خانه / سبک زندگی / اصول نگهداری و پرورش گیاه دیفن باخیا

اصول نگهداری و پرورش گیاه دیفن باخیا

n00171045-b

در ابتدا به معرفی گیاه دیفن باخیای می پردازم که با داشتن شیره روی برگ وو ساقه به عصای لال معروف هست حتما می پرسیدچرا لال چون اگر کسی به برگ و ساقه این گیاه دست بزندو دست خود را به دهان ببرد تارهای صوتی او از کار می افتد پس خیلی مراقب باشید در این مطلب شما را با اصول نگهداری و پرورش گیاه دیفن باخیای آشنا می کنیم .

۱

برای پرورش دیفن باخیا ، دیفن‌باخیای خود را در معرض نور غیر مستقیم و روشن قرار دهید. این گیاه تحمل طیف گسترده‌ای از نور را دارد اما اگر دیدید برگ‌های آن دارند زرد می‌شوند بدانید که باید آن را از تابش مستقیم خورشید در امان نگهدارید و بیش از دو ساعت در روز در معرض نور قرار ندهید. در صورتی که نور کمی به آن برسد ممکن است به سرعت گیاهی که در نور ایده‌آل قرار داشته باشد رشد نکند.

۲

وقتی خاک تا عمق ۲.۵ سانتی خشک شد به آن آب بدهید. اگر لبه‌ی برگ‌های گل به رنگ قهوه‌ای درآمدند یا برگ‌های آن شروع به ریزش کردند، آب آن کافی نیست و باید بیشتر آن را آبیاری کنید. بهترین راه برای مطمئن شدن از مناسب بودن آبیاری گل در پرورش دیفن باخیا ، قرار دادن آن در یک سطل نیمه‌پر است. وقتی تولید حباب متوقف شد یعنی گل به اندازه‌ی کافی آب دریافت کرده‌است. قبل از اینکه گلدان را کاملاً از سطل خارج کنید، کمی صبر کنید تا آب اضافی آن خارج شود.

۳

یک بار در ابتدای بهار و یک بار در طول تابستان کمی کود معمولی گیاهان خانگی پای گل بریزید.

۴

روی برگ‌ها را به دقت بررسی کنید و ببینید آیا ماده‌ی چسبناکی که به آن عسلک گفته می‌شود روی آنها وجود دارد یا نه. وجود عسلک در روی سطح بالایی برگ‌ها نشانه‌ی وجود شپشک و شته است. برگ‌ها را با استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی بشویید. در صورتی که این کار جواب نداد، از حشره‌کش‌های خانگی دارای بیفنترین یا پرمترین برای از بین بردن آفت‌ها استفاده کنید.

نکات و هشدارها

هر از گاهی هنگام دوش گرفتن این گل را نیز داخل حمام ببرید، هوای مرطوب برای این گیاه مطبوع است.

برای تکثیر آن، یکی از شاخه‌ها را به طول چند اینچ ببرید و داخل آب قرار دهید تا ریشه بزند. گیاه اصلی در محل بریدگی جوانه می‌زند و می‌توانید شاخه‌ی ریشه‌زده را بکارید.

گیاه را بیش از دو ساعت در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

نگذارید خاک گلدان کاملاً خشک شود.

دمای مطلوب برای پرورش دیفن باخیا در حدود ۲۱ الی ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

اصول نگهداری و پرورش گیاه دیفن باخیای

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *