خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / خوراکیهای مخرب پوست را بشناسید

خوراکیهای مخرب پوست را بشناسید

0.292112001337070203_parsnaz_irاگر به این نتیجه رسیده اید که پوست شما در معرض آسیب است ویا آسیب دیده است به سبد غذای خود نگاه کنید تا خوراکیهای مخرب پوست را بشناشید.

اغلب افرادي كه كه داراي رژيم هاي غذايي هستند به دليل مصرف كم ميوه جات و سبزي ها دچار كمبود ويتامين شده ودرمعرض پيري زودرس قرارمي گيرند. داشتن تغذيه مناسب تأثير بسزايي درسلامتي پوست دارد.

تابه‌حال فکر کرده‌اید که چرا پس از چندین روز تعطیلی و مهمانی پوست شما اندکی کِدر و چروکیده می‌شود؟ آیا تنها عامل پیر شدن پوست انسان افزایش سن‌یابی خوابی است؟ تغذیه چه تأثیری بر پوست انسان دارد؟ دانشمندان اعتقاددارند یکی از عوامل بیسار مهم در پیر شدن پوست برنامه غذایی است، درواقع برخی غذاها تأثیر نامطلوبی بر پوست، مو و طبیعتاً دندان انسان دارند.

شیرینی

مصرف بیش‌ازاندازه قند موجب آغاز فرآیند گلیکوریله شدن در بدن می‌شود، که یک نوع واکنش غیر آنزیمی قندها با پروتئین است. یکی از مهم‌ترین پیامدهای این فرآیند، خشکی و عدم انعطاف پوست است.

گوشت سوخته

این ماده غذایی شامل هیدروکربن‌های پیش التهابی است، که می‌تواند موجب شکسته شدن کلاژن‌های پوستی بشود. بنابراین حتی اگر گوشت برشته دوست دارید، سعی کنید قسمت‌های سیاه را از آن جدا کنید.

غذاهای شور

استفاده نکردن شما از نمک در پخت غذاها، شور نبودن آن را تضمین نمی‌کند. بسیاری از غذاهای کنسرو شده با سدیم تهیه می‌شوند که می‌تواند موجب حفظ آب در بدن به مدت طولانی شود که درنتیجه آن پوست فرد متورم به نظر می‌رسد.

گوشت‌های فرآوری شده

سوسیس، کالباس و بیکن دارای سولفیت و سایر مواد نگه‌دارنده هستند که موجب ملتهب شدن پوست و تسریع کردن روند پیری آن می‌شوند. هم‌چنین این گوشت‌ها سرشار از نمک هستند که به‌خودی‌خود باعث متورم به نظر رسیدن پوست می‌شود.

غذاهای تند

غذاهای تند آکنه‌های روزاسه(آکنه‌های دوران بزرگ‌سالی) را تشدید می‌کنند و هم‌چنین باعث بروز اختلالاتی در دوران یائسگی می‌شوند. ازآنجایی‌که غذاهای تند رگ‌های خونی را منبسط می‌کنند، پوست زنان یائسه ممکن است کِدرتر و پیرتر به نظر برسد.

گوشت قرمز

گوشت‌های چرب موجب تولید رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. این رادیکال‌ها دارای الکترون‌های جفت نشده هستند، باعث تخریب سلول‌های بدن و ترشح مواد سمی می‌شوند که آسیب باب جبران‌ناپذیری به بافت‌های بدنی وارد می‌کند.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا

این نوشیدنی‌ها ممکن است موجب ایجاد شور و هیجان کودکی در شما بشود، اما آن‌ها نه‌تنها دندان‌های شمارا سالم نگه نمی‌دارد بلکه آسیب‌رسان نیز هستند. درواقع مینای دندان کسانی که عادت به مصرف این نوشیدنی‌ها دارند بسیار ضعیف است.

لیموناد

تمامی مرکبات می‌توانند بر مینای دندان اثرات مخربی داشته باشند، اما لیموناد از سایر هم‌خانواده‌هایش قوی‌تر عمل می‌کند. آب‌لیمو، بیشترین میزان آسیب به دندان را موجب می‌شود، هم‌چنین شکر موجود در این نوشیدنی هم برای دندان و هم برای پوست مضر است.

کافئین

یکی از آسیب‌های مواد کافئین دار، کم شدن آب بدن است. درواقع کافئین باعث دفع آب بدن و درنتیجه خشک و شکننده شدن پوست می‌شود. بنابراین بهتر است روزانه بیشتر از دو فنجان قهوه ننوشید.

چای سیاه

به لطف میزان بالای تانن در چای سیاه مصرف‌کنندگان این نوشیدنی از لکه‌های پوستی در امان نیستند. بااین‌حال ترکیب شیر با چای قدری از اثرات منفی می‌کاهد، اما نباید فراموش کرد اضافه کردن لیمو به چای مینای دندان را از بین می‌برد.

منبع:دکتر سلام

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *