خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / با علائم تیروئید چشمی آشنا شویم

با علائم تیروئید چشمی آشنا شویم

1882555_704

  • متخصص غدد و بیماری‌های داخلی اضافه کرد: این تاثیرگذاری موجب می‌شود عضلات پشت کره چشم بزرگ شود و چربی‌های آن افزایش یابد، درنتیجه طی مراحل پیشرفته بیماری به بافت‌های فیبروز تبدیل می‌شود که این تغییرات باعث ایجاد علائم بالینی بیماری خواهد شد.

 

 

متخصص غدد و بیماری‌های داخلی با اشاره به علائم ابتلا به تیروئید چشمی گفت: در صورت درمان نشدن این بیماری امکان از بین رفتن بینایی وجود دارد.

مهران زمان‌زاده در ارتباط با علائم تیروئید چشمی اظهار داشت: تیروئید چشمی یک بیماری خودایمنی است که طی آن آنتی‌بادی‌هایی داخل بدن ترشح می‌شود.

وی افزود: این آنتی‌بادی‌ها می‌توانند بر غده تیروئید اثر گذاشته و بافت‌های پشت کره چشم و سطح چشم را تحت تاثیر قرار دهد.

متخصص غدد و بیماری‌های داخلی اضافه کرد: این تاثیرگذاری موجب می‌شود عضلات پشت کره چشم بزرگ شود و چربی‌های آن افزایش یابد، درنتیجه طی مراحل پیشرفته بیماری به بافت‌های فیبروز تبدیل می‌شود که این تغییرات باعث ایجاد علائم بالینی بیماری خواهد شد.

زمان‌زاده عنوان کرد: بیرون‌زدگی، زل‌زدگی چشم و باز ماندن چشم هنگام خواب همچنین دوبینی از نشانه‌های بالینی بیماری بشمار می‌رود که در مراحل شدید‌تر تیروئید چشمی می‌تواند موجب از بین رفتن بینایی شود.

وی تاکید کرد: گاهی در مراحل اولیه و بدون اینکه بیرون‌زدگی یا زل‌زدگی چشم ایجاد شده باشد بیمار احساس جسم خارجی در چشم و درد و ناراحتی هنگام پلک زدن دارد که این موارد هم جزء علائم اولیه تیروئید چشمی بشمار می‌رود.

متخصص غدد و بیماری‌های داخلی خاطرنشان کرد: افرادی که دچار چنین علائمی می‌شوند حتما باید به متخصص مراجعه کرده تا در مراحل اولیه بیماری تشخیص داده شده و از پیشرفت آن جلوگیری شود.

 

 

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

دستگاه تصفیه آب خانگی ، یک راه موثر و عالی در بهبود کیفیت آب می باشد. حجم ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *