خانه / آرایشی و زیبایی / درمان آکنه پشت و از بین بردن لکه جوش یا آکنه

درمان آکنه پشت و از بین بردن لکه جوش یا آکنه

102019511631562322414323325224335161165251

شما هم می خواهید لباس پشت باز و یا تاپ بپوشید اما جوش ها و آکنه های روی پشت تان نمی  گذارد در این پست درمان آکنه پشت و از بین بردن لکه جوش جا آکنه بیان می کنیم .

این روزها لباس‌های پشت باز مد شده‌اند، اما چه کسی می‌خواهد یک پشت پر از جوش را به بقیه نشان دهد؟ این ناحیه از بدن (مانند صورت و سینه) تعداد زیادی غدد چربی دارد. اصطکاک، ترکیبی از عرق سطحی، آلودگی، و چربی‌ها را وارد منافذ می‌کند که آنها را مسدود کرده، و باعث آن برآمدگی‌های ملتهب و آزاردهنده (معروف به باکنه) می‌شود، که هر کسی می‌خواهد آنها را بپوشاند.

خوشبختانه راه‌های متعددی برای از بین بردن و جلوگیری از آنها وجود دارد. مطالب زیر را بخوانید تا متوجه شوید که چطور می‌توانید این جوش‌های بد قلق را درمان کنید.

۱. مراقب باشید چه چیزی می‌پوشید

هنگام ورزش، تی شرت‌های گشاد، سفید، و ۱۰۰ درصد پنبه‌ای را انتخاب کنید. دکتر دیوید بنک، متخصص پوست و مدیر مرکز پوست، زیبایی و جراحی لیزر در مونت کیسکو می‌گوید: پنبه، تمام عرق و چربی تولید شده روی پوست شما را جذب خواهد کرد و آن‌ها را به جای منافذتان، در لباستان به دام می‌اندازد. بعلاوه لباس شل به پوست شما اجازه می‌دهد که نفس بکشد، در حالیکه رنگ سفید، ریسک التهاب ناشی از رنگ‌های مصنوعی را کاهش می‌دهد.

۲. ورق‌های نرم کننده‌ی پارچه را کنار بگذارید

بنظر میرسد که قرار دادن ورق‌های نرم کننده‌ی پارچه در خشک کن، یک راه بی ضرر برای نرم کردن لباس‌های شسته شده باشد. اما این ورق‌ها می‌توانند مواد شیمیایی از خود برجای بگذارند که پوست را تحریک می‌کند. بنک میگوید: این مواد در خشک کن از این ورق‌ها جدا می‌شوند. آن رشته‌های کوچک میکروسکوپی می‌توانند در لباس‌هایی که خشک شده‌اند باقی بمانند، و سپس دوباره در پوست جمع شوند، مخصوصا اگر عرق کنید.

آنها بیشتر نفوذ خواهند کرد و منافذ را مسدود می‌کنند. بجای آنها از نرم کننده‌ی پارچه‌ی مایع استفاده کنید و مطمئن شوید که برای به حداقل رساندن هرگونه باقیمانده ‌یمواد شیمیایی که ممکن است برجا بماند، از یک دور شستشوی اضافه استفاده می‌کنید.

۳. مراقب پوست سرتان باشید

اگرچه جوش‌های پوست سر چندان رایج نیستند، اما بنک می‌گوید: بازهم می‌توانند از نظر میکروسکوپی باعث رشد بیش از حد قارچ‌ها و باکتری‌ها شوند. اگر شما عرق کنید، تمام این باکتری‌ها می‌توانند به گردن و روی ناحیه بالای پشتتان منتقل شوند (که یکی از متداول ترین نقاط برای جوش‌های باکنه است). از یک شامپوی ضد شوره که دارای خواص ضد باکتری نیز باشد استفاده کنید، زیرا پوست سر شما را کاملا تمیز خواهد کرد.

۴. موهایتان را جمع کنید

اگر مراقب نباشید، محصولات حالت دهنده‌ی مو مانند موس، ژل، و اسپری مو، در واقع می‌توانند به شما آسیب برسانند. بنابراین از این فرصت برای یک شنیون زیبا استفاده کنید. بنک می‌گوید: بالا بردن موها و دور کردن آنها از پشتتان بطوریکه با پوست آن ناحیه در تماس نباشند و باعث انتقال مواد شیمیایی به آن ناحیه نشود ایده آل است.

۵. بعد از ورزش، هر چه زودتر دوش بگیرید

هر چه فاصله‌ی بین ورزش و دوش گرفتن کمتر باشد برای پوستتان بهتر است. دکتر ویتنی بو، متخصص پوست دارای بورد تایید شده در نیویورک می‌گوید: حتی اگر فرصت ندارید که بلافاصله دوش بگیرید، عوض کردن سینه بند ورزشی مرطوب با یک سینه بند خشک و یا یک تیشرت گشاد و خشک، احتمال جوش زدن شما را کاهش می‌دهد. بنابراین برای به حداقل رساندن تماس باکتری با پوست، در اسرع وقت لباس‌های عرقی‌تان را عوض کنید.

۶. مصرف کربوهیدرات‌ها را محدود کنید

بو می‌گوید: رژیم غذایی می‌تواند بر تمام انواع آکنه تاثیر بگذارد. شاید بخواهید از کربوهیدرات‌هایی مانند نان سفید، چوب شور و چیپس سیب زمینی که همگی شاخص قند خون بالا (یا تاثیر شدید بر قند خون شما) دارند اجتناب کنید. تحقیقات، رژیم‌های دارای شاخص گلیسمی پایین را با کاهش التهاب و فعالیت غدد سباسه (با نام مستعار چربی) که می‌تواند جوش‌ها را به حداقل برساند، مرتبط دانسته‌اند. مواد غذایی دارای شاخص گلیسمی پایین عبارتند از حبوبات، اکثر میوه‌ها، سیب زمینی شیرین، و نان گندم کامل.

۷. پشتتان را با ملایمت اسکراب کنید

اگر می‌خواهید پوستتان را برای یک پاکسازی خوب آماده کنید، برای کمک به بازکردن منافذ و از بین بردن پوست مرده، با یک لایه برداری ملایم شروع کنید، اما مراقب باشید که این کار را بیش از حد انجام ندهید. بنک می‌گوید که پوست‌های چرب می‌توانند بصورت روزانه لایه برداری شوند، اما اگر پوسستان حساس است، فقط هفته‌ای یکبار اسکراب خفیف انجام دهید.

۸. پشتتان را کاملا تمیز کنید

تعویض شامپوی بدن معمولی‌تان با یک شامپو بدن آنتی باکتریال در حمام، راه ساده‌ای است تا مطمئن شوید پشتتان را تمیز نگه می‌دارید. بر روی قسمت پشت و شانه‌ها یعنی جاهایی که بیشتر جوش می‌زند تمرکز کنید. بنک، صابون ضد باکتری ملایم Cetaphil را توصیه می‌کند. این صابون بقدری قوی است که می‌تواند مواد چرب تحریک کننده‌ی آکنه را در منافذ شما از بین ببرد، اما برای استفاده روی پوست‌های حساس نیز به قدر کافی ملایم است.

۹. از مواد تشکیل دهنده‌ی ضد آکنه استفاده کنید

اگر شستشو با مواد ضد باکتری، آکنه‌تان را کاهش نداد، شاید یک پاک کننده با اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید که معمولا برای درمان انواع مختلف آکنه استفاده می‌شود نتایج بهتری به شما بدهد. اگر از بنزوئیل پراکسید استفاده می‌کنید، اول آن را روی یک قسمت از پوستتان تست کنید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیک اتفاق نمی‌افتد. زیرا این ماده می‌تواند روی پوست‌های حساس تحریک کننده‌تر باشد. بنک می‌گوید که می‌توانید داروهای موضعی حاوی این مواد تشکیل دهنده‌ی فعال را قبل از خواب روی پشتتان بمالید.

۱۰. به یک متخصص پوست مراجعه کنید

نوع پوست هر کسی متفاوت است، بنابراین اگر تکنیک‌های پیشگیرانه و درمان‌های رایج برای شما موثر نبودند، شاید زمان آن باشد که به یک متخصص پوست مراجعه کنید. بو می‌گوید: اگر پزشک شما فکر کند که جوش‌هایتان نسبتا شدید هستند، می‌تواند آنتی بیوتیک خوراکی تجویز کند یا حتی لایه بردارهای شیمیایی را به شما توصیه کند که برای درمان باکنه‌ی شدید موثر هستند

سایت ابانک : درمان آکنه پشت و از بین بردن لکه جوش جا آکنه

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *