خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / با چای قاصدک نفخ در دوران بارداری را درمان کنیم

با چای قاصدک نفخ در دوران بارداری را درمان کنیم

  • اگر چه همه داروهای شیمیایی دارای جایگزین ها و مکمل های طبیعی هستند، اما بسیاری از ما هنوز هم از گیاهان طبیعی و ویتامین ها برای تسکین درد بدن خود در طی دوران بارداری استفاده نکرده و برای درمان بیماری های خود به داروها اتکا می کنیم.

 

چای قاصدک یک نوشیدنی گیاهی محبوب، با خواص درمانی بسیاری است. با این حال اگر زنی حامله باشد، عقل سلیم حکم می کند که تصمیم درستی برای لذت بردن از مصرف انواع چای های گیاهی بگیرد، چون مصرف برخی از این نوشیدنی ها می تواند منجر به بروز عوارض جدی در بدن این افراد شود. اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات کامل در مود چای قاصدک و چگونگی تاثیرگذاری آن بر روند بارداری زنان هستید، خواندن مقاله زیر را فراموش نکنید.

 

996661_253

 

 

چای قاصدک چیست؟

قاصدک نوعی گیاه بسیار مفید است، که به طور معمول، کل قطعات آن از جمله ساقه، ریشه، برگ ها و گل ها برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی شرایط، مصرف این گیاه کمک می کند تا برخی از بیماری های مادران باردار به راحتی درمان شود، اما هنوز اثربخشی آن برای درمان بیماری های خاص کاملا ثابت نشده است. ادعا می شود که از این گیاه برای غلبه بر از اشتهای زیاد، گاز روده، ناراحتی معده، سنگ کیسه صفرا، درد عضلانی، درد مفاصل و از بین بردن کبودی بدن زنان باردار استفاده می شود. علاوه بر این موارد، مصرف چای گیاه قاصدک می تواند میزان تولید ادرار را در بدن زنان باردار افزایش دهد. جالب است بدانید که در بسیاری از فرهنگ ها، از این گیاه برای داشتن پوستی سالم و هضم سریع غذا نیز استفاده می شود.

آیا مصرف چای قاصدک در دوران بارداری امن است؟

کارشناسان عقیده دارند که اگر مصرف چای قاصدک در حد اعتدال باشد، هیچ ضرری برای سلامتی مادر باردار و جنین داخل رحم این افراد نخواهد داشت. زنان باردار می توانند با خیال راحت این چای را یک بار در روز مصرف کنند. اما، یادتان باشد که رعایت حد اعتدال در مصرف همه گیاهان دارویی بسیار مهم است.

همچنین، اگر مادر بارداری از واکنش های آلرژیک در بدنش رنج ببرد و با نوشیدن چای قاصدک متوجه هر گونه تغییر در بدن خود شود، باید مصرف آن را قطع کند. به همین علت، مصرف بیش از حد چای قاصدک در دوران بارداری ممکن است منجر به بروز مشکلات جدی در بدن خود مادر و جنین داخل رحم او شود.

اگر چه همه چای های گیاهی طبیعی هستند، اما نمی توان گفت که مصرف همه گیاهان برای زنان باردار بی خطر و امن است. سازمان توسعه غذایی همیشه به زنان باردار توصیه می کند که برای جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از مصرف گیاهان دارویی، هیچ وقت آن ها را بدون مشورت با پزشک متخصص زنان و زایمان و کمک گرفتن از پرستاران باتجربه مصرف نکنند. اما، زنان باردار باید برای تامین مایعات بدن خود در طی دوران بارداری از انواع نوشیدنی های طبیعی مانند چای قاصدک استفاده کنند. با این حال، اگر شما به عنوان یک زن حامله هنوز هم مایل هستید که این چای را در دوران خود مصرف کنید، مشورت کردن با یک گیاه شناس با تجربه و آموزش دیده را فراموش نکنید.

آیا چای قاصدک در دوران بارداری میتواند جایگزین برخی داروها شود؟

اگر چه همه داروهای شیمیایی دارای جایگزین ها و مکمل های طبیعی هستند، اما بسیاری از ما هنوز هم از گیاهان طبیعی و ویتامین ها برای تسکین درد بدن خود در طی دوران بارداری استفاده نکرده و برای درمان بیماری های خود به داروها اتکا می کنیم. درست است که تغییر دادن این روند نیاز به زمان زیادی دارد، اما بسیاری از مردم بر این باورند که گیاهان بهترین و ارزان ترین جایگزین برای داروهای شیمیایی هستند. همچنین، امن بودن همه داروهای شیمیایی از طریق تحقیقات دانشمندان ثابت نشده است. از این رو، نمی توان به علامت تجاری ثبت شده بر روی این محصولات اعتماد کرد.

996660_385

 

 

مزایای مصرف چای قاصدک در دوران بارداری:

به دلیل این که گیاه قاصدک غنی از ویتامین A، آهن و کلسیم است، مصرف برگ این گیاه به تغذیه درست کبد زنان باردار کمک کرده و انمای خفیف را درمان می کند. هنگامی که فردی در مورد چای قاصدک صحبت می کند، سخنان او در مورد دو نوع نوشیدنی مختلف است که از این گیاه به دست می آید. البته، هر دو نوع چایی سالم و امن هستند، مگر اینکه تولید کنندگان، آن ها را با آفت کش ها و یا علف کش سمپاشی کرده باشند.

برخی از مزایای مصرف چای قاصدک در دوران بارداری زنان عبارتند از:

مصرف چای قاصدک در دوران بارداری، وزن آب تجمع یافته در بدن زنان را کاهش داده و احساس نفخ را هم در این افراد از بین خواهد برد. همچنین، این گیاه به عنوان یک دیورتیک عمل کرده و میزان خروجی ادرار از بدن زن حامله را افزایش می دهد.

علاوه بر این موارد، مصرف چای قاصدک سلامت کبد زنان باردار را تضمین خواهد کرد، چون گیاه شناسان عقیده دارند که این چای دارای کیفیت پاکسازی کبد در انسان، به ویزه زنان باردار است. به همین علت باعث کاهش علائم و نشانه های بیماری های کبدی در فرد مصرف کننده خواهد شد.

زنان حامله نباید فراموش کنند که چای قاصدک یک جایگزین خوب برای مصرف قهوه روزانه آن ها است. این افراد می توانند انواع گیاه قاصدک را که بدون استفاده از آفت کش ها رشد کرده اند، تهیه کرده و آن را در آب گرم دم کنند. نوشیدنی تهیه شده با این روش می تواند بهترین جایگزین برای مصرف قهوه در دوران بارداری زنان باشد.

مصرف چای برگ های گیاه قاصدک در دوران بارداری بسیار مفید است، چون گفته می شود که این نوشیدنی دارای خواص ضد سرطان می باشد. در نهایت، فراموش نکنید که پتانسیل موجود در چای قاصدک به عنوان یک عامل ضد سرطان توسط محققان بررسی شده، اما هنوز با قاطعیت ثبت نشده است.

روش آماده سازی چای قاصدک:

هنگامی که شما به عنوان خانم حامله مطمئن شدید که گیاه قاصدک خریداری شده شما با استفاده از مواد شیمیایی و علف کش به دست نیامده است می توانید چای آن را تهیه کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید. به عنوان یک مادر جوان و بی تجربه یادتان باشد که برداشت گیاه قاصدک زمانی که جوان است، بسیار خوب خواهد بود. برای تهیه کردن چای این گیاه، آن را به خوبی تمیز کرده و آب داغ را بر روی قاصدک بریزید. پس از دم کشیدن و رنگ دادن آن می توانید از این نوشیدنی استفاده کرده و لذت ببرید. از آنجایی که این چای دارای طعم تلخی است، زنان حامله می توانند مقداری عسل را با آن مخلوط کرده و تلخی آن را کاهش دهند.

نتیجه ای که زنان حامله می توانند از مطالعه مقاله بالا بگیرند این است که چای قاصدک یک جایگزین خوب برای نوشیدنی های کافئین دار بوده و گفته می شود که سرشار از ویتامین C است. همچنین، مصرف آن برای کاهش اضطراب و استرس در زنان باردار هم بسیار مفید می باشد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

دستگاه تصفیه آب خانگی ، یک راه موثر و عالی در بهبود کیفیت آب می باشد. حجم ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *