خانه / آرایشی و زیبایی / راهکارهایی برای انتخاب کرم پودر به رنگ پوست

راهکارهایی برای انتخاب کرم پودر به رنگ پوست

shabnamnews14352133980

می خواهید با زدن کرم پودر به پوست خیلی رنگ کرم با پوست شما متفاوت نباشد در این مطلب راهکارهایی برای انتخاب کرم پورد به رنگ پوست شما را بیان می کنیم .

۱

تعیین رنگ پوست، معمولاً زمان انتخاب کرم پودر و پن کک مورد توجه قرار می گیرد. زمانی که رنگ های مختلف کرم پودر را تست می کنید، به طور قطع باید رنگ کلی و دقیق پوست خود را پیدا کرده تا با توجه به آن بتوانید رنگ مناسبی پیدا کنید. نباید رنگ سطح پوست خود را مبنا قرار دهید.
هدف شما از استفاده کرم پودر این است که تمام دورنگی های سطحی پوست خود را از بین برده و تمام رنگ را یکنواخت کرده و آن ها را به نوعی بی رنگ کنید و به یک رنگ تقریبا زرد کمرنگ برسید. چون که تمام پوست ها کم و بیش دارای زیر لایه تقریبا زرد رنگ هستند: دلیلش هم این است که رنگ طبیعی ملانین زرد است.

۲

کرم پودر شما باید بدون توجه به نژاد، گونه، ملیت، و سن، سایه هایی از رنگ های خنثی نظیر رنگ عاج فیل، خاکستری کمرنگ، برنز، قهوه ای کمرنگ، قهوه ای پر رنگ یا گردویی داشته باشد. به علاوه یک تون نامحسوس زرد رنگ نیز در آن مشهود باشد.

۳

به هیچ وجه از رنگ های نارنجی، صورتی، سرخ، سبز، خاکستری و آبی در آن به کار نرفته باشد حتی به میزان خیلی کم. اضافه کردن چنین سایه هایی به کرم پودر نه تنها شما را زیبا جلوه نمی دهد، بلکه تا حد بسیار زیادی چهره شما را مصنوعی کرده و زیبایی های طبیعی تان را نیز از بین می برد.

۴

به هر حال برای انتخاب کرم پودر پایه، می بایست حتما آن را بر روی پوست خود امتحان کنید و بهتر است که این کار را در روشنایی روز انجام دهید و ببیند که آیا با پوست شما همخوانی پیدا می کند یا خیر. این بهترین راه انتخاب است. با این روش می توانید رنگی را انتخاب کنید که به صورت تان می آید، دیگران نباید متوجه شوند که شما آرایش کرده اید و یا بدتر انگار ماسک بر روی صورت خود زده اید.

۵

اگر کرم پودر درست را انتخاب کرده باشید و به خط فک پایین خود بمالید، دیگر خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نمی آید. برای تست رنگ کرم پودر بهتر است سه رنگ نزدیک به رنگ بر روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده میشود یا نه. اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد..
اگر در مورد رنگ پوستتان دو دل بودید، از یک رنگ خنثی استفاده کنید که نه زیاد زرد باشد و نه زیاد صورتی. اگر هنگام کشیدن آن بر روی پوست نامرئی شد، رنگ درست را انتخاب کرده اید.

۶

چرب یا خشک
برای پوست های چرب بهتر است از یک کرم پودر بدون چربی یا با منشا آبی استفاده کرد. پوست های خشک با کرم پودرهایی که حالت چرب تری دارند، سازگاری بهتری دارند. اگر پوست به محض استفاده از کرم پودر آن را به خود جذب می کند، بهتر است که از کرم پودر چرب تری استفاده شود.

۷

دو نوع کرم پودر وجود دارد: به صورت مایع و کرم. کرم پودر مایع یک جلای مات و پوشش کنترل شده بر روی پوست ایجاد می کند و کاری می کند که پوست شما زیباتر به نظر برسد و لکه ها و کبودی دور چشم را به خوبی می پوشاند.

۸

اگر در مجموع پوستی صاف (با لکه ها و آسیب دیدگی بسیار اندک) دارید و فقط می خواهید ظاهر صاف تری داشته باشد، از یک کرم پودر مایع یا کرم استفاده کنید که جلای مات داشته باشد. برای بهتر شدن اثر کرم پودر، همیشه از پنکیک متناسب با همان کرم پودر استفاده کنید چون حالت ضد آب به آن می دهد. پودر را باید به صورت دایره شکل روی پوست کشید تا به طور کامل آن را پوشش دهد.

نکات و هشدارها

کسانی که پوست خیلی چربی دارند می توانند برای دوام بیشتر قبل از زدن کرم پودر با یک پنبه آغشته به الکل سفید رقیق شده با آب، صورت شان را پاک کنند تا چربی پوست شان متعادل شود البته این کار برای زمان هایی که می خواهید به مهمانی خاصی بروید توصیه می شود و انجام هر روز این کار باعث کدر شدن پوست می شود.

همیشه بعد از زدن کرم پودر یک تکه پنبه بزرگ بردارید و خیلی آرام به صورت دورانی روی پوست تان بکشید. این کار اضافات کرم پودر را می گیرد.

اگر می خواهید قسمت هایی از بدن تان را هم کرم پودر بزنید به هیچ عنوان از کرم پودرهای چرب استفاده نکنید. کرم پودرهای آکوا که با آب مخلوط می شوند بهترین گزینه برای پوست بدن هستند.

سایت ابانک : راهکارهایی برای انتخاب کرم پورد به رنگ پوست 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *