خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / رابطه بین بامبو و خوش شانسی

رابطه بین بامبو و خوش شانسی

13150432031خـِیزَران یا بامبو (به انگلیسی: Bamboo) که در زبان فارسی نی گفته می‌شود. گیاهی است چندساله از تیره گندمیان. بامبو درخت نیست بلکه علفی غول پیکر است. ساقه‌های نی در ردیفهای متراکم رشد می‌کند و می‌تواند تا ارتفاع ۴۰ متر (۱۳۰ پا) برسد.درادامه مطلب زیر با این گل بیشتر آشنا شوید.

این روز‌ها برای پیدا کردن گیاه بامبو نیازی به صرف انرژی و وقت زیاد ندارید. این گیاهان رشد خود را دفتر و محل کار، روی میز تحریر، و تقریبا هر گوشه‌ای از خانه ادامه خواهند داد. در آموزه‌های فنگ شویی گفته شده بامبوها‌ی خوش قدم، سبب خوش یمنی و اسقرار بخت نیک می‌شوند، به ویژه زمانی که این گیاهان به عنوان هدیه به شخصی داده می‌شوند؛ آوازه و شهرتی که این گیاه با عنوان یک‌گونه تقریبا فناناپذیر کسب کرده نیز می‌تواند با این آموزه‌ها ارتباط داشته باشد. ساقه محکم و استوار آن می‌توانند در گلدان‌های حامل آب یا خاک و در شرایط نوری و روشنایی مختلف دوام بیاورند. آنها حتی با وجود شرایط نا‌مساعد نگهداری و رسیدگی نیز پیش از خشک شدن می‌توانند تا مدتی طولانی به زندگی خود ادامه دهند.

خیل عظیمی از گیاهان بامبو از طریق چین و تایوان با کشتی وارد می‌شوند، جایی که پرورش‌دهندگان حرفه‌ای ساقه بامبو‌ها را پیچ و تاب داده و به شکل‌های متفاوت تزئین می‌کنند. اشکال پیچیده‌تر این گیاه می‌توانند گاهی تا چند صد دلار ارزش داشته و هر کدام بیش از ۲۰ ساقه منحصر به فرد و متفاوت داشته باشند؛ هر چند به شکل متعارف‌تر، قیمت یک ساقه ۳ شاخه‌ای بامبو در گلدانی معمولی، ممکن است تنها چند دلار قیمت داشته باشد.

اگرچه اغلب بامبو‌ها در آب (همراه با مواد مغذی) رشد می‌کنند، اما توانایی رشد در خاک را نیز دارند.

نکته مهم: برگ‌های بامبو اندکی سمی هستند، از این رو از آنها به شکلی نگهداری کنید که از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور بمانند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *