاد میکنند. این درست است، رنگ آبی روشن، روی موهای روشنی که به سفیدی می‌زنند واضح بنظر می‌رسد، اما رنگ زرد در موهای بلوند، تبدیل به یک سایه‌ی سبز یاقوتی می‌شود.

راه و روش حفظ رنگ موی موقت چیست؟

از آنجا که این رنگ‌ها تنها روی کوتیکول مو قرار می‌گیرند، در نتیجه زودتر هم پاک می‌شوند. هرچند پاک شدن رنگ موقت اجتناب ناپذیر است، اما روکسی چند نکته برای ما دارد: «موهایتان را نشویید. اجازه دهید آنها کثیف شوند و برای از بین بردن چربی از پودر و شامپوی خشک استفاده کنید. گرمای اتوی مو نیز راه دیگری برای از بین بردن رنگ دانه‌هاییست که روی موهایتان قرار داده‌اید.

همچنین استفاده از محصولات موی شامل الکل و وسیله‌های حالت دهنده‌ی مو که با گرما کار می‌کنند، از روش‌های دیگریست که باعث می‌شوند رنگ مو سریعتر محو شوند. این کار یک شمشیر دو لبه است. برای اینکه شما هم می‌خواهید رنگ روی موهایتان بیشتر باقی بماند، و هم اینکه زیبا بنظر برسد.
مهم نیست که چقدر اقدامات احتیاطی را رعایت می‌کنید، ما توصیه می‌کنیم همیشه یک بسته از رنگ‌های موقت را دم دستتان نگه دارید تا به محض محو شدن ریشه‌ها آنها را ترمیم کنید.

برخی از کاربردهای غیرمنتظره‌ی رنگ موی موقت چیست؟

ما عاشق مخلوط کردن و رقیق کردن رنگ‌های رنگین کمانی با نرم کننده و بدست آوردن یک رنگ سفارشی هستیم. اما روکسی توصیه می‌کند چند قطره از رنگ را به شامپو و نرم کننده‌ی هفتگی خود اضافه کنید، حتی اگر موی رنگ شده عجیب و غریب ندارید.

روکسی می‌گوید: «اضافه کردن رنگ موی موقت به پاک کننده‌های مو می‌تواند باعث شود بعضی از رنگ‌ها مثل طلایی و هلویی در موهایتان ماندگاری بیشتری پیدا کنند.»

ما پیشنهاد می‌کنیم با آرایشگرتان درباره‌ی رنگی که می‌خواهید روی موهایتان بوجود بیاید مشورت کنید. او می‌تواند شما را به رنگ قرمز، بنفش و یا زرد موقتی که می‌تواند روی رنگ طبیعی موهایتان زیباتر بنظر برسد راهنمایی کند.

آیا ارزش دارد که برای رنگ موهای موقت به سالن زیبایی مراجعه کنیم؟

روکسی توصیه می‌کند: «اگر برای اولین بار می‌خواهید از یک رنگ غیر معمول استفاده کنید و احساس نگرانی دارید، پس بله، به سالن مراجعه کنید. یک آرایشگر حرفه‌ای می‌تواند به شما آموزش دهد که پس از بازگشت به خانه، چطور با موهایتان رفتار کنید.

من همیشه به مشتریانم مخلوطی از رنگ‌های موقت می‌دهم تا در خانه رنگ مویشان را ماندگارتر کنند. می‌ارزد که برای اولین باری که می‌خواهید از این رنگ‌ها استفاده کنید، به یک سالن زیبایی مراجعه کنید تا راهنمایی‌هایی را از آرایشگرتان برای چگونگی حفظ رنگ در خانه، بگیرید. با این حال، روکسی موافق است که سحر و جادویی در رنگ کردن موها در خانه وجود دارد.

«یکی از بزرگترین الهام بخشان من کسانی هستند که در خانه موهایشان را رنگ می‌کنند. هنگامی که شما موهایتان را بصورت کورکورانه رنگ می‌کنید، چیزهایی جادویی اتفاق می‌افتد.»

کلید یک رنگ موی موقت خوب، این است که نترسید و از آن لذت ببرید. و اگر آنطور که آرزو داشتید از آب در نیامد، نترسید! خیلی زودتر از چیزی که فکر می‌کنید از روی موهایتان شسته خواهد شد.

 

ابانک : روش حفظ رنگ موقت مو

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *