خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / بعضی دلایل ناتوانی جنسی مردان را مرور کنیم

بعضی دلایل ناتوانی جنسی مردان را مرور کنیم

5217

  • ضعف کبد: کم شدن اشتها، کم خونی، ضعف هضم، ورم پلک و صورت، زردی یا سفیدی غیر طبیعی چهره، احساس درد و سنگینی در ناحیه کبد یکی دو ساعت پس از خوردن غذا و عدم انزال از علایم ضعف کبد است. غذاهای تقویت کننده مصرف ماش و نخود آب و گوشت مرغ است.

 

 

سلامت آنلاین- امروزه اختلال عملکرد جنسی در مردان شیوع بالایی دارد و این اختلال شامل بی میلی جنسی، عدم وجود لذت جنسی و انزال زودرس است که بسیاری از پزشکان و بویژه متخصصان طب سنتی بر توجه به تغذیه سالم، بیش از دارودرمانی برای برطرف کردن این مشکل تاکید دارند.

دکتر محمد علی زارعیان، پزشک و متخصص طب سنتی در گفتگو با سلامت آنلاین می گوید: از دیدگاه طب سنتی شرط آنکه ارتباط جنسی صحیح بین زن و مرد شکل گیرد این است که اعضای اصلی بدن یعنی قلب، مغز، کبد و اعضای تناسلی سالم باشند. در این طب برای تشخیص ناتوانی جنسی ابتدا به وضعیت اندام های یاد شده و بعد از آن به وضعیت اندام های موثر در ایجاد ناتوانی جنسی یعنی معده و کلیه توجه می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه اگر علت ناتوانی جنسی ضعف و لاغری باشد با تقویت بدن با غذاهای مقوی و توصیه به داشتن خواب مناسب و زیاد فرد را یاری کرد،می گوید: دلایل جسمی ناتوانی جنسی ۱۰ مورد است که غذاهایی برای برطرف کردن این عوارض توصیه می شود.

ضعف مغز: کدورت حواس، فکر مشوش، دشواری و کندی حرکات، کم بودن میل جنسی، عدم لذت از نزدیکی و نداشتن تخیلات جنسی از علایم ضعف مغز است. غذاهای توصیه شده برای تقویت این عضو گوشت کبک، بلدرچین، جوجه مرغ، نخود آب، زعفران، دارچین و کباب با نان گندم یا چلوست.

ضعف قلب: نبض ضعیف، حالتی شبیه رعشه یا غش و تنگی نفس پس از نزدیکی، ضعف حرارت در کل بدن، کم شدن میل جنسی، کم بودن نعوظ و ترس و اضطراب با کوچکترین عامل ازعلایم ضعف قلب است. غذاهای توصیه شده لیمو، سیب، گلاب، شربت و گوشت کبابی طیور به همراه ادویه جات است.

ضعف کبد: کم شدن اشتها، کم خونی، ضعف هضم، ورم پلک و صورت، زردی یا سفیدی غیر طبیعی چهره، احساس درد و سنگینی در ناحیه کبد یکی دو ساعت پس از خوردن غذا و عدم انزال از علایم ضعف کبد است. غذاهای تقویت کننده مصرف ماش و نخود آب و گوشت مرغ است.

ضعف معده: احساس تهوع، بی اشتهایی، بی قراری، سکسکه های متناوب، اشتها به خوردن گِل و غذاهای شور و تند و سنگینی معده با خوردن هر نوع خوراکی و آشامیدنی ازعلایم ضعف معده است. غذاهای توصیه شده خوراک گوشت مرغ یا کبک که با دارچین، هل، زیره، پودرمیخک و زعفران طعم دار شده باشد و نوشیدن آبلیمو، آب انار و استفاده از سماق همراه با غذاهاست.

ضعف کلیه: کم شدن یا تکرر ادرار، سردرد، ناتوانی در نزدیکی و انزال زودرس ازعلایم ضعف این عضو است. غذاهای توصیه شده شیر گوسفند و شتر، شیر برنج، خرما، حلوای هویج، مویز، شربت سیب و به، گلابی، لیمو، عدسی، آبغوره، آب انار و سماق است.

کم بودن و غلظت منی: این عارضه در نتیجه انزال دیررس و مصرف مواد مخدر ایجاد می شود. غذاهای توصیه شده حلوای کنجد، ارده، مربای زنجبیل، مربای شقاقل، مربای زردک، زرده تخم مرغ عسلی با دارچین، نخود آب و گوشت کبابی با ادویه جات با مزاج گرم است.

ضعف نعوظ: ترک نزدیکی به مدت طولانی موجب ضعف نعوظ و کم شدن میل جنسی می شود. مصرف شیر گاو با عسل، شکر، ماهی تازه، گردو، پیاز، پسته، فندق، گوشت بز، گوشت کبک، حلیم، تخم غاز و مرغابی و ماست در گرم مزاجان موجب تقویت نعوظ و افزایش میل جنسی می شود.

عدم نعوظ: کم خونی ناحیه تناسلی و اختلال در عروق خونرسان به نواحی تناسلی موجب این عارضه می شود . غذاهای تقویت کننده همچون نخود، شلغم، انگور، انجیر، شاهی، پسته، چلغوز (دانه ای آجیلی شبیه به تخمه آفتابگردان با طعم مشابه بادام و پسته)، شیر با خرما و دارچین، ترب، نعنا، شنبلیله، کنگر، چغندر، خشخاش، سیر پخته، چای، ماهی، گوشت بره، گوشت مرغابی و کبک و در نهایت انجام حرکات گرم کننده و سیری شکم می تواند به التیام این مشکل کمک کند.

ضعف ناحیه تناسلی: انزال زودرس در نتیجه ضعف این ناحیه است که حمام آب سرد، ایستادن طولانی مدت، نشستن بر روی زمین سرد و ضعف و لاغری بدن از جمله مواردی است که بر این ضعف می افزاید و غذای توصیه شده آن در طب سنتی مصرف نخود آب است.(سلامت آنلاین/فاخره بهبهانی)

 

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

دستگاه تصفیه آب خانگی ، یک راه موثر و عالی در بهبود کیفیت آب می باشد. حجم ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *