خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / با وسایل ساده فواره دست ساز بسازید

با وسایل ساده فواره دست ساز بسازید

سسهمیشه درخانه نباید به فکر خرید وسایل بسیار گرانقیمت از بیرون بیفتیم بلکه میتوانیم با وسایل بسیار ساده فواره بسیار زیبا برای باغچه منزل خود بسازید.

  1. سه گلدان زیبا برای نمایش فواره و آب‌نما و دو گلدان معمولی که برای نگه داشتن لوله پمپ آب و سوار کردن سه گلدان نمایشی فوق الذکر مورد استفاده خواهند بود، تهیه کنید. مطابق شکلی که می‌بینید، اندازه سر و ته گلدان‌های انتخابی شما می‌بایست با هم مطابقت کند، اندازه گلدان‌ها مهم نیست، ولی نسبتهای بکار رفته در گلدان‌ها باید رعایت شود. اندازه گلدان‌هایی که در شکل به نمایش درآمده‌اند به این شرح می‌باشد؛ گلدان بالایی: پهنای دهانه ۳۰ سانتی متر و قسمت کف ۱۵ سانتی‌متر، گلدان وسطی: پهنای دهانه گلدان ۴۳ سانتی‌متر و کف آن ۲۰ سانتی‌متر، گلدان بزرگ زیرین: پهنای دهانه گلدان ۵۸ سانتی‌متر و قسمت کف آن ۳۰ سانتی‌متر می‌باشند، گلدان کوچکتری که برای نگهداری گلدان بالایی بکار رفته است، در قسمت دهانه ۲۰سانتی متر و کف آن ۱۵سانتی‌متر می‌باشد، و گلدانی که برای نگهداری گلدان وسطی بکار رفته، در قسمت دهانه ۳۰ سانتی متر و کف آن ۲۰ سانتی متر است. در نظر داشته باشید که نسبت اندازه قطر دهانه گلدان‌ها به یکدیگر و همینطور نسبت قطر کف آن‌ها به یکدیگر حائز اهمیت است (همانطوری که در شکل مشخص است). توجه داشته باشید که هرچه قطر گلدان پایینی بزرگ‌تر باشد، اندازه آب‌نمای شما نیز بزرگ‌تر خواهد شد.
  2. بزرگ‌ترین گلدان را روی سطح صافی قرار دهید. یک لوله پلاستیکی انعطاف‌پذیر به قطر  ۲.۵ سانتی‌متر را به اندازه‌ای برش بزنید که از میان دو گلدان نگهدارنده عبور کند و ته آن در پمپ قرار گیرد. سر این لوله نیز می‌بایست ۱۵ سانتی‌متر بالا‌تر از کف کوچک‌ترین گلدان نمایشی باشد. پمپ مورد نظر هم باید در هر ساعت ۱۰۰۰ لیتر آب را پمپاژ کند.
  3. پمپ را در گلدانِ کف که روی سطح زمین قرار می‌گیرد، بگذارید. سیم برق را نیز از گلدان عبور داده و از مجرای خروجی کف گلدان بیرون آورید و حفره کف گلدان را با بتونه بپوشانید. گلدان نگهدارنده بزرگ‌تر را به حالت وارون روی پمپ قرار دهید و آن را به صورت حائل طوری روی یک لایه چوبی بگذارید که آب در زیر آن جریان داشته باشد. لوله پلاستیکی را از حفره کف گلدان عبور دهید. برای درز گیری و پر کردن فضای بین لوله و حفره از بتونه استفاده کنید.
  4. گلدان طرح‌دار و نمایشی دوم را روی کف گلدان نگهدارنده بزرگ‌تر قرار دهید. لوله پلاستیکی را از حفره کف گلدان عبور دهید و دوباره فواصل خالی بین لوله و حفره را با بتونه پر کنید. گلدان نگهدارنده و گلدان نمایشی بعدی را نیز به همین شکل روی یکدیگر سوار کنید (در صورت تمایل می‌توانید با حفظ نسبت اندازه گلدان‌ها، به طبقات آب‌نمای خود بیفزایید). یک شیر کنترل کننده جریان آب نیز در چند سانتی‌متری انتهای لوله پلاستیکی وصل کنید. آنقدر آب داخل گلدان‌ها بریزید تا از آن‌ها سراریز شود. پمپ را به پریز برق بزنید و فشار آب را به اندازه مورد نیاز تنظیم کنید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *