خانه / آرایشی و زیبایی / این 4 شیوه آرایشی زیبایی شما را تهدید می کند

این 4 شیوه آرایشی زیبایی شما را تهدید می کند

ar4-573-300x165

کاربران گرامی اطلاعات آرایشی در مورد شیوه های غلط آرایشی را در اختیار شما می گذاریم بخوانید در ادامه این ۴ شیوه آرایشی زیبایی شما را تهدید می کند  .


لایه برداری
لایه برداری پوست های مرده صورت ممکن است به پوست آن درخشش خاصی دهد، اما انجام بیش از اندازه این کار می تواند بروز مشکل شود. زیرا در لایه برداری پوست سطح صورت که  از آن محافظت می کند زبر، ضخیم و شکسته می شود. برای درمان این موضوع می توانید پوست صورت را با روغن های مخصوص ماساژ داده و مشکل را حل کنید. زیرا این روغن ها به پوست نفوذ کرده و به آن طراوت و تازگی دوباره می بخشند.
اثربخشی سریع: برای کاهش تورم و التهاب به وجود آمده روی پوست، کرم هیدروکورتیزون ۱% را روی پوست زده و با استفاده از یک کلینزر و مرطوب کننده به پوست طراوت بخشید. همچنین از محصولاتی که حاوی retinoid و alpha hydroxyl acids هستند، دوری کنید.
اثربخشی طولانی مدت: برای لایه برداری پوست خود از محصولاتی استفاده کنید که حاوی روغن جوجوبا هستند، زیرا این محصولات کمتر از زردآلو و گردو به پوست آسیب می رسانند. برای لایه برداری نیز یک و یا نهایتا دوبار در هفته پوست خود را لایه برداری کرده و پس از آن با مرطوب کننده آن را نرم کنید.
سفید کردن دندان ها
همه سفید کننده های دندان حاوی پروکسید برای روشن کردن و سفید کردن دندان ها هستند تا بتوانند با استفاده از آن ها لکه های روی دندان ها را از بین ببرند. اما متخصصین معتقدند برخلاف سفید کردن دندان ها در مطب یک دندان پزشک سفید کردن دندان ها با خمیر دندان و یا کیت های خانگی سفید کردن دندان می تواند منجر به بروز مشکل شود. زیرا استفاده طولانی مدت از این محصولات عواقب زیادی دارد به طور مثال لثه ها را حساس و ملتهب کرده، مینای دندان ها را از بین برده و دندان ها را به سرما و گرما حساس می کند.
اثربخشی سریع: تا وقتی علائم سفید کردن دندان ها از بین بروند و حداقل ۶ مه از این مصولات استفاده نکنید. از خمیردندان هایی استفاده کنید که حاوی پتاسیم نیترات هستند. این ماده از رساندن پیغام درد به مغز جلوگیری می کند. همچنین می توانید یک خمیر دندان حاوی فلوراید را به دندان ها زده و سرتاسر شب با همان بخوابید، این کار باعث می شود که میناهای از بین رفته دندان دوباره شکل گرفته و تقویت شوند.
اثربخشی طولانی مدت: سفید کردن دندان ها را به هر ۶ ماه یکبار محدود کنید و هرگز زودتر از ۲۰ روز دندان های خود را سفید نکنید. همچنین از خوردن غذاهایی که باعث تغییر رنگ دندان می شود جلوگیری کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به چای و یا قهوه عادت دارید، داخل چای و یا قهوه خود شیر بریزید تا دندان ها دیرتر تیره شوند.
لایه برداری پوست کف پا
سنگ پا برای لایه برداری کف پا و لایه برداری پوست های مرده آن عالی عمل می کند ولی استفاده بیش از اندازه از آن باعث حساسیت پوست پا و التهاب و درد در این ناحیه می شود. همچنین اگر در کف پای خود پوست مردگی، تاول و یا میخچه دارید از وسایل تیز برا از بین بردن آن ها استفاده نکنید زیرا این وسایل باعث عفونت در این ناحیه می شوند.
اثربخشی سریع: اگر پوست تان خونریزی کرد، روی آن آنتی بیوتیک زده و آن را با باند بپوشانید. دیگر از این روش استفاده نکنید تا پوست پایتان کاملا خوب شود.
اثربخشی طولانی مدت: به جای استفاده از سنگ  پا، از سوهان پا استفاده کنید که قابل شستشو است. یک بار در هفته از این سوهان استفاده کرده و سطح رویی پوست را با آن نرم و لطیف کنید. سپس روی پوست لوسیون زده و با این کار نیاز به لایه برداری پوست را کمتر کنید.
محصولات حجم دهنده
موس های حجم دهنده، ژل ها و اسپری های به این منظور برای زیبایی مو بسیار مفیدند، اما این محصولات اغلب حاوی الکل بوده و باعث زبر شدن و از بین بردن موها می شوند. همچنین پلیمری که در این محصولات وجود دارد وزن مو را زیاد کرده و الکل داخل این محصولات موها را خشک کرده و رطوبت آن ها را می گیرد که این عوامل خود باعث ریزش موها می شود.
اثربخشی سریع: یک بار در هفته موها را با یک شامپوی پاک کننده که حاوی پاک کننده باشند بشویید.
اثربخشی طولانی مدت: از حقه های آرایشی استفاده کنید که بدون نیاز به این حصولات بتوان با استفاده از آن ها موها را حجم داد. همچنین در انتخاب محصولات حجم دهنده از محصولاتی استفاده کنید که الکل در خود نداشته باشد.

 

نکته قابل توجه این است که بیان کردیم تکرار مداوم این ۴ روش خطرناک است .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *