خانه / آرایشی و زیبایی / تقویت و افزایش رشد مو با این آبمیوه ها

تقویت و افزایش رشد مو با این آبمیوه ها

download (1)

میوه ها با داشتن ویتامین های زیاد اثرات زیادی بر سلامت مو و پوست دارند در این جا معرفی می کنیم شیوه تقویت و افزایش رشد مو با این آبمیوه ها ، در ادامه مطلب بخوانید .

آلوئه ورا براق کننده ی مو

این روزها آلوئه ورا یا صبر زرد گیاهی معجزه گر در درمان مشکلات مو و پوست به حساب میاد که در مطلب درخشندگی پوست و مو با آلوئه ورا مفصل در موردش صحبت کردیم و به طور مختصر ذکر این نکته کافیه که آنزیم های موجود در آب آلوئه ورا مغذی و مرطوب کننده ی پوست سر است .همچنین مصرف آب آلوئه ورا برای رهایی از شوره ی سر و خارش پوست سر بسیار مفید است .برای داشتن موهایی براق مصرف این گیاه پر خاصیت رو فراموش نکنید.

کیوی سرشار از ویتامین E

آبمیوه ی کیوی سرشار از ویتامین E  است که مصرف مقدار کافی از این ویتامین به رشد موها کمک فراوانی میکنه .همچنین مصرف این میوه باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن میشه که کاهش ریزش مو رو در پی داره

عصاره ی پیاز و درمان ریزش موی زیاد

برای داشتن یه درمان کاملا طبیعی و کارآمد به منظور افزایش رشد مو و کاهش ظهور موهای سفید استفاده از عصاره ی پیاز به طور مستقیم بر روی پوست سر بسیار مفیده .پیاز به دلیل داشتن گوگرد فراوان یک تغذیه ی مناسب برای پوست سر فراهم میکند تا آلودگی ها و انگل های مضر از طریق استفاده از عصاره ی آن از بین برود.

آب اسفناج و درخشندگی موها

آب اسفناج دارای مواد معدنی مختلف است و بدلیل داشتن ویتامین های C ، B3 و A و همچنین آهن و پتاسیم فراوان بسیار مفید برای پوست و مو است .با استفاده از آب اسفناج میتوان از نازک شدن تار مو و خارش پوست سر جلوگیری کرد .ویتامینB  موجود در اسفناج باعث ایجاد درخشندگی در مو و رشد آن میشود.

گواوا میوه ای پر خاصیت و گمنام

این میوه ی کوچک و بسیار لذیذ سرشار از آنتی اکسیدانها و مواد مغذی مختلف مانند کلسیم ، آهن و اسید فولیکه که هم میشه اونو بصئرت خام استفاده کرد و هم میتوان آب آنرا مصرف کردکه باعث جلوگیری از ریزش مو میشود .حتی برگهای این میوه رو میتوان به مدت ۲۰ دقیقه داخل آب جوشاند و جوشانده ی آن را مصرف کرد.

سیر بدبوی پرخاصیت

سیر و پیاز بدلیل بوی نامطبوعی که دارن جهت استفاده بر روی پوست خوشایند همه ی افراد نیستند اما فواید بسیار دارند و از دیرباز رابطه ی بین سیر و سلامتی یک رابطه ی بدون اشکال بوده.آب سیر جریان خون در پوست سر رو افزایش میده و باعث میشه موهایی صاف داشته باشین.

خیار مفید برای تقویت پوست و مو

علاوه بر اینکه خیار یکی از ۶ ماسک میوه ای عالی برای زیبایی پوست صورت محسوب میشه از اون میشه برای افزایش رشد موها و قویتر شدن تار موها کمک گرفت .آنزیم های موجود در خیار باعث افزایش گردش خون به سلولها میشه و سیلیسیوم و گوگرد موجود در خیار به رشد سریعتر موها کمک میکنه و مخلوط آن به همراه آب اسفناج معجونی عالی برای سلامتی پوست و مو به حساب میاد.

گشنیز ماسکی بسیار مناسب برای مو و پوست سر

از آب گشنیز به دو صورت میتوان استفاده کرد یکی مخلوط کردن آن با آب کاهو و آب اسفناج است که بسیار مفید و تاثیرگذار در کاهش ریزش مو هستند و دیگری استفاده از آب گشنیز به عنوان ماسکی برای مو و پوست سر است .به اینصورت که آب گشنیز را روی پوست سر خود ماساژ دهید و بعد از حدود ۱۵ دقیقه موهایتان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید .علاوه بر این میتوان گشنیز را کمی خرد و له کرده و خمیر آنرا بعنوان ماسکی برای مو استفاده کرد.

هویج و جلوگیری از سفید شدن موها

به اثبات رسیده که استفاده از آب هویج بدلیل داشتن ویتامین C فراوان باعث تقویت فولیکول مو شده و ضخیم شدن تارهای مو را بدنبال دارد .همانطور که در مطلب خواص هویج برای سلامت و پوست و موذکر کردیم ویتامین های موجود در هویج باعث بهبود گردش خون در پوست سر میشه و در نتیجه پیشگیری از سفید شدن زودرس موها رو در پی داره.

توت فرنگی

علاوه بر خواصی که در مطلب توت فرنگی معجزه ی بهار برای این میوه ی خوشمزه و بسیار لذیذ ذکر کردیم ویتامین C موجود در توت فرنگی باعث افزایش پروتئین در بدن میشه که افزایش پروتئین نیز رابطه ی مستقیمی با تحریک رشد مو دارد .ضخیم شدن تار موهایتان نیز از دیگر مزایای استفاده از این میوه است.

 

برای سلامت پوست و مو راهکارهای طبیعی بی عارضه ترین روش ها هستند .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *