خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / آیا باندهای کشی درد را کم می کند ؟

آیا باندهای کشی درد را کم می کند ؟

13092_498

  • بستن باند شايد به همه افرادي که در زانوي خود احساس درد مي‌کنند، کمک نکند؛ بنابراين افراد بايد پيگير ساير معالجات باشند. به همين دليل محققان در حال بررسي تاثير همزمان بستن باند و ساير معالجات هستند.

 

 

باندهاي کشي جهت کاهش درد برخي ورم‌هاي مفاصل زانو توصيه مي شوند، آيا به راستي تاثيري دارند؟

مطالعات نشان مي‌دهد؛ در هنگام بروز درد در کاسه زانو، استفاده از باندهاي کشي ورزشي به تسکين درد کمک مي‌کند.

در اين تحقيق تاثير باند بستن دور زانو، بر روي ۱۴ نفر با مشکل «Patellofemoral osteoarthritis»، شکلي از ورم مفاصل که در پشت و اطراف کاسه زانو ايجاد درد مي‌کند، انجام شد.

بستن باند براي افراد جوان با درد مزمن«Patellofemoral» مفيد تشخيص داده شده بود، اين درد براي دوندگان آشنا است و معمولا به ناترازي در مفصل زانو، جايي که کاسه زانو در امتداد استخوان ران حرکت مي کند، مرتبط است.

براي اين تحقيق ۱۴ فرد با ورم مفاصل «Patellofemoral» و ميانگين سني ۵۷ و همچنين ۱۴ نفر بدون ورم مفاصل و همان ميانگين سني انتخاب شدند.

با استفاده از اسکن MRI مشخص شد که افرادي با درد مفاصل، ناترازي در مفصل کاسه زانو و همچنين انحراف کاسه زانو به سمت خارج پا بيشتر است.

 

 
اين ناترازي هنگامي که بيماران با درد مفصل از باندهاي کشي استفاده مي‌کردند، بهبود مي‌يافت، به علاوه اين افراد در هنگام انجام برخي ورزش‌ها، درد کمتري نيز احساس مي‌کردند.

محققان مي‌گويند: نتايج اين بررسي، مزاياي استفاده از باندهاي کشي در افراد مبتلا به ورم مفاصل کاسه زانو را تاييد مي‌کند

بستن باند شايد به همه افرادي که در زانوي خود احساس درد مي‌کنند، کمک نکند؛ بنابراين افراد بايد پيگير ساير معالجات باشند. به همين دليل محققان در حال بررسي تاثير همزمان بستن باند و ساير معالجات هستند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

دستگاه تصفیه آب خانگی ، یک راه موثر و عالی در بهبود کیفیت آب می باشد. حجم ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *