خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / اشنایی با گیاه آماریلیس

اشنایی با گیاه آماریلیس

98190233-300x199آماریلیس (نام علمی: Amaryllis) نام یک سرده از تیره نرگسیان است.درادامه مطلب زیر با گیاه آماریلیس اشنا خواهید شد.

جنس آماریلیس از خانواده Amarryllidaceae حدود ۸۰ گونه پیازدار دارد که اغلب چندساله و دایمی هستند و از آمریکای مرکزی و جنوبی منشاء گرفته‌اند.

این رقم‌ها از سطوح پست کنار دریا تا ارتفاعات صخره‌ای آداپته شده و در طبیعت یافت میشوند.

گلهای برجسته قیفی یا شیپوری شکل معمولا از زمستان تا بهار روی ساقه‌های گلدهنده بدون برگ ظاهر میشوند. برگهای نسبتا افراشته، به رنگ سبز ملایم یا سبز و خاکستری که برگهای ابتدایی معمولا بعد از گلدهی یا همزمان با گلدهی ظاهر میشوند. و البته گاهی این برگها همیشه سبز هستند.

رقم‌های متنوعی برای کاشت در گلدان تولید و هیبرید شده‌اند. این رقم‌ها معمولا یک ساقه گلدهنده یا بیشتر تولید میکنند که حامل دو تا ۶ غنچه هستند. عرض دهانه گلهای باز شده تا ۱۵ سانتی‌متر و بیشتر میرسد. این گیاهان به عنوان گیاهان خانگی یا گلخانه‌ای و همچنین به صورت باغچه‌ای کشت میشوند.

در مناطقی که سرمای زمستانه سختی ندارند گیاه میتواند همیشه در باغچه بماند ولی در مناطق سردسیر گیاه را قبل از زمستان از باغچه خارج کرده و در انبار خشک و خنک بدون خاک و رطوبت نگهداری میکنند تا بهار آینده مجددا کشت شود. (در گیلان و مازندران در باغچه باقی می‌ماند. اگر پیاز در عمق زیاد کاشته شود یا روی محل کشت با مالچی مانند برگهای پوسیده یا کود حیوانی پوشش داده شود. احتمال زنده ماندن پیاز در مناطق سردسیر نیز وجود دارد)

توجه پزشکی: هیچ قسمت از گیاه خوراکی نیست و اگر خورده شود موجب شکم درد خفیفی میشود

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *